Mclovin_94

Aktiv medlem
Jag har tänk att köpa en ny dator får högst kosta 25 tusen
kom gärna med tips
Jag vill ha en väldigt bra spel pc:)tack
 
http://www.dustinhome.se/pd_5010594152.aspx#

nått sådant.
Inte hundra på grafik och annat men jag har fått höra nog mycket nu att väljer du annat än SSD som system disk till din speldator så är du dummare än ett svarvspån. ;)

Säkert andra som kommer med bättre förslag, men personligen gillar jag dustin så dom har hitintills bäst support om något strular. Priserna känns dock.
 
3piD sa:
http://www.pcgaming.se/gamer-iseven-unkillable-p-1713.html?cPath=155
Gillar den, utseende, prestanda, grafik och priset :D unkillable :cool:


den enda saken som kan strula till det med den är de dubbla graffarna, sett till hur mycket du vinner på det så kostar det för mycket med sli monterat. Då är det bättre att gå upp en tusing till och köpa ETT kort
 
bigsteffe sa:
3piD sa:
http://www.pcgaming.se/gamer-iseven-unkillable-p-1713.html?cPath=155
Gillar den, utseende, prestanda, grafik och priset :D unkillable :cool:


den enda saken som kan strula till det med den är de dubbla graffarna, sett till hur mycket du vinner på det så kostar det för mycket med sli monterat. Då är det bättre att gå upp en tusing till och köpa ETT kort
Av vad jag hört så ja, det är inte mycket man vinner om man inte ska köra väldigt många skärmar om man har flera grafikkort. :/
Bättre att köpa fetare modell.
 
Bygg ihop en egen och köp inte något som redan är ihopsatt, du kommer undan billigare på det viset och har då pengar till något annat kul på sidan om eller ett par spel eller något socialt.
 
http://www.inet.se/kundvagn/visa/510590/bra-dator

Du hittar inte mycket bättre saker än det där för det priset. Det kommer monterat o klart med windows 7. Du kan ta bort chassit om du vill ha något annat, för det är en smaksak. Sen skulle ja nog slängt i 1-2 120mm fläktar om ja vore dig. Ligger en blu-ray brännare, bara byta ut den om du inte behöver det. Sen kan du alltid slänga i ljudkort och annat lulllull om du vill ha det.
 
hamzta sa:
Bygg ihop en egen och köp inte något som redan är ihopsatt, du kommer undan billigare på det viset och har då pengar till något annat kul på sidan om eller ett par spel eller något socialt.

Helt klart det bästa alternativet. 'Färdiga' datorpaket har en tendens att slänga in massa extra lull-lull som dom säljer på att "den här har fler siffror i modellnamnet, därav 5000kr mer!"
 
GreeM sa:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/510590/bra-dator

Du hittar inte mycket bättre saker än det där för det priset. Det kommer monterat o klart med windows 7. Du kan ta bort chassit om du vill ha något annat, för det är en smaksak. Sen skulle ja nog slängt i 1-2 120mm fläktar om ja vore dig. Ligger en blu-ray brännare, bara byta ut den om du inte behöver det. Sen kan du alltid slänga i ljudkort och annat lulllull om du vill ha det.

Ljudkort är ju ganska onödigt när det redan finns onboard.
Är nog inte ofta man kan uppskatta ett värstingljudkort om man inte jobbar med ljud. :)

Hur är ljudvolymen på ett sådant grafikkort? Jag vill gärna ha en dator som kan stå med torrents, webb å sådant och vara tyst dagarna i ända, men sen få leva om lite (om den måste) när jag ska spela.

Sen, nån av er som varit tvungen att kontakta inet för support? byten/trasiga/grejor/felordrar eller så? En firma som skickar fort och är billigt säger inget. Det är ju när det strular som man vill ha att göra med en bra firma. ;) Har som sagt inga erfarenheter alls av dom, så kan vara kul att veta. Hoppas på att själv kunna uppgradera lite i höst.
 
SoreBeard sa:
Sen, nån av er som varit tvungen att kontakta inet för support? byten/trasiga/grejor/felordrar eller så? En firma som skickar fort och är billigt säger inget. Det är ju när det strular som man vill ha att göra med en bra firma. ;) Har som sagt inga erfarenheter alls av dom, så kan vara kul att veta. Hoppas på att själv kunna uppgradera lite i höst.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=141
Inet har ett rykte om att vara bra, och supporten verkar vara finfin den också!
 
SoreBeard sa:
GreeM sa:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/510590/bra-dator

Du hittar inte mycket bättre saker än det där för det priset. Det kommer monterat o klart med windows 7. Du kan ta bort chassit om du vill ha något annat, för det är en smaksak. Sen skulle ja nog slängt i 1-2 120mm fläktar om ja vore dig. Ligger en blu-ray brännare, bara byta ut den om du inte behöver det. Sen kan du alltid slänga i ljudkort och annat lulllull om du vill ha det.

Ljudkort är ju ganska onödigt när det redan finns onboard.
Är nog inte ofta man kan uppskatta ett värstingljudkort om man inte jobbar med ljud. :)

Hur är ljudvolymen på ett sådant grafikkort? Jag vill gärna ha en dator som kan stå med torrents, webb å sådant och vara tyst dagarna i ända, men sen få leva om lite (om den måste) när jag ska spela.

Sen, nån av er som varit tvungen att kontakta inet för support? byten/trasiga/grejor/felordrar eller så? En firma som skickar fort och är billigt säger inget. Det är ju när det strular som man vill ha att göra med en bra firma. ;) Har som sagt inga erfarenheter alls av dom, så kan vara kul att veta. Hoppas på att själv kunna uppgradera lite i höst.


tog ett grafikkort som har en bra kylare original, så att det inte ska låta så mycket. Samt att ja la till en tyst processorkylare. Samma som jag har. Kyler rätt bra o är tyst. Inet är en av de bästa butikerna så inget att oroa sig om.
 
GreeM sa:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/510590/bra-dator

Du hittar inte mycket bättre saker än det där för det priset. Det kommer monterat o klart med windows 7. Du kan ta bort chassit om du vill ha något annat, för det är en smaksak. Sen skulle ja nog slängt i 1-2 120mm fläktar om ja vore dig. Ligger en blu-ray brännare, bara byta ut den om du inte behöver det. Sen kan du alltid slänga i ljudkort och annat lulllull om du vill ha det.
Skulle rekommendera att skaffa separata hårddiskar ist för en enorm på 3TB. Havererar den så är ju i princip allting man haft borta. Bättre med kanske någon Green disk på 2TB för lagring/film/musik och en WD Black (exempel) på 1TB för spel/program etc.

@ Han som talade om Ljudkort så är det en smaksak och beror på hur känslig du är gällande ljud, eller vad du har för högtalare/lurar. Och vad man vill ha för features, i.e. dolby headphone.
 
WD green diskar har en väldigt ojämn kvalité har jag märkt, köpte 3st för en tid sedan 2 är stendöda redan och en fungerar klockrent
 
bigsteffe sa:
WD green diskar har en väldigt ojämn kvalité har jag märkt, köpte 3st för en tid sedan 2 är stendöda redan och en fungerar klockrent

Jag har en Green disk, fungerar utan problem.
Spelar ingen roll vad du köper för mekanisk HDD egentligen, det är en chansning.
Du kanske fick 2st måndags-ex. dåligt hanterade hos posten etc.
 
Föredrar Samsung själv. Alla WD jag vågat mig på har rasat förr eller senare. oftast förr... :/
Enda WD:n jag har nu är en Book-lagring som sällan kopplas in.

Och jo, När det gäller ljudkort kan nog en audiofil märka skillnad, men som vanlig användare är det oftast inte där man vill lägga pengar. Funkar att prova onboard innan man köper separat.
Framförallt om det har dom utgångar man kan tänkas vilja använda, som optisk om man vill koppla till anläggningen. eller annat skojs.
 
SoreBeard sa:
Föredrar Samsung själv. Alla WD jag vågat mig på har rasat förr eller senare. oftast förr... :/
Enda WD:n jag har nu är en Book-lagring som sällan kopplas in.

Och jo, När det gäller ljudkort kan nog en audiofil märka skillnad, men som vanlig användare är det oftast inte där man vill lägga pengar. Funkar att prova onboard innan man köper separat.
Framförallt om det har dom utgångar man kan tänkas vilja använda, som optisk om man vill koppla till anläggningen. eller annat skojs.

Konstigt nog så har WD lägst antal returer.

2215


Samsung är rätt trevliga de med, har dock bara haft en Samsung disk och det är en 250GB Spinpoint blabla som körts som Systemdisk i hela 4 år! Men den blir utpresterad av en WD Green :D
 
Det är säkert som du säger Hamzta att var måndags exemplar , men eftersom båda satt i min nas så kommer jag aldrig köpa en WD igen, har aldrig varit med om en j**ligare kundsupport än Wd´s (kan vara orsaken till det låga antalet returer, folk ger upp). Kör nu samsung i den båda 2 fungerar perfekt . Har en kingston 250gb ssd som system på ena datorn och en 10k raptor i den andra , och övriga diskar i båda datorerna är samsung
 
Tillbaka
Topp