bognez

Medlem
Tjosan. Idag när jag kollade omkring på bilder och sånt som folk här på servern lagt ut så
helt plötsligt så blippade det till och mitt antivirusprogram (avast) kom med info om att det blockat en Mal som kom från fuskbugg.se/skalman02/hamzta (wtf?)... Så jag började undra...
Har någon annan varit med om detta? Känner mig lite småskraj efter att kolla på bilder o_O
Hjälp?

/bognez
 
Fuskbugg är ofta anklagat som virussite, förmodligen domänen den anmärkte på och inte bilden i sig..
 
granis sa:
Fuskbugg är ofta anklagat som virussite, förmodligen domänen den anmärkte på och inte bilden i sig..

Händer rätt random att mitt hittar virus på fuskbugg's bilder också. Så tror 100% på vad Granis sa här... Just nu finner jag inget, och bilderna blockeras inte när jag går in i bild tråden. Men ibland, helt random, kan det hända att den hittar och därmed blockerar dem.
 
fuskbugg är kända för bannervirus eller som en del kallar dom "drive by virus" det är samma sak som drabbade bla bilddagboken för ett par år sedan, alltså att den skadliga koden ligger i en banner på sidan och den läser webläsaren in utan att fråga dig
 
blev så för mig med!
Jag har Avast antiviruss free! :p
Det var också med ngn länk!
Det blippade upp och stod typ "Ond url hittad" och blabla bla men jag kryssa ner det!
 
Tillbaka
Topp