granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Som brukligt vid uppdateringar kommer det ta ett tag innan vanliga servern blir uppdaterad.
Därför erbjuds här en testserver om man uppgraderat och vill testa de nya grejerna.

Connecta till xtralarge.se:1337 för testserver 1.4
INGENTING KOMMER SPARAS!
 
Dagar, tyvärr är inte worldguard uppdaterad till senaste bukkit än heller, så vi måste vänta på WG även om bukkit uppdateras fort :(
 
Efter nattens restart kommer man kunna använda en 1.4 klient till att logga in på den vanliga servern, så om du inte orkar nedgradera din klient kan du spela ändå!

Servern är alltså INTE uppdaterad till 1.4, men patchad så både 1.3 och 1.4 klienter släpps in.
 
granis sa:
Efter nattens restart kommer man kunna använda en 1.4 klient till att logga in på den vanliga servern, så om du inte orkar nedgradera din klient kan du spela ändå!

Servern är alltså INTE uppdaterad till 1.4, men patchad så både 1.3 och 1.4 klienter släpps in.
Du är bäst! :)
 
Läste på minecraftwikin att vargarna kan användas för att döda andra spelare trots att pvp är avstängt, dvs spelare kan ta skada av denna mob skada, som jag förstått det så kan även donatörer ta skada för det ända skydd vi har är emot lava, eld, vatten och block(kvävning). Detta kan utvecklas till en ny form av otrevligheter. Därför säger jag här och nu, låt vargar vara avstängda tills vi kan kontrollera hur vargarna tar skada, exempelvis endast i pvp områdena. :)

"If you attack another player on SMP, even if player-vs-player is off, if you have a tame wolf, it will attack that player until they are dead."
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Wolf#Trivia (Tredje punkten från botten)
 
Om man blir bannad på testservern, blir man bannad på riktiga då? Jag undrar om det är med survival på testservern :D
 
granis sa:
Efter nattens restart kommer man kunna använda en 1.4 klient till att logga in på den vanliga servern, så om du inte orkar nedgradera din klient kan du spela ändå!

Servern är alltså INTE uppdaterad till 1.4, men patchad så både 1.3 och 1.4 klienter släpps in.

Hur gjorde du det? Behöver nämligen lite hjälp till min egna Bukkit server. :)
 
Tillbaka
Topp