OriginalMadman

Aktiv medlem
Jag råkade bygga ett litet höghus, och sen när jag inte visste vad jag ville göra med det kom jag på idén att utlysa en liten tävling i inredning.

Varje våning i mitt höghus är 14x14 och 5 hög invändigt. Det finns en hiss och access-stege. Samt en stor foaje, tak och källare (behöver också inredas)

Målet är att bygga en så läcker och snygg lyxvåning det går på ytan... även om den är liten. Alternativt foajen, taket eller källaren (om någon vill).

Temat är modernt och bör följas. Det blir inte tillåtet att ändra fasad eller hiss utan tillåtelse och det är endast tillåtet att ändra golv/tak om grannen ovan/under är med på det (gå ihop och bygg etage om ni vill - alternativt någon om intresset är lågt).

Tillgängliga våningar/byggen är (uppifrån och ner):

Taket
plan 7 penthouse (nackdel: har moln)
plan 6 (bokad: Viveka_tanika2)
plan 5 (bokad: Enchantix)
plan 4 (hissen stannar här på vägen upp) - (bokad: koffem)
plan 3 - (bokad: MrMa1k)
plan 2 (bebyggs om intresse finns)
foaje (högre i tak, golvet klart)
källare (helt oinredd, något större, kanske nåt för pool, squashhall, restaurang eller gemensamt utrymme... går att slå ut 2 väggar mot beachen)

bonusbyggen jag kan tänka mig: pool, tennisbana precis i anslutning.

Är intresset stort nog kommer våning 2 också att beläggas (dvs en våning lägre tak i lobby).

Obs! Detta är inget stadsbygge, ni får som vanligt inte härja i omgivningen (som är nära mitt hem) men ni får gärna komma på besök.
Jag tar INGET betalt för våningen (och servicen/supporten är helt därefter ;). Men jag vill bara ha seriösa byggen och ni får ansöka här i tråden och gärna med någon rad om lite vad ni hade tänkt. Eller hugg mig online.

Ansökningar här tills utrymmet är slut. Tävlingen döms 14 augusti, alternativ innan om alla är klara.

Tävlingspriser (förutom äran):

1:a pris: 150c
2:a pris: 100c
+ att jag belönar ALLA våningar jag gillar designen på och vill behålla med 50c.
(i egenskap av hyresvärd vill jag behålla rätten att om det är någon våning jag absolut inte gillar att ändra eller bygga om den - men i första hand ber jag er)

Bilder på skrapan i nuvarande ofärdiga skicket:
http://originalmadman.imgur.com/minecra ... ents#DrUSH

Sen blir det såklart bilder när den är klar.


FETA CREDS TILL PONTA_008 FÖR HISSEN :D
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Jag är intresserad, om jag får välja plan så tar jag 4 =D
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Tävlingen har börjat, koffem och MrMa1k bygger på! Går bra att fråga mig eller de som bygger för tpa om ni vill komma och kolla på servern.

Har adderat hyresgästregister och gemensam materialkista i lobbyn. Mer ideer på lobbyn, källaren, taket och omgivning välkomnas.
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

I källaren skulle man ju kunna gö en bar, biljard o lite trevliga saker om den inte kommer användas till lägenhet :)
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Bra ide koffem. Tanken är att den INTE ska användas till lägenhet - utan vara ett gemensamt utrymme... om du kollar runt huset ser du också hur man skulle kunna integrera mot beachen (åt 2 håll). Källaren är ju i beachnivån, inte under den :)
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Check, bara o börja bygga när det passar Enchantix (kan ju behöva tpa med hjälp av mig el någon av de andra bara).

Lustig iaktagelse. De två högsta våningarna är de som är kvar... brukar det inte va tvärt-emot i byggnader? :D
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Tävlingen är i full gång nu (finns två lediga våningar kvar!)

Jag smög runt lite i huset och plåtade lite nu (utan deltagarnas vetan). Obs det är inte slutliga resultat såklart och kan komma att ändras. Se och njut. Det blir bra det här :).

koffem har också gått bärsärk i källaren och börjat bygga en bar/lounge (under konstruktion). Kul!

H1x4n.png


1Z5vR.png


iuXt7.png


a3e5c.png


ilV65.png


lVZia.png


pSeWf.png
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Jätteroligt med engagemanget och intresset från er som är med. Ett stort tack.

Extra kul är att beachen med bar i källaren nu är fixad också.

Det finns två lägenheter kvar i huset för er som är intresserade! Hjälp mig bli av med dom tack - det är ju gratis att vara med i tävlingen! :)
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Tävlingen bedöms imorgon söndag (kväll). Det innebär att nu är sista chansen att "fixa".

OBS! Det finns fortfarande en lägenhet i huset om någon vill hoppa in idag/imorgon ;).
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

OriginalMadman sa:
Tävlingen bedöms imorgon söndag (kväll). Det innebär att nu är sista chansen att "fixa".

OBS! Det finns fortfarande en lägenhet i huset om någon vill hoppa in idag/imorgon ;).

Ska verkligen bli spännande att se vem som vinner :) Har hittat vem jag hejjar på :p
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

RESULTAT:

Roligt att det blev en liten minitävling av det här, tack till er som medverkade och kom och kollade/hejjade. Det här är definitivt någonting vi skall göra om i något format (förhoppningsvis med ännu större deltagande).

Men oj vad svårt det blev att bedöma en vinnare här. Både MrMa1ks och koffems bidrag är båda snygga och funktionella, och av min räkning vinnande detaljer är det 2-2 (ena har sovrum+vardagsrum, andra kök+badrum). Efter moget övervägande har jag därför beslutat att istället dela ut två förstapris. Eftersom jag gillar resultatet har jag också beslutat att därmed också ge ett andra pris (trots två första) och ett tröstpris.

Slutligt resultat i lägenhetsinredningstävlingen:

Delat 1;a pris MrMa1k, koffem: 150c vardera
2:a pris Viveka_tanika2: 100c
tröstpris: Enchantix: 50c

(betalningarna har redan utförts, om ni undrade varför ni fått mer pengar :)

Tack så mycket allihop! Hoppas ni hade kul.

Extra tack till koffem som också tog på sig att inreda källaren och beachen (med viss hjälp av mig och ponta_008).
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Jaha va roligt!! Nu har jag råd med mitt första privatskydd, Tack så mycket, det var kul att vara med och delta!
 
Re: Tävling: Lägenhetsinredning av Sun Vista Luxury Apartmen

Grattis till alla, kollade på alla våningar och alla var jättesnygga!

Off topic: vilket texture pck and använder du? :)
 
Tillbaka
Topp