HydeX91

Aktiv medlem
Hej

Har kollat runt lite i forumen och läst, funnit massa olika byggnader osv. Men jag har ännu inte funnit något maya tempel/stad. Måste man då ha ett privatskydd för att bygga en allmän Maya/inka stad ?
 
Privatskydd eller inte bestämmer du helt själv. Det är inget du måste ha. Fördelen med privatskydd är att du kan stänga av monster, samt att marken är låst till dej. Ingen annan kan bygga där utan din tillåtelse.
Stadsskydd behövs endast om du tänkt bygga en stad med tomter och sen ta betalt för tomterna. Mer om det kan du läsa i stadsskyddsdelen på forumet. Bla så ska man vara minst 3personer och det kostar 10000c.

/sm6vit
 
sm6vit sa:
Privatskydd eller inte bestämmer du helt själv. Det är inget du måste ha. Fördelen med privatskydd är att du kan stänga av monster, samt att marken är låst till dej. Ingen annan kan bygga där utan din tillåtelse.
Stadsskydd behövs endast om du tänkt bygga en stad med tomter och sen ta betalt för tomterna. Mer om det kan du läsa i stadsskyddsdelen på forumet. Bla så ska man vara minst 3personer och det kostar 10000c.

/sm6vit

Hehe okej :) tänkte mig mer att det ska vara "den glömda staden" där ingen bor utan det ska bara vara en turism stad :p Man åker/går dit för att se maya folkets monument osv :p
 
hmm har nu funderat lite extra på min ideé med en maya stad :p ska ha som en tävling men kommer inget säga innan xD för då blir det ingen match hahaha xD men admins är det lugnt om jag bygger den ? vem som helst kommer få ta bort blocks om de så vill men de ska förstå att de tar då i så fall bort något som tillhör allmänheten xD
 
När du bygger något så tillhör bygget dig, (tänk dessutom på att inte bygga för nära någon annans bygge). Men om någon tar bort en block eller flera, så har du all rätt att rapportera detta som grief, och den skyldige kommer straffas för det. Förutsatt om du inte vill att någon ska sabotera din byggnad.

Annars är det bara att låta det vara, om du inte har något emot att diverse spelare kan riva ner ett och annat.
 
Derekerium sa:
När du bygger något så tillhör bygget dig, (tänk dessutom på att inte bygga för nära någon annans bygge). Men om någon tar bort en block eller flera, så har du all rätt att rapportera detta som grief, och den skyldige kommer straffas för det. Förutsatt om du inte vill att någon ska sabotera din byggnad.

Annars är det bara att låta det vara, om du inte har något emot att diverse spelare kan riva ner ett och annat.
Tänkte mer på att kanske skapa en Maya stad men halva staden ska ligga under marken till ex: i filmen "Day after tomorrow" där man kan se frihets gudinnan näst intill helt över täck av snö fast i detta fall en hel stad fast med dirt/cobblestone xD och någonstans i denna begravda/halv begravda stad kommer det finnas en eller flera skatter för de som känner sig uppmanade att gräva :p

Där av går det ju inte att anklaga någon för greif :p men tävlingen skulle bara funka att ha en gång isåfall xD
 
Tillbaka
Topp