granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Under söndagen så drabbades tydligen vårt datacenter av ett strömavbrott.
I äkta murphys-lag anda så fungerade inte UPS ordentligt och kraschen var ett faktum.

Tyvärr blev många chunks korrupta av den hastiga avstängningen och vi var tvungna att gå tillbaks till en lite äldre backup (från inatt).


Skulle någon ha lyckats med att bygga eiffeltornet nu under morgonen, posta koordinater här så får jag försöka lösa en restore på något vis :)
När det gäller kompensation så, utan att titta, antar jag att hetzner friskrivet sig från sånt här.


Mer information om strömavbrottet: http://www.hetzner-status.de/en.html
 
Jag kände behovet av att förklara lite ytterligare:
Allt är rollbackat till den senaste fulla backupen, som togs 00.17.

MEN. Allt ni gjorde fram tills sista minuten servern kraschade finns kvar. Det är dock en del manuellt arbete involverat för att få tillbaks det, därför ber jag drabbade skriva här i tråden så får jag ta det i mån av tid.
 
granis sa:
Jag kände behovet av att förklara lite ytterligare:
Allt är rollbackat till den senaste fulla backupen, som togs 00.17.

MEN. Allt ni gjorde fram tills sista minuten servern kraschade finns kvar. Det är dock en jäkla massa manuellt arbete involverat för att få tillbaks det, därför ber jag drabbade skriva här i tråden så får jag ta det i mån av tid.


Tjo.

Arbetet som jag förlorat går ju att göra om och göra bättre, dessvärre så avbröt jag alla auktioner jag hade igår för att plocka ut alla items sortera om och justera efter rådande markanspriser, allt det är borta och var ändå en ganska betydande mängd prylar. (Speciellt för att göra om det jag använde byggde under natt/morgon).

Köpte även 1600 logs av Michael90 imorse, hade dock bara plockat ut (om min matematik stämmer) 6 stacks innan servern gick ner och resterande 19 stacks verkar jag ha fått ut från "skylten" nu efter rollbacken, så verkar bara fattas just 6 stacks från den affären.

Vore väldigt tacksam om det gick att kolla upp iaf så jag kunde få tillbaka alla saker som försvunnit från marknaden för mig.

//Yahrr
 
Restorandet fortlöper och jag har redan hunnit hjälpa 4spelare att få tillbaks det som det ska. Marknadsgrejer är ju också loggade men detta tar jag efter vi löst ingame-problemen!
 
Som grädde på moset är självklart auth servern värdelös from hell så downtiden idag för mig: 25 timmar :s!!
 
Hejsan, är det därför som mina lådor är felvända nu?


Den här verkar ha gått in i väggen
2011-10-26_07.02.03.png


2011-10-26_07.02.25.png
 
Tillbaka
Topp