granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
VIKTIGT!
ENDAST Xtraville har zon-namn utan prefix. När du köper en stad blir du tilldelad ett prefix som du måste använda på dina subzoner, t.ex XtraCold har "xc_nygatan4" osv.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För utförligare hjälp & kommandon se pluginens informationssida - http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldGuard/Regions


1. Skaffa en träspade, den används som "wand" för att markera punkt 1 och punkt 2.
2. Skaffa ett träsvärd, den används som "wand" för att se info om en zon (vem som har access osv)

3. Markera 2 punkter på marken din träspade, varsitt diagonalt hörn i en rektangel.
Exempelbild om du inte vill behöva expanda manuellt: http://wiki.sk89q.com/w/content/d/dc/Cuboid.png

4. Skriv //expand 100 down
Utökar zonen du markerat med 100 block nedåt

5. Skriv //expand 10 up
Utökar zonen du markerar med 10 block uppåt

6. Skriv /region claim prefix_tomtnamn
Skapar zonen du markerar med namnet prefix_tomtnamn
Observera att admins skriver define istället för claim

7. Skriv /region setparent prefix_tomtnamn stadsnamn
Sätter zonens parent till staden, mycket viktigt, annars kommer rättigheter ej fungera

8. Skriv /region addowner prefix_tomtnamn person1
Lägger till person1 som ägare och han får då automatiskt bygg-access

Klart!




Vänligen observera
F3 rapporterar höjden/y beroende på var din karaktärs huvud är. Blocket man står på är 2 block längre ner. -2 alltså.
// soldans
 
murzay sa:
Är alla tomter olåsta nu??
Nej, alla tomter är låsta precis som innan uppdateringen. Däremot skiljer det hur man låser tomterna. D.v.s. Vill du göra en L formad tomt så måste du skapa två zoner.

Nicklii sa:
ska man fixa stadszonen först som i realms?
Ja, du börjar med att markera ut zonen och sedan låser du zonen till din stad och ger användare behörighet att bygga på zonen.

/Chf
 
Alltså, fungerar detta enbart om man är i en stor stad där någon byggt? Eller kan jag göra det där jag har börjat bygga mitt hus med mina kompisar? Kan man göra så att flera spelare kan ändra inom detta område eller är det låst till enbart den som låser det?
 
fallQy sa:
Kostar 5000c för stadsskydd och portal.
Vad är det för något? Systemet med pengar in-game? Lär mig gärna grunderna lite snabbt eller länka så kan jag läsa mig till det själv. Har inte spelat Minecraft online innan och är inte van vid några mods på servrarna men har hört talas om iEconomy eller vad det hette, kan det vara det du menar?
 
Hej granis när jag ska fixa en tomt till Oed så sätter jag ut 2 punkter sätter 100 block ner och 20 block upp men när jag ska claima säger den att jag inte äger zonen
 
Nixtro sa:
fallQy sa:
Kostar 5000c för stadsskydd och portal.
Vad är det för något? Systemet med pengar in-game? Lär mig gärna grunderna lite snabbt eller länka så kan jag läsa mig till det själv. Har inte spelat Minecraft online innan och är inte van vid några mods på servrarna men har hört talas om iEconomy eller vad det hette, kan det vara det du menar?

Just nu är det ur funktion, credits är avstängt tillsvidare.
 
Tillbaka
Topp