Enchantix

Aktiv medlem
Hej mina vänner :) jag Timtso och Skogssmurfen. vi har på börjat att bygga en stad vid namn: Sethopia!
vi har några som redan bor där och har gjort egna tomter och hus.
jag har pratat med Ravvie idag och som jag förstår så får vi inte göra mycket störe innan vi har betalat 10000c för stadsskydd :)
bilder kommer senare idag =)
 
Och om folk vill ha tomterna vi redan har byggt så är dom gratis för vi fick inte ta credits för dom ;)
vi har 3lediga: 10x10 10x12 11x20 säg till om ni vill ha dom.

OBS gräv eller bygg inte på någon annans tomt!
 
Tänk på att när ni väl fixat stadsskydd så måste ni även betala skatt för de tomter ni givit ut gratis. :)
 
Enchantix sa:
så dom som fått måste betala? ;)

Nja, ni kan väl fortsätta att ge ut tomter gratis, men skatt måste i vilket fall betalas. :cool:

Edit: Vad jag menar är att när ni väl fixat stadsskydd kan ni fortsätta ge ut tomter gratis, men skatt måste betalas ändå. Men det vore ju ändå bra ;) dumt.
 
jag har bestämt att vi inte ska ge ut fler tomter innan vi har pengarna men det med skatt vad är skatten för att kunna driva sin stad? ;)
 
Ja, med tanke på att ni har långt kvar tills 10000c så är det vettigt att inte ge ut tomter.

"Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 10000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter.
Står det för många outnyttjade tomter i en stad kan dessa komma att straffskattas."

;)
 
Sorry skogs men jag trodde du ville vara med vi hade ju snackat så mycket om det men om du inte vill så är det okej ;)
 
Okej :( men jag har försökt få tag på dig men du har inte mobilen på dig så det blev svårt :? men du kanske ändrar dig säg till då ;)
 
Tillbaka
Topp