granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Hejsan,

Efter att jag la till MySQL-stöd i iConomy (/money)-pluginen blev jag sugen på att testa göra en egen plugin..
Så jag undrar om det är någon slags funktionalitet ni önskar på servern, allra helst något som blir unikt för vår fina lilla community. :cool:

Någon som har förslag? Brainstorma!
 
Men det är ju änna ingen plugin eller! :)

Däremot är jag helt med på det du säger, jag kallar det i mina krafspapper för "trusted/eldsjäl"-rank. Den kommer snart. :)
 
Okej, en addon jag skulle vilja ha...

Hunger skulle vara häftigt, eftersom då skulle mina bröd och alla annan mat få en användning.
 
Wuzhles sa:
Okej, en addon jag skulle vilja ha...

Hunger skulle vara häftigt, eftersom då skulle mina bröd och alla annan mat få en användning.
Riktigt kul ide!
Får se hur det ser ut efter patchen, är HP implementerat och funkar är en hunger-addon inte omöjligt :)

(allt för Wuzhles bageri!)
 
unikum sa:
Mer än en /home. typ /home1, /home2, /home3. Sätts lämplingen med /sethome1, /sethome2 osv

Vet inte vad jag tycker om detta. Vi warpar redan ganska friskt, ingen går.
Å andra sidan funkar inte minecarts än så vi har ingen möjlighet att åka istället för att gå.
 
CapitainRex sa:
granis sa:
Wuzhles sa:
STATSRÅD! som en typ mini-moderator grupp!

PAX FÖR ATT VARA MED!
Men det är ju änna ingen plugin eller! :)

Däremot är jag helt med på det du säger, jag kallar det i mina krafspapper för "trusted/eldsjäl"-rank. Den kommer snart. :)
Nu du granis; kommer den största bumpen i XL:s historia! :p

Har du glömt bort detta? :)
Eller kom en "change-in-plans"?
Vi hade en sådan grupp förr i tiden.. Men jag tror det mest ledde till uppdelning av spelare och lite elitism, så vi (jag?) skrotade det. :ugeek:
 
granis sa:
CapitainRex sa:
granis sa:
Men det är ju änna ingen plugin eller! :)

Däremot är jag helt med på det du säger, jag kallar det i mina krafspapper för "trusted/eldsjäl"-rank. Den kommer snart. :)
Nu du granis; kommer den största bumpen i XL:s historia! :p

Har du glömt bort detta? :)
Eller kom en "change-in-plans"?
Vi hade en sådan grupp förr i tiden.. Men jag tror det mest ledde till uppdelning av spelare och lite elitism, så vi (jag?) skrotade det. :ugeek:
Kan förstå det... :)
 
finns ett plugin som du skriver /afk så står det något med stil rayman1220 is AFK och så fort man rör sig så står det i chatten rayman1220 is no longer AFK skulle vara ett bra plugin för alla lata spelare som inte orkar skriva ;D
 
rayman1220 sa:
finns ett plugin som du skriver /afk så står det något med stil rayman1220 is AFK och så fort man rör sig så står det i chatten rayman1220 is no longer AFK skulle vara ett bra plugin för alla lata spelare som inte orkar skriva ;D

Det vore schysst, ännu bättre om det aktiverades automatiskt om man inte rört något på t.ex. 5 minuter. :) (utöver att kunna skriva /afk manuellt dvs)
 
För min egen del tillför det sällan någonting att veta vilka som är afk eller inte. Svarar personen man skriver till inte så är det bara så, vare sig om det beror på att de är borta eller att de inte har lust. Blir mer galen på alla som känner att de måste berätta att de försvinner i tio sekunder för att fylla på kaffekoppen.
 
Tillbaka
Topp