Eiliya

Aktiv medlem
Situation: En man och en kvinna sover under samma täcke. Mitt i natten vaknar kvinnan av att mannen försiktigt smeker hennes kropp (tafsar, eventuellt?). Hon stelnar till lite och märker hur mannen tvekar i sin handling. Hon varken säger eller gör något och efter en stund fortsätter mannen. Tids nog gör mannen ett tafatt försök att avlägsna kvinnans underkläder för att underlätta eventuella förhoppningar han har och kvinnan 'hjälper till' genom att lätta på ryggen/höfterna. Det ena leder till det andra och samlag inleds. Under hela tiden är kvinnan tyst (bortsett från eventuell ovanlig andhämtning) och gör ingenting förutom att 'hjälpa till' med underklädernas avlägsnande.

Relation: Mannen och kvinnan har känt varandra i flera år och båda har varit både romantiskt och sexuellt intresserade av varandra sedan en tid tillbaka men ingen av dom har vågat ta första steget (för ens nu).

Fråga: Skulle mannens agerande ses på som en våldtäkt eller inte? Motivera era svar tack.

Anledning till Frågan: Jag programmerar spel (skriver spelets story, för att vara mer specifik) och denna situation (eller en snarlik) är tänkt att vara med i det jag skriver på just nu (ska vara en slags date-simulator) och jag hade tänkt basera kvinnans reaktioner på händelsen utifrån de reaktioner jag får här på forumet. All feedback skulle uppskattas.
 
Varför skulle det vara en våldtäkt? Kvinnan gör ingenting för att hejda mannen. Med andra ord är hon väldigt rädd ( Vilket är konstigt då de varit vänner "länge" ) för honom, eller så har hon inget emot det ^^
 
Tänker inte skriva en hel roman om vad jag tänker, men så här känner jag.

Mannen är ju inte direkt ivrig så att säga, eftersom han tvekar till som det står. Hon kanske stelnar till för att hon inte vet vad hon ska göra eller för hon blir lite förvånad.
Kvinnan hjälper ju även till att lyfta upp höften, så hon vet ju vad han verkar vilja, och hon ligger inte kvar för att verka lite svår.

Ingen våldtäkt har skett i min mening. Hoppas de hade en trevlig natt tillsammans!
 
Infate sa:
Tänker inte skriva en hel roman om vad jag tänker, men så här känner jag.

Mannen är ju inte direkt ivrig så att säga, eftersom han tvekar till som det står. Hon kanske stelnar till för att hon inte vet vad hon ska göra eller för hon blir lite förvånad.
Kvinnan hjälper ju även till att lyfta upp höften, så hon vet ju vad han verkar vilja, och hon ligger inte kvar för att verka lite svår.

Ingen våldtäkt har skett i min mening. Hoppas de hade en trevlig natt tillsammans!
^ That
 
Ej våldtäkt enligt mig. Dom har haft en lång relation, även sexuell. Så hon skulle nog ha mod att säga ifrån om hon verkligen inte ville. Eller ligger det någon bakgrund mellan desså två som gör att hon är förr rädd eller liknande? Nej jag vet inte men jag tycker inte det är våldtäkt.
 
jag skulle inte se detta som en våldtäkt...
inte med den infon som du gett ut i nuläget...
men om man spånar lite längre så kan man ju komma fram till andra saker...
ex.1
Källkod:
Under medeltiden betraktades våldtäkt på samma sätt som mordbrand, förräderi och mord som ett brott som kan leda till dödsstraff.
ex.2
Källkod:
I antiken, betraktades våldtäkt mindre som en förgripelse mot kvinnan, utan mer som ett allvarligt egendomsbrott mot den man som hon tillhörde, vanligtvis fadern eller maken.
ex.3
Källkod:
Under koloniseringen av Amerika gällde spansk lag. I denna kunde inte våldtäkt anses föreligga när en indiansk kvinna som inte var kristnad var offret.
det vill säga... beroende på tid och andra omständigheter så det kan fortfarande vara våldtäkt..
eller ses som det iaf..
men som jag sa tidigare.. med infon som finns att se just nu så anser jag att det inte är våldtäkt...
that's just my thoughts :)
 
Tillbaka
Topp