sweet1993

Aktiv medlem
Hej, Jag hade tänkt bygga en enorm undervattensstad men det kommer att krävas flera än bara jag för att få det gjort. Jag har stor erfarenhet av att bygga under vatten och har stora planer för staden.

än så länge är det i planeringsfasen, men anmäl erat intresse här om ni vill vara med och bidra!
 
Du kanske ska tänka på att det kostar en bra slant att grunda en stad, och att ni måste vara 3 st. Och fundera NOGA på läget innan du börjar bygga
 
Hej,

Jag vill inte vara ett svart litet åskmoln här men du kanske ska vänta lite att planera städer. Du har varit medlem i typ 2 dagar? Jag säger inte att bara folk som varit med ett tag kan göra städer, absolut inte! Men det kan vara bra att liksom vänja sig in på servern, stämningen osv. Sedan om du läser vad man ska göra och tänka på när man bygger en stad så kanske du får en större inblick i det hela. Det kostar enormt mycket att bygga en stad, du måste få med dig minst 2 andra spelare som vill binda sig som stadsägare med dig. Du måste hitta ett läge för det och givetvis måste du ha tillgång till allt fint material. (Jag antar att du inte vill bygga en ful stad :lol: ) Och det kan ta ett bra tag att skaffa :)
Sedan vet jag hur långt man kommer i tankarna, man bygger upp allting i huvudet bara pang sådär! Men det är annorlunda att bygga det i survivalvärlden. Det här var bara lite tips och rd från mig, du gör som du vill! :D För övrigt, cool idé!
 
Kan eventuellt tänka mig bidra med hjälp framöver, men som tidigare talare säger tänker jag vänja mig in på servern och finslipa mitt eget penthouse i vildmarken innan jag ger mig på något större projekt.
 
Samma här. Skulle också kunna hjälpa med material eller att vara en ägare/ledare :)
Men har bara spelet på servern några veckor, vill nog spela lite längre innan jag börjar med en stad :)

Plus att det kostar väldigt mycket att få protection, warp och sånt...
Kanske ska dra inte lite credits först? :D
 
Ni bör ha det mesta av 10 000 innan ni börjar bygga på en stad.
Vill bara tipsa om det.
 
Många fina tips i tråden, men jag misstänker att det är lite kommunikationsmissar.

Det alla reagerar på är att du skriver stad! Man bör dock göra skillnad på stad och stadsskydd, för jag gissar på att det är det förstnämnda du avser, och det är ju mer än OK. Vi välkomnar alltid stora planerade (och slutförda) byggen!

Så är stadsskydd (läs mer: viewtopic.php?f=26&t=426) inget du behöver så är det ju bara köra igång enligt reglerna :)
 
jag upskattar att så många försöker hjälpa! jag vet att det kommer att osta mycket men jag vet också att det kommer att ta lång tid att få upp grunden till staden.
 
Och om det vore så att dem vill ha stadsskydd så är det ju bara att söka det senare om jag förstått det hela rätt :)
 
awrath sa:
Och om det vore så att dem vill ha stadsskydd så är det ju bara att söka det senare om jag förstått det hela rätt :)

Nix! Där gäller det att passa sig noga. Det är *inte* OK att göra massa tomter klara för försäljning osv *utan* stadsskydd. Men är det en stad för att man vill efterlikna Smallville eller ens kvarter hemma - alltså med byggnader, och inte tomter, så är det helt OK :)
 
Nej jag menade att man bygger en stad som du sist beskrev det utan tomter osv. Man kan vell senare skaffa skydd och göra iordning tomter och allt sådant efter att man fått skyddet?
 
Ja, det skulle väl vara möjligt, men nu pratar vi hypoteser - för annars blir det ju precis som det inte får vara =)

Dvs. inte planera att göra en stad för andra spelare utan stadsskydd FÖRST. :cool:
 
granis sa:
Ja, det skulle väl vara möjligt, men nu pratar vi hypoteser - för annars blir det ju precis som det inte får vara =)

Dvs. inte planera att göra en stad för andra spelare utan stadsskydd FÖRST. :cool:

Just nu bygger vi en stor sal (där inga tomter eller något liknade kommer att finnas) så ni behöver inte vara oroliga för det. alla som är med sparar nu pengar till skyddet.
 
sweet1993 sa:
granis sa:
Ja, det skulle väl vara möjligt, men nu pratar vi hypoteser - för annars blir det ju precis som det inte får vara =)

Dvs. inte planera att göra en stad för andra spelare utan stadsskydd FÖRST. :cool:

Just nu bygger vi en stor sal (där inga tomter eller något liknade kommer att finnas) så ni behöver inte vara oroliga för det. alla som är med sparar nu pengar till skyddet.

Ursäkta att jag ger mig in i något jag inte har med att göra. Men när jag av nyfikenhet läste vad ni skrivit så för mig verkar det som om granis varnar er för att göra en sak, och sedan skriver ni rakt ut att ni gör så som han varnade för.

granis "nu pratar vi hypoteser - för annars blir det ju precis som det inte får vara =)"
sweet1993 "Just nu bygger vi en stor sal" vilket (om jag uppfattat rätt) hade varit ok enligt granis uttalande om inte ni följ med --> "alla som är med sparar nu pengar till skyddet"

Oavsett om stad eller annat, om ni lyckas komma igång, så ska det bli spännande att se hur ert bygge blir! Älskar undervattens ställen :D Sjukt mysigt med allt vatten överallt omkring!
 
Pringlees sa:
Vi har bara börjat med att ta bort vatten med sponge. Men får man inte ha plots fast de inte är till salu än?

Nej, absolut inte. Det är ju precis det här hela tråden handlar om. Finns det 1% chans att ni ska ansöka stadsskydd för den här "staden" så lägger ni ned arbetet omedelbums och samlar ihop credits först, annars kommer ni aldrig få det godkänt. :)

Det är så här "hårda" regler för att vi genom tiden sett att nya (oftast..) spelare kommer in med jättestora ambitioner och inte slutför för att sedan lämna en enorm yta obrukbar för andra spelare.


Notera dock att det här inte är en diskussion kring reglerna, det tas i annan lämplig tråd, utan så här är det i dagsläget och det är vad ni måste spela efter.
 
granis sa:
Pringlees sa:
Vi har bara börjat med att ta bort vatten med sponge. Men får man inte ha plots fast de inte är till salu än?

Nej, absolut inte. Det är ju precis det här hela tråden handlar om. Finns det 1% chans att ni ska ansöka stadsskydd för den här "staden" så lägger ni ned arbetet omedelbums och samlar ihop credits först, annars kommer ni aldrig få det godkänt. :)

Det är så här "hårda" regler för att vi genom tiden sett att nya (oftast..) spelare kommer in med jättestora ambitioner och inte slutför för att sedan lämna en enorm yta obrukbar för andra spelare.


Notera dock att det här inte är en diskussion kring reglerna, det tas i annan lämplig tråd, utan så här är det i dagsläget och det är vad ni måste spela efter.

ok vi har lagt ner allt arbete och skaffar fram credits. Och jag vill också säga att jag alltid färdigställer mina byggen.
 
sweet1993 sa:
ok vi har lagt ner allt arbete och skaffar fram credits. Och jag vill också säga att jag alltid färdigställer mina byggen.


Tycker att din ide kan vara riktigt bra med denna undervattensstad.
Dock så är det en hel del saker att tänka på, då en stad kräver inte bara material, uppbygge osv
utan även en hel del uppföljningar, som tex; expandering, sälja tomter, vara tillänglig för dina invånare, förnya.

Vem som helst kan fullfölja att uttnyttja stora områden och färdigställa en stad (även om tiden ochså har visat motsatsen :( ), men det Granis nog menar är att som stadsägare att förhindra förfall utav staden.

Därför har priset och kraven för att starta en stad satts högt, för att även där har tiden visat att många är entusiastiska i början, men under tiden att samla ihop 10.000 C har "knäckt" en del av entusiasmen.
Så den som verkligen vill starta en stad och lyckats med samma entusiasm att skrapa ihop dessa pengar kommer sannolikt bli mycket goda statsägare.


Men jag gillar din ide och både hoppas på och ser fram emot att du och dina kumpaner's entusiams är oändlig så vi får äran att se denna (vackra) stad både skapas och blomstra. :cool:
 
Jag förstår detta och självklart kommer vi inte röja mark för att skapa tomter innan vi har 10k, men varför skulle vi inte få bygga på ingången under den tiden vi sparar credits? jag skulle säga att det prövar oss mer än om vi bara skulle vänta med att bygga. Jag tycker inte om att lämna saker innan de är färdigställda och då blir det bara att man står och tittar när man kunde utnyttja den tiden till att bygga på staden.

Jag skulle vilja förklara mina tankar till en admin över skype så tror jag ni skulle förstå vad jag menar.
 
Personligen anser även jag att en undervattens stad är en riktigt grym ide, men som många tidigare nämnt så är det svårt att få ihop credsen för det. Jag hoppas dock att ni lyckas, en ny stad skulle sitta fint :)
 
Tillbaka
Topp