granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Den sista resetten av Nether är nu genomförd.

Om du undrar vad detta innebär för dig som spelare, kolla följande lista:

  • - Admins kommer hålla mycket hårdare på att serverreglerna följs i Nether (mer specifikt: pelare=ban)
    - Det är helt OK att bygga byggnader i Nether, samma gäller som resten av servern, bygg inte för nära, etc
    - Vi får fräsch 1.0-nether med potentiella fortresses närmre inpå än att man måste kuta tusentals block

Privatskydd/stadskydd går att ansöka om i Nether, samma regler som vanligt ... :twisted:
 
Hur är det med netherfortresses, folk lär ju förstöra dem genom att farma bort all netherbrick. Tycker det ska vara se men inte röra på dem
 
Zinga sa:
Hur är det med netherfortresses, folk lär ju förstöra dem genom att farma bort all netherbrick. Tycker det ska vara se men inte röra på dem

+1

Men jag tror att många redan har sunt förnuft att låta bli att förstöra byar/strongholds mfl.
 
Zinga sa:
Hur är det med netherfortresses, folk lär ju förstöra dem genom att farma bort all netherbrick. Tycker det ska vara se men inte röra på dem

Det är ju inte som med strongholds vad jag vet att det bara finns tex 3st utan det finns väl massor? Så jag föreslår att den som hittar ett fortress får göra vad personen vill med det :)
 
Jag tycker att man bör få farma bort alla netherbriks från netherfortres
man kan ju bara få nether brick på det sättet
 
Det som kan bli lämpligt är "håll kartan snygg"-regeln. Ska man farma sönder ett netherbricksställe så ska det se snyggt ut när man går därifrån också.

Jämför med hur vissa farmar sand från stränder och inte fyller igen, det är lika "brott" det också.
 
granis sa:
Det som kan bli lämpligt är "håll kartan snygg"-regeln. Ska man farma sönder ett netherbricksställe så ska det se snyggt ut när man går därifrån också.

Jämför med hur vissa farmar sand från stränder och inte fyller igen, det är lika "brott" det också.

Håller med om det, om man bara tar bort en bit så att det blir jämnt och fint eller hela så är det ju lugnt. :)
 
Annars kanske admins kan överväga att sälja netherbrick via market, så som spiderweb säljs? Skulle ju förse spelare med bricks utan att fornlämningarna förstörs, och skulle ge staten en till inkomstkälla (naturligtvis borde det vara förbjudet för spelare att sälja netherbrick vidare sinsemellan för att hålla monopoli till staten)
 
Innan reseten farmade jag netherbricks genom att hitta ett ställe där fortresset gick riktigt djupt, hugga allt ner till botten, och sedan lägga tillbaka översta lagret igen. Jag fick mina nether bricks och fortresset ser ut som innan, win-win.
 
Finns hur många netherfortress som helst, de genereras ju konstant i kartan. Säkert minst ett hundratal i vår netherkarta... Ser inte problemet att man hugger ner dem. Men för den skull behöver man ju inte lämna det fult, hugg ut snyggt för all del.
 
oavsett hur många som finns så bör man titta sig omkring för att kolla att ingen slagit sig ner som bofast i byggnaden
 
Räknas det som bebott om det finns mobspawners i det, eller ses det mer som ohyra..?

De är "ohyra", då de spawnar i forten när de genereras, finns ett par bestämda punkter med spawners som är med i typ varje fort. (Om inte Granis har finurlat o ändrat något där ^^)
 
Vad händer när (om det skulle hända) att all glowstone tar slut, eller att alla slott är beslagtagna? :eek:

Kommer nether resettas då? Eller detta kanske inte kommer hända? :)
 
X1nk sa:
Vad händer när (om det skulle hända) att all glowstone tar slut, eller att alla slott är beslagtagna? :eek:

Kommer nether resettas då? Eller detta kanske inte kommer hända? :)

Det får vi utvärdera när det så sker. En lätt och snabb lösning är ju utökning.
 
Tillbaka
Topp