virresss

Aktiv medlem
Nu får jag fått nog av teamspeak nu är jag uppe i 466 conections. på 2 månader har jag fler än en conection per dag i ett år! galet Varför bytte vi från mumble?? det fungerade så bra.

innan ni säger mot mig så. det fungerade hur bra som hälst med mumble och det är inte bara jag som har problemet. fråga bar dgltexas. jag har letat överallt på nätet men ingen lösning alls. jag har stängt av upnp i routern. det minska antal dc.
jag, texas och någon till har samma router från telia och jag kör adsl (Vdsl2 i rätt term).

jag är jätte glad om någon har en lösning

Medans jag skrev denna tråden har jag fått 2 dc till :evil:
 
virresss sa:
Nu får jag fått nog av teamspeak nu är jag uppe i 466 conections. på 2 månader har jag fler än en conection per dag i ett år! galet Varför bytte vi från mumble?? det fungerade så bra.

innan ni säger mot mig så. det fungerade hur bra som hälst med mumble och det är inte bara jag som har problemet. fråga bar dgltexas. jag har letat överallt på nätet men ingen lösning alls. jag har stängt av upnp i routern. det minska antal dc.
jag, texas och någon till har samma router från telia och jag kör adsl (Vdsl2 i rätt term).

jag är jätte glad om någon har en lösning

Medans jag skrev denna tråden har jag fått 2 dc till :evil:


+1

Samma problem här, vilket resulterat i att jag hellre undviker TS mer eller mindre.
 
Även om jag inte hänger på TS så kan jag ju säga att jag har samma skit som er ^^ och jag har fan suttit och testat allt men inte fått det till att funka på ett bra sätt. får fortfarande DC minst 1 gång i timmen.

Och sen ska det tilläggas att detta inte har med själva servern att göra utan det är TS och TG789vn som inte funkar tillsammans.
Och 789vn blir man tvungen att använda om man kör telias VDSL2 (30mbit eller mer).
 
Finns det någon logg i TG789vn som skriver ut något samma tidpunkt som det blir disconnect?
En snabb googling visar att någon verkar tro det är routerns IDS som spökar. Det borde synas i en logg isåfall..
 
granis sa:
Finns det någon logg i TG789vn som skriver ut något samma tidpunkt som det blir disconnect?
En snabb googling visar att någon verkar tro det är routerns IDS som spökar. Det borde synas i en logg isåfall..

Nixx, det finns inga loggar att hitta i telias version. Telia är så snälla och har tagit bort den funktionen då den finns på de "vanliga" TG789vn.
 
Tillbaka
Topp