granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Pga bytet till Bukkit valde jag att stänga ned nyregistreringen av medlemmar tills vi har fått allting att fungera tillfredsställande för befintliga medlemmar.


Jag kommer påbörja bytet till bukkit under natten och kommer förmodligen behöva fixa en hel del även under morgondagen.

Se onsdagen den 9:e som ett test, går allt åt skogen med Bukkit kommer jag återgå till en backup från innan jag bytte till Bukkit. Går världen under för dig om det blir en rollback, spela inte idag/imorgon onsdag. :mrgreen:
 
Update;

Flytten till Bukkit är klar, och detta kan du förvänta dig fungera:
/home
/work
/spawn
/who
/warp

Vi kör numera WorldGuards protection så stadsägare kommer få hejda sig med att ge ut tomter tills jag konfigurerat färdigt. Lek i skogen sålänge. :p
Money funkar inte. Alla credits är sparade.
SignShops funkar inte. Går inte hooka skyltar i Bukkit än.


Höst upp på listan att fixa är så stadsägare kan hantera sin stad igen. EFTER DET kommer donationsfördelar. Inte nöjd? Ta en paus i ett par dagar. :cool:


Hittar du ett problem så rapporterar du inte det i chatten utan i FORUMET. Tack!
 
Självklart passade bukkitservern på att stänga ned sig själv utan felmeddelande.. Uppe igen iallafall!
 
hamzta sa:
Fler problem nu än innan ju?

Vad gör bukkit till skillnad från det du körde innan?

hMod är övergivet, bukkit har utvecklare bakom sig och spås ha inflytande i modsystemet som Notch ska implementera..
 
Tillbaka
Topp