KalasKurt

Ny medlem
Varför finns det att man kan ramla ner från banan... Jag hade mine:at i ett bra tag och hade fått mig en del gear . nu är det borta för att jag längst ner i grottan grävde mig utanför? och sen föll ner och dog?=
 
KalasKurt sa:
Varför finns det att man kan ramla ner från banan... Jag hade mine:at i ett bra tag och hade fått mig en del gear . nu är det borta för att jag längst ner i grottan grävde mig utanför? och sen föll ner och dog?=

Yes hela vitsen med "BETA" det finns buggar
 
Men kom ihåg att kartan är ifrån oktober? tror jag så dom hål som fanns från början försvinner ju inte. Sedan vet jag inte hur du minade men en huvud regel brukar vara att ALDRIG ta bort blocket man står på förräns man vet vad som är under :)
 
ClowneN sa:
Men kom ihåg att kartan är ifrån oktober? tror jag så dom hål som fanns från början försvinner ju inte. Sedan vet jag inte hur du minade men en huvud regel brukar vara att ALDRIG ta bort blocket man står på förräns man vet vad som är under :)

Precis, regel #1 i minecraft lyder;
"Gräv aldrig rakt upp eller ner" :p

Tror dock att hålen skulle vara fixade innan det, men är inte helt säker :p
 
Hålen är säkert fixade, men som redan påpekat har vi samma map sen oktober, och expanderat lite då & då hela tiden.. Kan man inte hålla sig från att gräva bort det man står på (och inte är rädd för lava) rekommenderar jag att gräva längst ut på kartan då det är "nyast" terräng där! :cool:
 
Jag tror att du hamnade i kina, på en motorled, och en ångvält körde på dig, så dina saker är nog kvar där, fast platta.

Nä skämt å sido. ca 30% på kartan är nygenererat efter patchen som skulle minska dessa bugghål kraftigt, detta nya område är runt omkring kartan. Befinner du dig inom den gamla genererade kartan, så hittar du mycket mer bugghål, och som några nämner, gräv aldrig rakt ner, oavsett om man är odödlig, just för att undvika detta problem.

Jag kan sätta mina slantar på att du har lärt dig en liten läxa. :cool:
 
Garanterat, men lägg upp en skylt eller nåt som varnar en för nåt sånt här! Annars kan det hända att fler råkar illa ut. Klart man inte ska gräva neråt men jag var på botten och hade nått obsidian blocken, brukar inte vara nånting under dom vad jag vet :p
 
KalasKurt sa:
Garanterat, men lägg upp en skylt eller nåt som varnar en för nåt sånt här! Annars kan det hända att fler råkar illa ut. Klart man inte ska gräva neråt men jag var på botten och hade nått obsidian blocken, brukar inte vara nånting under dom vad jag vet :p
Det är väl ett känt faktum att minecraft funkar så, bara att läsa MC-wikin om man vill veta mer om buggar och annat kul :)
 
KalasKurt sa:
Garanterat, men lägg upp en skylt eller nåt som varnar en för nåt sånt här! Annars kan det hända att fler råkar illa ut. Klart man inte ska gräva neråt men jag var på botten och hade nått obsidian blocken, brukar inte vara nånting under dom vad jag vet :p

Det hände mig också i början, men det är bara att le och börja om. :)
 
Man dör inte direkt, utan det går även att skriva /home eller någon annan teleport om man är snabb. Så ha fingrarna beredda vid bedrocken!
 
05K4R sa:
Man dör inte direkt, utan det går även att skriva /home eller någon annan teleport om man är snabb. Så ha fingrarna beredda vid bedrocken!

Eller så installerar man ImprovedChat och binder en knapp till /home, /vip eller nån annan stad.
Till skillnad från ComHem, så funkar detta verkligen snabbt, stabilt och jätte jätte bra. :lol:
 
ZENdog sa:
Till skillnad från ComHem, så funkar detta verkligen snabbt, stabilt och jätte jätte bra.
1258154519604.jpg


Dock så håller jag med om Improved Chat.
Det är ett sjuhelsikes bra att ha.
 
Tillbaka
Topp