DaggmaskX

Aktiv medlem
Tekkit, en kombination av många olika mods i en enkel launcher!
Väldigt roligt att kunna göra olika typer av maskiner och med över 200 nya blocks så blir minecraft så mycket roligare!
Det jag tänkte är om man kunde göra något slags område där man kan ha detta mod, som en slags egen survival värld.
Just nu verkar det inte finnas något sådant server mod som gör så man kan göra detta, men vissa här ifrån servern verkar ju vara grymma på att ändra mods osv :).
Kolla http://www.technicpack.net/tekkit/ , där står allt om det.
//DaggmaskX
 
Jag tror inte det kommer att hända, men jag anmäler ändå mitt intresse :). Har spelat mycket tekkit på en egen privat server med vänner och det ger en helt ny nivå till minecraft jag gillar. Hade gärna sett det här på xtralarge också.
 
Personligen är jag nöjd med hur xtralarge är nu, och jag skulle inte vilja se en så drastisk ändring.
 
Har också funderat på att skapa en tråd om detta modpack, tycker de skulle vara kul med typ "dotter" server till xtralarge med denna mod. Har spelat de en hel del på SP men skulle vara sjukt mer roligt på MP.
 
bomanski sa:
Har också funderat på att skapa en tråd om detta modpack, tycker de skulle vara kul med typ "dotter" server till xtralarge med denna mod. Har spelat de en hel del på SP men skulle vara sjukt mer roligt på MP.
Bra idé! Har också lekt lite med tanken, men osäker på själva genomförandet.. vill dock helst inte dela upp spelare på olika servrar. Det kanske går att lösa på något vis.. :)
 
granis sa:
bomanski sa:
Har också funderat på att skapa en tråd om detta modpack, tycker de skulle vara kul med typ "dotter" server till xtralarge med denna mod. Har spelat de en hel del på SP men skulle vara sjukt mer roligt på MP.
Bra idé! Har också lekt lite med tanken, men osäker på själva genomförandet.. vill dock helst inte dela upp spelare på olika servrar. Det kanske går att lösa på något vis.. :)
beller en värld typ som lek med massa mods som folk vill ha.som inte skullee funka på resten av servern. Kanke en lek med liv?
 
granis sa:
Bra idé! Har också lekt lite med tanken, men osäker på själva genomförandet.. vill dock helst inte dela upp spelare på olika servrar. Det kanske går att lösa på något vis.. :)
Kan man göra en värld (på samma server) där det krävs att man ska ha vissa plugins client-side, som jag gissar att tekkit kräver? Kanske göra en check så klienten har allt som behövs innan man kan ta sig dit?
 
nautori sa:
granis sa:
Bra idé! Har också lekt lite med tanken, men osäker på själva genomförandet.. vill dock helst inte dela upp spelare på olika servrar. Det kanske går att lösa på något vis.. :)
Kan man göra en värld (på samma server) där det krävs att man ska ha vissa plugins client-side, som jag gissar att tekkit kräver? Kanske göra en check så klienten har allt som behövs innan man kan ta sig dit?
Det var ju det jag skrev/menade :evil:
 
nautori sa:
granis sa:
Bra idé! Har också lekt lite med tanken, men osäker på själva genomförandet.. vill dock helst inte dela upp spelare på olika servrar. Det kanske går att lösa på något vis.. :)
Kan man göra en värld (på samma server) där det krävs att man ska ha vissa plugins client-side, som jag gissar att tekkit kräver? Kanske göra en check så klienten har allt som behövs innan man kan ta sig dit?

Skulle det inte behövas då att alla behöver installera Tekkit, men det är bara en värld du får använda dem i då?
Om jag har förstått rätt hur "mutli-world" modden funkar.
 
De har ju en egen servermjukvara och en egen Launcher, vilket underlättar med moddar då Launchern laddar ned allt från Tekkit till Optifine och InvTweaks.
 
Tänkte bara höra om det hänt något nytt med denna idéen? För jag är grymt sugen på att spela på en tekkit server med lite folk man kan lita på, kanske bygga upp xtraville2000 med fabriker överallt haha ^^

Granis, update? :)
 
Aa de vore sjukt kul med en värld med Build/industrial craft... Dock är Power Craft ett lättare mod men fungerar som jag förstår rätt så lika... man kan då göra maskiner som gräver åt spelaren osv :)
 
Lirar själv tekkit på egen server just nu. Grymt kul måste jag säga. :)

Vore fantastiskt kul ifall xtralarge haft tekkit enligt mig. Själva modet piffrar verkligen upp hela minecraft spelandet, för någon som tröttnat på det vanliga.

Men lite synd att det blir så grymt lätt att få tag i värdefullt material när man väl har byggt sig den där chesten, som omvandlar allt material. Dock användbart att få lite använding för allt överflöd man har.
 
kittsforhitts sa:
Lirar själv tekkit på egen server just nu. Grymt kul måste jag säga. :)

Vore fantastiskt kul ifall xtralarge haft tekkit enligt mig. Själva modet piffrar verkligen upp hela minecraft spelandet, för någon som tröttnat på det vanliga.

Men lite synd att det blir så grymt lätt att få tag i värdefullt material när man väl har byggt sig den där chesten, som omvandlar allt material. Dock användbart att få lite använding för allt överflöd man har.

Går väl att begränsa vilka saker man kan göra?
Eller göra så man får nytt inventory helt och hållet i den världen kanske?
 
nautori sa:
kittsforhitts sa:
Lirar själv tekkit på egen server just nu. Grymt kul måste jag säga. :)

Vore fantastiskt kul ifall xtralarge haft tekkit enligt mig. Själva modet piffrar verkligen upp hela minecraft spelandet, för någon som tröttnat på det vanliga.

Men lite synd att det blir så grymt lätt att få tag i värdefullt material när man väl har byggt sig den där chesten, som omvandlar allt material. Dock användbart att få lite använding för allt överflöd man har.

Går väl att begränsa vilka saker man kan göra?
Eller göra så man får nytt inventory helt och hållet i den världen kanske?
Visst, det går att blockera föremål/item's.

Skrev det rätt spontant.. :)
 
Som totalt oinsatt i tekkit är jag väldigt nyfiken på vad eventuella begränsningar skulle vara med Tekkit vs McAPI.
Är det någon som läst sig in i features som kommer saknas i McAPI, men som erbjuds av Tekkit i nuläget?

Autoladda ned entities och block är ju givna för McAPI, vad mer är vanligt för Tekkitmods?
 
Tillbaka
Topp