Sansarah

Medlem
Håller på att bygger mitt första projekt som ska bli en underjordisk dvärgstad.
Projektet träder rum just nu väst ca 500 blocks från Solsidan.
Jag kommer att ansöka om bygglov då "grottan" kommer bli tämligen VÄLDIGT stor.

Jag tar inspiration från tre städer;

Ironforge, hjärtat i WoW.
Orzammar; Den stora dvärgstaden i Dragon Age
Moria (before the orcs); I Tolkens LOTR.

Mycket med smedjor, gruvor, lägenheter och butiker. Ett palats kommer även inrättas i mitten av samhället över den långa bron. Otämjd omgivning med lava och eld lite här o var men fortfarande så kommer det var kontrollerat a'la dwarftown. :)

dao%20%20pc%20orzammar%20s4.jpg


Foundry_at_Ironforge.jpg


Kommer vara mycket grinding och kräva mycket tid och tålamod, men jag håller projektet varmt om hjärtat
 
Re: Underjordisk dvärgstad

Ser spännande ut. Ser fram emot att se resultatet.
Dock undrar jag vad du menar med bygglov?
 
Re: Underjordisk dvärgstad

verkar ganska nära både Solsidan och Xtrahigh, Dessutom verkar det vara tomter utgrävda ovanför där ni gräver?
Snygg inspiration med god potential dock. :)
 
Re: Underjordisk dvärgstad

tror det var dgltexas å nån annans stad början för ganska länge sen som började med att gräva ut domdär tomerna. kanske ni borde höra med dem så dom säkert inte ska fotrsätta.

(Om jag nu minns fel å det är nån annan kan ja kolla om det finns nåt i loggarna)
 
Re: Underjordisk dvärgstad

Dvärgstaden har fått namnet: Cassalimorna , från en bergskedja i min fantasynovell.

Ja absolut ska jag höra med dom. Vi har kommit en bra bit med att karva ut, ca 14000 blocks, har hittils inte stött på någon annars gruva eller liknande vilket är bra. Har även dubbat två hedersgäster som får varsin lägenhet i palatset tack vare gott arbete i att göra drömmen Cassalimorna till verklighet.
 
Re: Underjordisk dvärgstad

Sansarah sa:
Ja absolut ska jag höra med dom. Vi har kommit en bra bit med att karva ut, ca 14000 blocks, har hittils inte stött på någon annars gruva eller liknande vilket är bra.

Som jag förstår det så bryter detta bygge mot både regel 4 och 5.
Är du säker på att du både läste och förstod reglerna när du blev medlem?
 
Jag har kollat ytan genom att gräva upp mig i alla hörn där jag har grottan och den träder inte in, ens i närheten av någon annans tomt.

Däremot så är det i närheten av deras gamla bygge och den dialogen tänker jag ta.

Jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd.
 
Hjälp till ni som vill majna. kommer erbjuda goodies till alla, första tjing på lägenheter etc, har 4 st hedersgäster också som redan har lovats plats med förhoppningen att dom kommer att fortsätta få Cassalimorna riktigt storslaget.

Klart kan nog vara om 3-4 veckor beroende på hur mkt hjälp jag får. (såklart)
 
Nya Ryck!

Har inte hänt så mkt på några veckor nu, fortsätter nu intensivt att göra grovjobbet innan vi kan ha massa kul och bygga snygga saker!
 
Re: Nya Ryck!

Sansarah sa:
Har inte hänt så mkt på några veckor nu, fortsätter nu intensivt att göra grovjobbet innan vi kan ha massa kul och bygga snygga saker!

Om det ska vara en stad så måste ni vara 3 st samt ha samlat ihop det mesta av 10 000c.
Bara ett tips. ;)
 
Tillbaka
Topp