granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Pet Detective är inlagt för buggtest i en dag!
(Onsdag mellan kl 08.05 och någon gång senare på dagen)

fiskdamm_49497360.jpg


Hur använder du Pet Detective?
Kan du fiska fisk? Bra!
Då kan du även fiska (passiva) djur, men passa dig för farliga djur..

Kort film där jag visar lite hur det funkar: http://www.youtube.com/watch?v=EDBxTxh-Nfw

Observera att endast de som donerat kommer kunna delta i buggtestandet.
När specializations kommer igång på riktigt (dvs att man väljer en inriktning) kommer Pet Detective mm. öppnas upp för alla.
 
sprang runt nu och testade.. och på privatskydd verkar de inte fungera alls.. vilket är bra på sitt sätt.. men jag försökte även fiska lite kycklingar och de fungerade inte heller :S
kanske va för nära privatskyddet eller?
 
haa... märks att jag var för snabb in på topicen xD
när jag läste stod det inte att det var i morgon de skulle testas... xD
aja.. får väl försöka igen då ;)
 
Ha i åtanke att Villagers räknas till "monster" av WorldGuard så du kommer inte kunna sätta ut dessa på område som inte tillåter monster.
 
Verkar funka fint för mig, har provat på lite diverse neutrala mobs.

Gjort slut på 2 spön i mina tester :)


Granis for president! ...oh wait, he already is :cool:
 
Funkar finfin för mig med, dock är jag lite delad i det faktum att det går att fånga "nykläckta" djur. Det ger möjlighet till supersnabb avel vilket kan vara bra. Men det förstör lite av känslan med det hela när djuren inte längre behöver tid på sig att växa upp innan det är dags att para dem. Bara att fånga upp ungen med ett spö och kläcka den så är den mogen.
 
Viktig info ang Mooshrooms (svampkor)

Mooshrooms går för tillfället inte att spawna på mark där mobs är deaktiverat!

Skulle gissa på att samma gäller för ozelots och vargar. Har dock inte testat med dessa.

/sm6vit
 
Vår eminenta president granis har fixat problemet!

Så nu går det att spawna mooshrooms på skyddade områden. Och när han ändå höll på så fixa han även så att snowgolems kan byggas på dessa platser! :)

/sm6vit
 
Tillbaka
Topp