Vad ska en eventuell test/snapshotserver köra?

  • Creative

    Röster: 21 61,8%
  • Survival

    Röster: 13 38,2%

  • Totala väljare
    34

granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Hej,

Det är många som gett förslag om att Xtralarge ska hosta en test/vanilla/snapshotserver hela tiden, inte bara vid release av ny version och väntan på bukkit/mods.

Dessvärre har vi varje runda av testserver haft problem med griefing i olika skalor, som värst när vi tillät alla (även icke-registrerade). Lite bättre med endast medlemmar. Bäst med bara donatorer, men inte ens då helt griefing-fritt.

Som bot på detta föreslår jag att vi kör creativemode, så kan man snabbt testa det man vill i nya versionen samtidigt som det borde minska griefingen eftersom det går snabbare att öppna inventory än att stjäla ur någons kista.

Hur resonerar ni andra?
 
Jag tycker att det vore underbart! Känns som att det inte tillkommer så många nya saker som man behöver mina osv, och det skulle vara enklare att utforska i creative :) Bara min åsikt dock, är en mer byggande människa.
 
Japp, jag är för creative. Men helst med möjligheten att man kan byta till survival för att testa nya saker i survival oxå (ifall det kommer). ;)
 
Jag är kluven angående detta så jag väljer att inte rösta men ger min synpunkt på det.

Min högst personliga åsikt och undran är vad är meningen med en creative server när man lika gärna kan skapa ett single player spel i creative mode och testa lokalt?
Samtidigt som jag är fullt medveten om att om man skulle köra survival så kommer det greifas, det har ju visat sig förr att inte ens donatorer kan hålla fingrarna i styr.

Så varken eller i min mening, slöseri med tid och resurser för creative och "titta" på de nya grejerna kan man lattja med lokalt och survival kommer greifas.
Plus att det kommer bli diskussioner om vem som griefat vad i både creative och survival men det finns inga plugins som avslöjar vem som gjort det. Vilket då kommer leda till ett merjobb för er som admins att försöka förklara att det inte syns vem som gjort det.
Även om det fanns ett plugin som avslöjade vem som greifat på testservern så tycker jag nog att admins har rätt att spela som övriga spelare utan att ha fullt upp jämt med att ta reda på vem som gjort vad på ytterligare en värld.

Det jag skulle kunna se i framtiden är att en liten grupp med spelare har utsetts för att testa plugins, nya funktioner eller liknande. Men det är känsligt det med då de som inte är med i den gruppen skulle kunna känna sig utanför.

/Snorbuse
 
Snorbuse sa:
Min högst personliga åsikt och undran är vad är meningen med en creative server när man lika gärna kan skapa ett single player spel i creative mode och testa lokalt?
/Snorbuse
Själv spelar jag inte singleplayer alls, så i mitt eget fall skulle jag definitivt spelat creative på XL-test :oops:
Snorbuse sa:
Det jag skulle kunna se i framtiden är att en liten grupp med spelare har utsetts för att testa plugins, nya funktioner eller liknande. Men det är känsligt det med då de som inte är med i den gruppen skulle kunna känna sig utanför.
/Snorbuse
Det låter som en bra idé, men som du skriver så är frågan hur man genomför det hela.
Hur ska man kvalificera sig för att vara med i gruppen? Vem bestämmer det?
(och det går ju fortfarande inte att spåra griefing, så vad händer när det griefas inom gruppen..)
 
granis sa:
Snorbuse sa:
Det jag skulle kunna se i framtiden är att en liten grupp med spelare har utsetts för att testa plugins, nya funktioner eller liknande. Men det är känsligt det med då de som inte är med i den gruppen skulle kunna känna sig utanför.
/Snorbuse
Det låter som en bra idé, men som du skriver så är frågan hur man genomför det hela.
Hur ska man kvalificera sig för att vara med i gruppen? Vem bestämmer det?
(och det går ju fortfarande inte att spåra griefing, så vad händer när det griefas inom gruppen..)
Antingen verkligen koll på folk gruppen. Admins och entrusted by.
Eller, ignorera grief, rent av tillåt. Då hålls folks grandiosa byggen till den riktiga servern eftersom man vet att det kan trollas å fulas på testservern.
Sen kanske alla måste skriva en "rapport" där dom anger vilka plugins dom testat. :D
Att sprida folk på olika servrar bara för att är inge skoj. Jag ser hellre att det är effektiv testning så att det snabbare kan bli en uppgradering av riktiga servern.
 
Tillbaka
Topp