Halloj!

Jag har efter en tids frånvaro kommit åter till denna förnäma server. Jag började där jag slutade kan vi säga och ämnar nu bygga klart mitt jättelika medeltida palats område.

ni som känner mig sedan innan känner till min förkärlek för storlek och jag utlyser här allmän hjälp. det kommer behövas en hel del markarbeten innanför och utanför staden. jag kan inte överskölja er med credits den som vill kan eller orkar bidra får helt enkelt nöja sig med beröm eller om ni så lyster det ni gräver bort.

lite kort om projektet.

projektet är en nedskalad stadsbild av en stad jag konstruerat i en av mina fantasyberättelser.

den kommer bla innehålla ett rejält tilltaget slott i high fantasy anda. en katedral flertalet torn i olika dimensioner med hängande trädgårdar osv. det kommer även finnas saker som bibliotek, universitet parker en marknadsplats och lite vanliga hus.

en del av er vet det redan men jag ämnar berätta det här så alla som så önskar kan ta del av infon. det kommer finnas rum till alla som vill ha ett i slottet som skall uppföras. säg gärna till om ni absolut inte vill ha ett så jag kan planera efter det. rummen kommer att tilldelas samtliga annars närvarande spelare på servern.

detaljerna kring arbetet är långt framskridna dock så är det som sagt en väldans massa markarbeten så det lär ta ett tag innan det blir någon fart på byggandet.

några av er är redan smått engagerade i projektet och i nuläget är alla som vill välkomna. stäm bara av med mig först vad som skall grävas bort osv.
 
Mitt mega projekt har växt stadigt och kommer fortsätta att göra så. Men hur som haver söker jag igen aktiva byggare/partners för detta. Observera dock att potentiella arkitekturer och personliga preferenser kommer granskas under mitt ögas stadiga lupp. Det finns dock rum för stort sim smått och alla idéer går att diskuteras! Jag må va drabbad av visst storhetsvansinne men jag är ej en tyrann! Hör av er om detcså bara är en idé ni bär med er!
 
Posta gärna lite bilder på bygget, tänkte att vissa inte vet vart det är någonstans eller inte kan ta sig dit :)
 
jag ska jobba fram lite bilder i veckan nu. så folk får lite pejl på vad det handlar om.


söker fortfarande en relativt ambitiös individ att gå ihop med oss som donar i området inför stadsplaneringen. det är inget måste på att lägga massor med tid på att bygga och röja mark.
det finns faktiskt inga måsten alls förutom att då bistå med konstruktionen av själva stadens tomter och dom byggnader som skall vara där innan samt muren runt.

eventuella intressenter kan kontakta mig när som. det är ett bra tag kvar innan detta kan påbörjas men det innefattar att man är insatt i vad som försigår och det görs inte i en handvänding!

söker även fortfarande byggintressenter inne i själva slottsområdet. det finns ett par områden som kan överlåtas till detta. det kommer dock finnas vissa restriktioner för den som skulle vilja åta sig detta.
 
jobbar forfarande på bilder!

av olika anledningar har projektets karaktär ändrats lite.

den beboliga delen och staden i anslutning är för tillfället uppskjutet. (läs jag har engagerat mig i andra byggen) men det kommer fortgå såsmåningom.

tänkte ställa en förfrågan om det är någon som varit inne på att bygga ett större tempel/universitet/bibliotek? om så är fallet så har jag utrymme för detta om någon skulle vara intresserad. även en stor mängd material till förfogande för denne intressent.

om detta skulle vara intressant så snacka med mig ingame eller skicka ett pm.
 
då diverse sidoprojekt och annat har låtit mitt mega bygge gå lite på sparlåga ett tag tänkte jag åter framlägga lite info här.

om någon önskar hjälpa till med dom sekundära byggnationerna alternativt har en helt brilliant egen ide välkomnas detta.
 
Jag vill jätte gärna vara med! :D
Men vill dock helst bara bygga.. Jag äskar det och jag känner att bygga är jag best på :)
Men jag ska vara så aktiv som möjligt men har startat ett eget litet projekt nu men jag ska bygga jätte mycket när jag har tid över ;) :D




/Mvh Axel



Ingame namn: axelth8
 
Tillbaka
Topp