Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Eiliya

Aktiv medlem
Jag, Sloud och Xtikar27 hade tänkt att typ "sam-köpa" våra privatskydd, och på grund av att jag fixat all research så är det är det jag som kommer skriva ansökan, trots att Sloud är den som ansöker. Hoppas detta inte ställer till några problem.



Vi har tyvärr inga koordinater, men vi är villiga att betala extra för att en Admin ska fixa det åt oss. Ideellt skulle vi vilja ha området där det inte växer så mångaa träd, men det är naturligtvis upp till Admins att välja. Vi skulle vilja ha Sloud som huvudansvarig på detta område, och jag(Eiliya) och Xtikar27 skulle vilja ha tillåtelse att arbeta där tillsammans med Sloud. Vi vill ha monster avstängda, ifall den ansökan går att göra här, och vi är fullt medvetna om att det kan dröja en stund innan Admins fattar beslut.

Tack för er tid.
 

Bilagor

  • Screen1.jpg
    Screen1.jpg
    178,9 KB · Visningar: 474
Lägg till mer bilder som visar var på kartan ni är, och koordinaterna hittar ni genom att trycka F3 och skriva ner x och z koordinaterna.

Så kanske det blir lättare för admins. :D
 
Man får inte samköpa privatskydd.
Läs denna tråden: viewtopic.php?f=25&t=951

Sloud får gärna köpa privatskydd till sig själv och få lite hjälp av er, men om det är huvudsakligen någon av er andra som bygger där så kan ni alla förlora på det.
 
Jag finner mig i denna regel, men jag förstår mig inte på den, om jag ska vara ärlig.

Om jag, Sloud å Xtikar vill sammarbeta med byggandet av Slouds herrgård så måste det väl ändå vara tillåtet att göra det, trots att det är ett privatskydd?

Vi har ju tillåtelse att samarbeta på våra tomter i staden, så varför skulle det vara otillåtet att göra det här? Visst, jag förstår tanken bakom ett skydd per person (eller två, som det är nu) och jag håller med om att svart-försäljning av skydd är fel, men vi har ju inga planer på att göra något sådant, vi hade ju bara tänkt att hjälpa Sloud med sitt byggande...

Jaja, det spelar väl ingen större roll. Om vi bygger platsen först och ansöker om skydd när vi är klara, skulle det räknas som att kring-gå denna regel?

Ur en ren hypotetisk synpunkt, om Sloud köper detta skydd, och sedan ger oss tillåtelse att bygga på skyddet, och jag, på grund av insomnia eller någon annan anledning råkar bygga mer än vad Sloud gör, vad kommer hända då? Hur kommer vi bestraffas?

Tack för er tid, än en gång.
 
Som jag förstår regeln så får ni bygga tillsammans men det är fortfarande HANS skydd och HANS bygge. ni får inte köpa det tillsammans då det kan räknas som att han sålt det vidare om han slutar bygga på marken och ni fortsätter.

Ni kan säkert donera pengar till honom så han kan köpa det men ni kommer inte vara någon form av ägare på stället.

Mao, slutar han spela så får ni inte bygga där längre för då hjälper ni inte honom med bygget på HANS mark.
 
Ja precis, jag kanske var lite otydlig när du frågade mig på IRC. :)
Det jag menade är precis det som upprepats, 1 köper skyddet och endast 1 är owner. Men ni andra får ju såklart hjälpa till att bygga där.

Regeln är mest till för att man inte ska köpa privatskydd åt andra utan att bruka det själv.
 
Okay, men då är det ju som vi vill. Sloud köper ett skydd för att han vill bygga en herrgård, och jag och Xtikar vill hjälpa honom. Underbart. Meddela oss när/var det blir, så vi kan börja jobba :)
 
Eiliya sa:
Okay, men då är det ju som vi vill. Sloud köper ett skydd för att han vill bygga en herrgård, och jag och Xtikar vill hjälpa honom. Underbart. Meddela oss när/var det blir, så vi kan börja jobba :)

Kanon, men du skrev dock "Jag, Sloud och Xtikar27 hade tänkt att typ "sam-köpa" våra privatskydd", därav min invändning...

Du får dock lägga upp fler ut-zoomade bilder, som Soreboeard skrev.
Vi har ju ingen aning om var på kartan detta område är.
 
X: -6297, -6197
Z: -1435, -1535



Bebyggelsen är vi som har tjuvstartat lite med byggandet, och snubben som bygger torn norr om oss är Slouds polare, så det borde vara lugnt för honom åsså.
 

Bilagor

  • screen2.jpg
    screen2.jpg
    234 KB · Visningar: 417
Kartan är "upp och ner" så du vet.
dvs norr är ner åt vänster på google kartan.

hittade var det är, om nån missat:
mitt emellan dgltexas, marspankana och trulle_mull privatskydd.
 
Eiliya, vi ser fortfarande inte var det är på kartan. Vi behöver en helt utzoomad bild så att man ser hela och där ringar du in var det är.
 
ravvie sa:
Eiliya, vi ser fortfarande inte var det är på kartan. Vi behöver en helt utzoomad bild så att man ser hela och där ringar du in var det är.

han skrev ju upp koordinaterna.. borde inte de räcka egentligen.. ja menar.. tittade lite som hastigast över andras ansökningar och då har de ju räckt med koordinater?
 
Meh, för min del spelar det egentligen ingen roll, att fixa fram en helt utzoomad bild är inte direkt svårt, men jag håller med Sloud här. Jag skrev koordinaterna samt länkade till platsen på online kartan, och dessutom hade ju SoreBeard pekat ut vart det ligger.

hittade var det är, om nån missat:
mitt emellan dgltexas, marspankana och trulle_mull privatskydd.

Menmen, här kommer bilden :)
 

Bilagor

  • Screen3.jpg
    Screen3.jpg
    204,2 KB · Visningar: 413
sloud sa:
ravvie sa:
Eiliya, vi ser fortfarande inte var det är på kartan. Vi behöver en helt utzoomad bild så att man ser hela och där ringar du in var det är.

han skrev ju upp koordinaterna.. borde inte de räcka egentligen.. ja menar.. tittade lite som hastigast över andras ansökningar och då har de ju räckt med koordinater?

"En översiktsbild som talar om vart på kartan ditt planerade privatskydd ska ligga."
Står i guiden...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp