granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
I vanlig ordning måste vi invänta antingen ny hMod eller Bukkit-release innan vanliga servern kan uppdateras.
Tråkigt, men så är det!

Jag kommer inte köra någon testserver då folk uppenbarligen inte kan uppföra sig.
Ansvariga för det är:
hento 81.231.35.139
nifelwind 90.227.157.248

Vill man spela vidare med gamla versionen på vanliga servern så går det bra, instruktioner om hur man nedgraderar nedan:


SPELA PÅ SERVERN MED GAMLA KLIENTEN
Steg 1. Starta minecraft och låt den autouppdatera till senaste betan
Steg2. Ladda ned http://mc.xtralarge.se/minecraft.jar
Steg3. Ta dig till mappen %appdata%/.minecraft/bin
Steg4. Ersätt befintlig minecraft.jar med den du laddade ned i steg 2.

Obs, vi kommer självklart uppdatera till betan, så snart det är stabilt och hMod ELLER bukkit finns ute.
 
Re: TESTSERVER FÖR NY UPDATE! KAOZ!

Kommer jag ha kvar mitt hus från förra servern eller kommer allting bli nytt? jag undrar också om alla spawns/mobs kommer försvinna :shock:
 
Re: TESTSERVER FÖR NY UPDATE! KAOZ!

ja nu kan man inte spela för jag har ingen aning hur man kommer in på den gammla igen
 
Re: TESTSERVER FÖR NY UPDATE! KAOZ!

JoijenKohan sa:
Kommer jag ha kvar mitt hus från förra servern eller kommer allting bli nytt? jag undrar också om alla spawns/mobs kommer försvinna :shock:


Testservern har ABSOLUT INGENTING att göra med vanliga servern. Därför den heter testserver!
Allt på "vanliga" servern kommer vara precis som det alltid varit.
 
Går ju inte connecta ÖHT. Står bara logging in. Får sedan: Took too long to log in.

Och NU gick det efter femtio försök.
 
hamzta sa:
Går ju inte connecta ÖHT. Står bara logging in. Får sedan: Took too long to log in.

Och NU gick det efter femtio försök.

hamzta, det är ett vanligt återkommande fel när "www.minecraft.net" är för seg på att svara eller svarar med en felkod. Inget att göra åt mer än att hoppas Notch gör om - gör rätt..
 
Kommer inte in på den vanliga servern just nu(17.00 5/17/2011). Vet inte om det bara är jag som har det problemet eller alla andra också.

Har jag fel version(1.1_02) eller är det ett globalt problem?

/Bex
 
Bexell_ sa:
Kommer inte in på den vanliga servern just nu(17.00 5/17/2011). Vet inte om det bara är jag som har det problemet eller alla andra också.

Har jag fel version(1.1_02) eller är det ett globalt problem?

/Bex


Var visst bara temporärt. problem solved så att säga.
 
Tillbaka
Topp