Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ilopp

Medlem
Hej granis!

Eran hemsida är så fräck men undrar om jag kan kanske titta igenom lite
på den så jag kan kanske göra några snygga ändringar ;)
Du kan få den se när jag är klar och det kommer säkert se toppen ut
Men det är bara om du vill skicka den filen
Ditt val jag tvingar inte dig och jag blir inte tjurig för det :D
 
Problemet är bara, jag har ju självklart anvönt photoshop, men nu verkar det inte vara
min tur dag eftersom det inte går att öppna både GIF och PNG samtidigt och lägga över png filen till gif filen.
Använder ni någon screenshot program eller något annat redigerings program?
:D
 
personligen tycker jag att designen på forumet är rätt snygg.. den är simpel och lagom.. och helt clean.. inget onödigt plotter eller för flashigt som vissa forum tenderar att bli..

jag har pysslat en hel del med just forum tidigare.. phpmybb 1-3, mybb, jomla osv.. så jag vet hur de brukar kunna bli..

men om ni är sugna på ny design osv så kan ja också ta mig tid och pilla lite ;)
ska bara installera lite nya design program först i så fall :)
 
graniz: Kan jag få en lista över alla plugins du har och hur du har konfigurerat dessa, kopia av forum-temat och gärna en kopia av världarna. Jag ska starta en egen server. :roll:
 
r0bb4n sa:
graniz: Kan jag få en lista över alla plugins du har och hur du har konfigurerat dessa, kopia av forum-temat och gärna en kopia av världarna. Jag ska starta en egen server. :roll:

:eek:
Är det MeGaCrAfT du ska starta? Är det inte bättre att hitta en egen nisch istället för att kopiera oss? :p
 
sloud sa:
det var bara allmänt dålig stil :O
om man ska ha en server/forum så borde man skaffa en egen nisch!
vad finns det annars för mening med det?


Inte bara det.
Vi som har varit här väldigt länge, vet också hur mycket tid och arbete som lagts ner på servern, främst från ägaren, men också admin-gruppen samt själva medlemmarna på servern.
Det började lite smått, som med mycket tid och möda har växt till "jag sökte på bästa svenska minecraft server och hittar xtralarge.se" som nya medlemmar har sökt på för att komma hit.

Det händer inte på en dag, och det är absolut inte gratis.
Att nån sen skulle komma att kopiera detta, och även försöka stjäla medlemmarna (inte du ilopp) känns inte bara "made in china" utan även smaklöst samt väldigt respektlöst mot denna community. :cool:
 
jag har en server men får inte igång den.
hur får man igång den?
hade tänkt fixa en liknande.(inte likadant?)

//Joarc
 
joarc sa:
jag har en server men får inte igång den.
hur får man igång den?
hade tänkt fixa en liknande.(inte likadant?)

//Joarc

Det här forumet innehåller ju mest spelare, och kunskapen är därefter.
Behöver du hjälp med server osv så finns det inget bättre alternativ än http://bukkit.org och deras forum.
 
jag menar att jag (eller rättare sagt min pappa) hyr en server som du (tror jag) gör. alltså hur får jag igång temat(alltså looken på forumet)
???

+ jag har redan 1 minecraft server.
 
joarc sa:
jag menar att jag (eller rättare sagt min pappa) hyr en server som du (tror jag) gör. alltså hur får jag igång temat(alltså looken på forumet)
???

+ jag har redan 1 minecraft server.

Har du ett webbhotell? Jag vet att i vissa ställen där du hyr MC servrar följer det med, annars finns det 000webhost.com eller om du kan betala one.com (12 kr /mån och .se domän 95 kr /år).

Hoppas det hjälper :)
 
niklaaas1998 sa:
joarc sa:
jag menar att jag (eller rättare sagt min pappa) hyr en server som du (tror jag) gör. alltså hur får jag igång temat(alltså looken på forumet)
???

+ jag har redan 1 minecraft server.

Har du ett webbhotell? Jag vet att i vissa ställen där du hyr MC servrar följer det med, annars finns det 000webhost.com eller om du kan betala one.com (12 kr /mån och .se domän 95 kr /år).

Hoppas det hjälper :)
Det finns andra forum mer lämpade för sådana här frågor.
 
ZENdog sa:
sloud sa:
det var bara allmänt dålig stil :O
om man ska ha en server/forum så borde man skaffa en egen nisch!
vad finns det annars för mening med det?


Inte bara det.
Vi som har varit här väldigt länge, vet också hur mycket tid och arbete som lagts ner på servern, främst från ägaren, men också admin-gruppen samt själva medlemmarna på servern.
Det började lite smått, som med mycket tid och möda har växt till "jag sökte på bästa svenska minecraft server och hittar xtralarge.se" som nya medlemmar har sökt på för att komma hit.

Det händer inte på en dag, och det är absolut inte gratis.
Att nån sen skulle komma att kopiera detta, och även försöka stjäla medlemmarna (inte du ilopp) känns inte bara "made in china" utan även smaklöst samt väldigt respektlöst mot denna community. :cool:


jag tror inte man kan uttrycka det bättre
 
Okej har varit lite över gränsen typ...Men iaf är problemet att göra headern större :cry:
Kan inte och antar att ingen vill hjälpa...
 
ilopp sa:
Okej har varit lite över gränsen typ...Men iaf är problemet att göra headern större :cry:
Kan inte och antar att ingen vill hjälpa...
Har du inte kunskap att ändra något sådant simpelt så ska du nog heller inte driva en egen sida. Just sayin'. ;)

Ändra i CSS-filen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp