MineCraftKlumpen

Aktiv medlem
Halu?
Jag uppfan ett nytt minecraft spel, som jag kallar ''peta''
Det går ut på att man hoppar runt på glasblock med håll i, och ska försöka att inte ramla ner...
Du ska alltså putta ner dom andra.
Man kan vara 2-4 spelare...

Screens:
qxw0zr.png

2rynb85.png

kby9t1.png
 

Bilagor

  • 2011-04-17_15.39.01.png
    2011-04-17_15.39.01.png
    144,5 KB · Visningar: 926
När ser vi första turneringen?
Staten kan tänka sig att sponsra med lite prispengar om du inte vill köra med anmälningsavgift :cool:
 
Hmm... Ska se om jag kan boka in det på påskafton :D
Då får folk tid att träna :)

Mer info kommer redigeras i detta inlägg mer exakt när det blir
 
Det är inte spleef fortfarande, här gräver du inte sönder ett block och putar, här putar du bara helt enkelt!
Alla spelare vet var blocksen finns och det gäller att vara smart så att andra ramlar ner!
 
MineCraftKlumpen sa:
Det är inte spleef fortfarande, här gräver du inte sönder ett block och putar, här putar du bara helt enkelt!
Alla spelare vet var blocksen finns och det gäller att vara smart så att andra ramlar ner!
Hold shift instant win. Detta forum laggar apa via mobil.
 
hamzta sa:
Arazand sa:
Strunta i hamstern, med den där kartongdieten är det inte konstigt man blir irriterad. :D

http://www.youtube.com/results?search_query=spleef&aq=f

Hade du läst skyltarna med reglerna och inte varit en sådan besserwisser hade du sett att det är mot reglerna att smyga och att spelet är betydligt enklare än spleef. Det finns likheter mellan fotboll och hockey också. Så sluta nu vara så förbannat bitter i absolut allt som skrivs som du råkar ha minsta lilla invändning att nämna i. Tack. :)
 
Ska jag vara ärlig så tycker jag att har personer inget snällt att skriva och verkar intresserade kan dom istället ge fan i att skriva..
 
Devlas sa:
Ska jag vara ärlig så tycker jag att har personer inget snällt att skriva och verkar intresserade kan dom istället ge fan i att skriva..

Haha. Helkul. Det handlar helt enkelt om hur man väljer att tolka det någon skrivit. Blir man upprörd över att någon inte håller med så får man väl bli upprörd. Och man har ju ingen annan att skylla än sig själv.
 
Ja men själva saken är väl kul att någon utvecklar spelet lite .. sen om det är likt spleef eller likt hoppa hage .. spelar det någon roll ? handlar det kanske om avundsjuka att ingen annan kom på det ?

Mycket tråkigt att folk trycker ner andra för att dom kommit på något som kan va kul.. istället för att uppmuntra dom. Det va mest så jag menade .. vi alla är väl ändå här för att ha kul eller ?

Så va trevliga och uppmuntra och ge förslag istället för att va så jävla negativ
 
Tänkte på en sak klumpen, du kan göra arenan lite större sen göra olika svåra mönster för att variera spelet. :)
Och glöm nu inte göra en officiell arena med läktare. :D

Devlas sa:
Ja men själva saken är väl kul att någon utvecklar spelet lite .. sen om det är likt spleef eller likt hoppa hage .. spelar det någon roll ? handlar det kanske om avundsjuka att ingen annan kom på det ?

Mycket tråkigt att folk trycker ner andra för att dom kommit på något som kan va kul.. istället för att uppmuntra dom. Det va mest så jag menade .. vi alla är väl ändå här för att ha kul eller ?

Så va trevliga och uppmuntra och ge förslag istället för att va så jävla negativ

Håller helt och hållet med. :)
 
Devlas sa:
Ja men själva saken är väl kul att någon utvecklar spelet lite .. sen om det är likt spleef eller likt hoppa hage .. spelar det någon roll ? handlar det kanske om avundsjuka att ingen annan kom på det ?

Mycket tråkigt att folk trycker ner andra för att dom kommit på något som kan va kul.. istället för att uppmuntra dom. Det va mest så jag menade .. vi alla är väl ändå här för att ha kul eller ?

Så va trevliga och uppmuntra och ge förslag istället för att va så jävla negativ

Ja, trivs man i ett community där allt baseras runt städer hit och städer dit. Så älskar man nog de få ideer som kommer upp som i princip är baserade på andra/andras ideer.

Känns som att servern blir allt mer The Sims - For Kids. Än en server för alla typer av folk.

Sedan kan man inte kritisera eller om man inte håller med en person eller lägger en kommentar om något så är man antingen ett troll, negativ, eller försöker trycka ner någon. Man undrar ju lite hur dessa människor, jag menar ni, tänker. Det är "internet". Lev med det. Läs om läs rätt. Sedan om ni tolkar rätt eller inte är ju upp till er.

Servern var sjukt bra runt sept/oktober och till typ slutet av januari.
Sedan har allt bara gått nedåt. Den var mer, vad ska man säga, mogen och avslappnad. Folk var trevligare även om man var bitterkungen då. Idag är folk bara konstiga, lite mer "egna" och "udda" grupperar sig i form av "nu ska vi bygga stad, för sjuttioåttondegången!" gänget.
Gör något NYTT? :D Eller iofs så finns det väl inte så mycket att göra... eller vänta, varför inte göra ett enormt projekt istället för att bygga nån fånig stad som slutar precis som alla andra? I.e. folk köper tomter, inte säkert att alla blir sålda. Ägaren tröttnar sedan på staden och det blir i princip övergivet. Sedan skapas en ny stad nån annanstans och tar upp fina landskap, och även dödar det som gör landskapen unika och naturliga, genom att PLATTA NER SKITEN som med ett jävla ångvält. Seriöst, bygg något originellt. Alla byar/städer behöver inte vara uberplatta.

Bygg minas tirith, ett exempel. Ser ju att någon, torktumlare? bygger Helm's Deep, eller om han är färdig, vettefan. Men en person som gör det, vilket är imponerande, och sedan tiotals personer som bygger en futtig stad, som ofta misslyckas.. asså något är ju fel?!
Hade svartlien haft så många hus det har nu om de inte kört med den där husbyggar tävlingen? Som jag inte direkt ser syftet med annat än att populera den staden och ge ut credits.

Känns som att folk daddar händerna i barnlådan.. jag menar sandlådan nu istället för att göra någonting vettigt. Fast iofs, det är ju 'da big thing' idag att bygga städer och vara så 'originella' som ni är :D
Undrar var som händer, om nu det nånsin händer, när monster (speciellt creepers + explosion) blir aktiverade. Ska ni bygga säkra städer med murar runtom då och en miljon facklor som skyddar mot zombie spawns? :D

Visst, vore ju nice att rollspela i en zombie apocalypse. Men, lär det hända? Troligtvis nej.
 
hamzta sa:
Devlas sa:
Ja men själva saken är väl kul att någon utvecklar spelet lite .. sen om det är likt spleef eller likt hoppa hage .. spelar det någon roll ? handlar det kanske om avundsjuka att ingen annan kom på det ?

Mycket tråkigt att folk trycker ner andra för att dom kommit på något som kan va kul.. istället för att uppmuntra dom. Det va mest så jag menade .. vi alla är väl ändå här för att ha kul eller ?

Så va trevliga och uppmuntra och ge förslag istället för att va så jävla negativ

Ja, trivs man i ett community där allt baseras runt städer hit och städer dit. Så älskar man nog de få ideer som kommer upp som i princip är baserade på andra/andras ideer.

Känns som att servern blir allt mer The Sims - For Kids. Än en server för alla typer av folk.

Sedan kan man inte kritisera eller om man inte håller med en person eller lägger en kommentar om något så är man antingen ett troll, negativ, eller försöker trycka ner någon. Man undrar ju lite hur dessa människor, jag menar ni, tänker. Det är "internet". Lev med det. Läs om läs rätt. Sedan om ni tolkar rätt eller inte är ju upp till er.

Vad har ditt spelsätt med denna diskussion att göra? Och varför diskuterar du plötsligt om internetetik, vad har detta med trådensinnehåll att göra? Pma varandra eller starta ny tråd.
 
Arazand sa:
Vad har ditt spelsätt med denna diskussion att göra? Och varför diskuterar du plötsligt om internetetik, vad har detta med trådensinnehåll att göra? Pma varandra eller starta ny tråd.

Nej mamma, jag klarar mig utan att hålla din hand idag. Jag är stor nu!

Svarade förövrigt inte till dig. Be devlas svara istället för att göra hans jobb.
 
Tillbaka
Topp