granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Har totalt gett upp hoppet om att WorldGuard implementerar mobs-per-area som de sagt, därför gjorde jag en plugin för detta istället!

Från och med nu är monster aktiva och farliga utanför städer. Innuti städer varken spawnar eller skadar mobs.

Så får vi se hur länge det är stabilt!
 
heruf sa:
Hur är det med privatskydd då?
kan creepers förstöra där?

Privatskydd får monster. Troligen kommer vi erbjuda att monster stängs av på ens skydd också, om monster är stabila osv kan vi börja spåna på det.

Ingenstans på servern spränger Creepers block, dom spränger bara spelare..
 
Blivit så van att chillaxa, känner mig helt förskräckt.... dags att skaffa vapen o rustning? OMG....

vore guld att kunna stänga av på privatskydd, känner mig inte speciellt skyddad för tillfället....

men xtralarge ftw iaf! granis is the best!
 
Skulle gärna inte vilja ha mobs på mitt privatskydd

btw mobs brinner ju inte upp om det regnar :/
 
Stör mig på alla mobs :( Spawnar i mängder och nu vågar man inte utforska grottor längre... Tycker att servern var bättre innan, eller att man får köpa områden man kan säkra från mobs... Billigare än privatskydd :p
 
Arazand sa:
Problem som jag stött på:

Osynliga monster.

Det är förmodligen tyvärr samma bugg som osynliga paintings, minecarts, spelare, är nåt skräp i bukkit? eller minecraft? som gör att entities försvinner ibland..

Relog är enda lösningen vad jag vet. Det verkar inträffa som mest efter warp eller tp.
 
Tackar granis , lite mer utmaning att spela igen. Btw mina spindlar i källaren låter aningen sura.......
 
hjälp!! oh the horror. Men gött tycker jag. Om jag fattat det hela rätt så kommer bara jag dö och inte mitt hus, eller?
 
Tody_too sa:
hjälp!! oh the horror. Men gött tycker jag. Om jag fattat det hela rätt så kommer bara jag dö och inte mitt hus, eller?

Hehe. Det du bygger inom reglerna här på servern är alltid safe. Är det dessutom i en stad så är det monsterfritt!
 
Grymt Granis!

Som tidigare talare har jag råkat ut för /home buggen med mobbs.
Dock inget jag stör mig på då man bara kan göra /Home eller springa.

förutom det verkar väll back-up ta lite längre tid än vanligt.


However: Jag njuter som aldrig förr! Min mobbfarm går på högvarv :D
 
granis sa:
Har totalt gett upp hoppet om att WorldGuard implementerar mobs-per-area som de sagt, därför gjorde jag en plugin för detta istället!

Från och med nu är monster aktiva och farliga utanför städer. Innuti städer varken spawnar eller skadar mobs.

Så får vi se hur länge det är stabilt!

ProLeetScripterhaxxor :)))
 
granis sa:
Har totalt gett upp hoppet om att WorldGuard implementerar mobs-per-area som de sagt, därför gjorde jag en plugin för detta istället!

Från och med nu är monster aktiva och farliga utanför städer. Innuti städer varken spawnar eller skadar mobs.

Så får vi se hur länge det är stabilt!

Nyheten behövs inte för det är omöjligt för nått monster ska komma till mig pga att det är lava runt min mur..
Plus så tar jag en paus från server :)
 
Tillbaka
Topp