Status
Ej öppen för ytterligare svar.

niklaaas1998

Känd medlem
Jag vet inte om det är rätt forum men...

Hej! Jag undrar om man bara får bygga en 3D staty i ett privatskydd, eller om man kan bygga utanför...
Tacksam för svar :D
 
pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark.
så står det i reglerna och ja du får bygga tex staty i skyddat område som privat skydd
 
Kronans sa:
pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark.
så står det i reglerna och ja du får bygga tex staty i skyddat område som privat skydd
Statyer är ju inte pixelart :D
 
det är pixelart då jag vet sådana som endast fått ha statyer i 3d om det går att bo där i vad jag vet. kolla pixel art museet så räknas 3d pixlar också som pixelart
 
Kronans sa:
det är pixelart då jag vet sådana som endast fått ha statyer i 3d om det går att bo där i vad jag vet. kolla pixel art museet så räknas 3d pixlar också som pixelart

Clownen sa något om att 2D är pixelart, det får inte alls byggas utanför skyddad mark.
Men statyer etc får. Annars får Granis ta och göra något åt reglerna så att dom är mer tydliga.

Det finns en stor jäkla Skorpion där nere vid charming eller vad nu stället heter som inte står i något skydd, och byggd av en vanlig svensson. Och ingen admin har brytt sig när jag nämnt den (gått lååång tid och de är där konstant, speciellt Alrin, Ravvie och Clownen)
Så varför ska inte vi få bygga? :D
 
3D-statyer får man bygga överallt, men inte pixelart och text, som Kronans skriver.

Hamzta, skorpionen är inte pixelart eller text, och är därför godkänd att bygga...
 
ravvie sa:
3D-statyer får man bygga överallt, men inte pixelart och text, som Kronans skriver.

Hamzta, skorpionen är inte pixelart eller text, och är därför godkänd att bygga...
Ni bör dock förtydliga det i reglerna, ett exempel åtminstone. "En staty är Ok, men inte en Skylt eller en Pokemon figur i 2D" Finns förövrigt en hel del pixelart, inristningar i berg som ingen av er admins brytt er om. Står även en 2D Snögubbe i någon snöstad, clownen sa att han skulle göra något åt det, men vet inte om han har.

Och nej, kronan skriver inte alls det DU skrev.

det är pixelart då jag vet sådana som endast fått ha statyer i 3d om det går att bo där i vad jag vet. kolla pixel art museet så räknas 3d pixlar också som pixelart

Läs om läs rätt. Han skriver inte att 3D är ok.

Och även skrev han:
pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark.
så står det i reglerna och ja du får bygga tex staty i skyddat område som privat skydd
 
Jag menade denna text:
"pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark."
Men det kanske är svårt för dig att förstå...
 
Helt rätt Hamzta. Platta byggen av bilder är vad vi klassar som 'pixelart'. Nu är ju allt vi gör pixelbyggen om man ska vara petig, men det vi tänker på när vi säger "pixelart är inte tillåtet förutom på vissa områden" då är det den platta 2D-varianten. Det är mycket möjligt att vi inte har varit tillräckligt tydliga när det gäller vad som är pixelart och vad som är statyer och det ber vi ursäkt om.

För att klargöra, gör en google images sökning på "minecraft pixelart" och ni får ett bra genomsnitt av vad vi menar. Sedan för statyer så får folk ju bruka sunt förnuft när det gäller vad dom vill bygga en staty av. Typ inga 100x100 statyer av spongebob. :)
 
ravvie sa:
Jag menade denna text:
"pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark."
Men det kanske är svårt för dig att förstå...

Vilken del av ordet Pixelart förstår inte du lilla Ravvie?
Granis har inte satt något direkt exempel på just VAD ordet PIXELART innebär.

Pixelart egentligen är allt som är skapat i form av pixlar.
Men ni verkar alla ha olika definitioner av vad "pixelart" betyder.
 
Alrin sa:
Helt rätt Hamzta. Platta byggen av bilder är vad vi klassar som 'pixelart'. Nu är ju allt vi gör pixelbyggen om man ska vara petig, men det vi tänker på när vi säger "pixelart är inte tillåtet förutom på vissa områden" då är det den platta 2D-varianten. Det är mycket möjligt att vi inte har varit tillräckligt tydliga när det gäller vad som är pixelart och vad som är statyer och det ber vi ursäkt om.

För att klargöra, gör en google images sökning på "minecraft pixelart" och ni får ett bra genomsnitt av vad vi menar. Sedan för statyer så får folk ju bruka sunt förnuft när det gäller vad dom vill bygga en staty av. Typ inga 100x100 statyer av spongebob. :)

Detta bör stå under den regeln.
Utmärkt förklaring.

SIMON-COWELL-HAPPY-GIF.gif
 
hamzta sa:
ravvie sa:
Jag menade denna text:
"pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark."
Men det kanske är svårt för dig att förstå...

Vilken del av ordet Pixelart förstår inte du lilla Ravvie?
Granis har inte satt något direkt exempel på just VAD ordet PIXELART innebär.

Pixelart egentligen är allt som är skapat i form av pixlar.
Men ni verkar alla ha olika definitioner av vad "pixelart" betyder.

Då är hela servern pixelart.
Dessutom finns det ingen anledning att vara nedlåtande.
Ta till en trevligare ton så kanske du får fler vänner, fast det kanske inte är din tanke i livet?
 
ravvie sa:
hamzta sa:
ravvie sa:
Jag menade denna text:
"pixelart eller namn får ej byggas på annat än skyddade områden t.ex. städer eller köpt mark."
Men det kanske är svårt för dig att förstå...

Vilken del av ordet Pixelart förstår inte du lilla Ravvie?
Granis har inte satt något direkt exempel på just VAD ordet PIXELART innebär.

Pixelart egentligen är allt som är skapat i form av pixlar.
Men ni verkar alla ha olika definitioner av vad "pixelart" betyder.

Då är hela servern pixelart.
Dessutom finns det ingen anledning att vara nedlåtande.
Ta till en trevligare ton så kanske du får fler vänner, fast det kanske inte är din tanke i livet?
Du talar som om du känner en. Vilket du inte gör.
Nedlåtande var din egna ton i ditt första meddelande i denna tråd. Och det är inte så att du varit trevlig emot en förut heller.

Och ja, läs vad Alrin skrev, allt är egentligen pixelart, om man ska vara petig.
 
hamzta sa:
Du talar som om du känner en. Vilket du inte gör.
Nedlåtande var din egna ton i ditt första meddelande i denna tråd. Och det är inte så att du varit trevlig emot en förut heller.

Och ja, läs vad Alrin skrev, allt är egentligen pixelart, om man ska vara petig.

Du talar som att du känner mig också, och det gör du inte.
Jag skrev inget otrevligt i mitt första inlägg.
 
ravvie sa:
hamzta sa:
Du talar som om du känner en. Vilket du inte gör.
Nedlåtande var din egna ton i ditt första meddelande i denna tråd. Och det är inte så att du varit trevlig emot en förut heller.

Och ja, läs vad Alrin skrev, allt är egentligen pixelart, om man ska vara petig.

Du talar som att du känner mig också, och det gör du inte.
Jag skrev inget otrevligt i mitt första inlägg.
Jag skrev inget otrevligt i mitt inlägg heller.

#Hamzta, skorpionen är inte pixelart eller text, och är därför godkänd att bygga...#
Tre punkter är en punkt för mycket och brukar vara nedlåtande "åh är så trött på dig..."

Och jag visste om det du sa, besserwissern.
Clownen förklarade det typ i PM. För några dagar, alternativt vecka sedan.

Och nej jag känner inte dig och finner ingen anledning till att behöva göra det ;)
Talar heller inte som om jag känner dig, men man märker på beteendet och dina antagelser.
 
Haha. Så du måste fråga andra om vad deras åsikter är för att kunna ha en egen?
Eller känner du behov av att få din åsikt förstärkt av andras?
Hur ofta ser du folk skriva en positiv eller "vanlig" mening med flertalet punkter?

"Tja ravvie... vad gör du...? ska vi ut och gå...? ok... låter bra... jaaa..."
"..."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Uteslutningstecken
Oooh, det är uteslutningstecken! =O

"Lilla ravvie" däremot är verkligen nedlåtande.
Ja verkligen nedlåtande ;)

Och hur ska jag kunna veta vad som står i dina PM? Det får du gärna förklara.
Om du kanske läser det man skriver så kanske du ser vad som pågår?
Fast gällande det man skriver så antar du direkt att man klagar, är dum i huvudet eller typ trollar.
Och gällande skorpionen så skrev jag att man kan bygga saker i ICKE 2D utanför skyddade områden, och då kronan sa att 3D räknas som Pixelart (i.e. inte får byggas utanför skyddat) så nämnde jag skorpionen som exempel, som ingen gjort något åt.

Du antar så mycket som du inte har någon koll på.
Jag antar vaddå?

Att du inte vill lära känna mig gråter jag inte mig till sömns för. Det är helt OK för mig!
Inte så att du sagt hej till en förut direkt. Jag förstår!
 
Niklaaas1998 har fått svar på sin fråga så jag låser tråden då jag också tror vi rett ut vad pixelart räknas som.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp