tsr003

Medlem
Hej,

Helt ny här och med minecraft i allmänhet...

Har 'precis' fått en tomträtt i Xtraville och har stött på ett lite problem och ett önskemål - bägge rör samma fenomen och det finns (vad som verkar vara) en enkel lösning.

Min tomt - Bumbigatan 31? - ligger i ett vad jag tror är ett relativt nytt område så det finns en hel del gångar nertill i tomten. Eftersom jag endast har byggrätt inom min tomtgräns kan jag inte täppa till gångarna bort från tomten.

Jag skulle också vilja ha möjlighet att snygga till kanterna runtom under markytan för att få ett uniformt utseende på dessa.

Mitt förslag, vet inte om det är möjligt med nuvarande admin-verktyg, är att utöka tomtgränserna med ett block runtom under en kort period så att andra i min situation kan åtgärda sina gångar och 'fulväggar' med.

/tsr

ps. fast vänta gärna ett tag så jag hinner samla ihop tillräckligt med material :)
 
enklaste lösningen är väl att du sätter upp "nya" väggar där du får bygga? det gör ju de flesta andra
 
Om det är vatten eller lava som rinner in kan vi hjälpa till att lappa ihop det.
Men är det "bara" (gamla) gångar så får du göra som bigsteffe skriver och köra innervägg :cool:
 
granis sa:
Om det är vatten eller lava som rinner in kan vi hjälpa till att lappa ihop det.
Men är det "bara" (gamla) gångar så får du göra som bigsteffe skriver och köra innervägg :cool:
Awww, ok, får leva med det då :D (synd för mig...)

Tack för allt jobb ni gör med servern förresten :)

/tsr
 
Tillbaka
Topp