niklaaas1998

Känd medlem
Tja! :D

Jo, det är så att jag och r00fm4n vill ha en server vi kan bygga vad vi vill på när vi inte kör Xtralarge, men man kan inte köra på samma data man hostar från, så jag undrar om nån vet nån billig hosting som man kan använda.... Tack :D
 
du måste ge javan till serven lite extra minne dock har jag aldrig haft några probem att hosta och ha spelare samtidigt på en dator. dock har jag 100 lina och hyfsad dator
 
Kalmarit sa:
niklaaas1998 sa:
dersand sa:
Vad menar du med att man inte kan köra samma information samtidigt?

Jag får ett felmeddelande "can't keep up" och jag googlade på det = att det blir laggigt när man hostar och kör samtidigt...


Vafalls, hur mycket ram har du?

kan ju säga att jag får samma sak på min dator och den är ju inte allt för dålig ^^ dock bara med 4 gb minne medans min lilla server som står med 2gb ram kör det utan problem :p
 
Körde en server på min 2,2 Ghz AMD Athlon, 1,5 gb RAM. Det gick rätt bra. Fick inga meddelande då, men så fort jag körde klienten på samma dator blev den kokt stekt och grillad. Så kör server för sig på en dator och din klient på en annan dator. :)
 
Intel(R) Atom(TM) CPU D510 @ 1.66GHz
2G RAM..
linuxburk, med webserver mm.
Brukar köra en server på den när jag vill testa stuff. Inte kollat hur mycket den drar men java brukar inte vara snällt med servrar. Sen har det bara varit jag på den som lekt lite innan jag hittade xtralarge. :D
 
Tillbaka
Topp