Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kan bara säga att jag är chockad, vad är det för något som är förstört/stulet.
Jag vet själv att jag har lånat ut mitt konto, och det är väll inte ett bra argument för att detta hände, men självfallet skall allting som är förstört/stulet återlämmnas och repareras...

Jag har nu bytt lösenord och skall intemer låna ut mitt konto. (och givetvis skulle jag aldrig greifa, specciellt om man har donerat dessutom.)

Ber hemskt mycket om ursäkt för det som har skett.
 
uthos sa:
Jag kan bara säga att jag är chockad, vad är det för något som är förstört/stulet.
Jag vet själv att jag har lånat ut mitt konto, och det är väll inte ett bra argument för att detta hände, men självfallet skall allting som är förstört/stulet återlämmnas och repareras...

Jag har nu bytt lösenord och skall intemer låna ut mitt konto. (och givetvis skulle jag aldrig greifa, specciellt om man har donerat dessutom.)

Ber hemskt mycket om ursäkt för det som har skett.

ditt konto, ditt ansvar...
enkelt och kortfattat :ugeek:
 
jajjemen, så sant.

Men om det skulle finnas en chans att jag skulle kunna få spela igen, så skulle det vara guld värt.
men visst ska det inte vara någon särbehandling, så det är förståeligt.
Om ni ska ha tillbaka de saker / några av de sakerna som försvann/tog's sönder ,så kan SuperApplepie visa er var mitt lager där jag förvarade allt jag hade (och förhoppningsvis "era" resurser.) ligger.
 
Ska egentligen inte lägga mig i, men eftersom jag och Uthos står nära varandra utanför MC; känns det som ett måste, blev lika chockad jag som Uthos blev när jag hörde detta ifrån /G chat.

Givetvis är det hans ansvar och även hans fel för att det gick såhär.

Detta är ju ingen traditionell Grief då personen bara tar saker/förstör och lever glatt vidare och inte bryr sig om ett ban, utan Uthos ångrar ju verkligen detta och har erbjudit sig själv för att reparera samt stå för det som blivit taget. En klen tröst då regler är regler, men allting bör inte vara svart och vitt, åtgärder så att det inte ska hända NÅGONSIN igen har vidtagits och jag är beredd att hjälpa till med diverse skador/resurs intag som förstörts/stulits.

Som en note på sidan sa har säkert dom som kort spelat med Uthos uppmärksammat att han är trevlig och delar gärna med sig av det han har.
Skulle gärna få vilja spela med min polare, så jag hoppas detta kan redas ut.

(Ny post av Uthos: Givetvis kommer jag visa er till lagren där allting från oss är lagt, kommer givetvis också söka upp det som fattas och se till att det återkommer till den rätta ägaren.)
 
Det finns 2 möjliga scenarion här;

1. Uthos är väldigt ung och godtrogen i denna tid av den digitala informationen.
Där dom flesta av oss hellre skulle hoppa ur ett flygplan med lilbrorsans ryggsäck än att ge ut sitt konto till nån opålitlig och okänd person.
Han vart blåst.

2. Han insåg att "ojoj, dom verkar ha koll på denna server och bestämde sig då för att ta fram, det ovanliga esset i rockärmen "det var inte jag, det var nån annan".


Att nån annan har gått i god tro för honom efter att han ångrar sig hjälper egentligen inte, utan förvärrar nog saken ännu mer.
Speciellt när argumentet är att detta inte är en "traditionell" griefing. :cool:

Intressant...
 
Jag går i god tro för Uthos p.g.a. att jag känner honom personligen och har gjort i över ett decennium, sen är inte mitt argument att det inte är en "traditionell Griefing", det var snarare ett påpekande.
Mitt argument var att det är en skön snubbe som inte skulle göra sånt här :) Hade han vetat att personen ifråga skulle vara opålitlig skulle han ju inte låtit denna person spela på hans acc.

Hur som helst så gick jag bara i god tro för Uthos. :)
Sen om min åsikt är som att hälla en hink med vatten i sjön är upp till ni som sköter sånt här, ville bara påpeka att jag och Uthos spelar det seriöst och följer alla de regler som sätts upp här.

Mitt stöd har ni oavsett, väldigt olyckligt att det skulle bli såhär.
 
ZENdog sa:
Det finns 2 möjliga scenarion här;

1. Uthos är väldigt ung och godtrogen i denna tid av den digitala informationen.
Där dom flesta av oss hellre skulle hoppa ur ett flygplan med lilborsans ryggsäck än att ge ut sitt konto till nån opålitlig och okänd person.
Han vart blåst.

2. Han insåg att "ojoj, dom verkar ha koll på denna server och bestämde sig då för att ta fram, det ovanliga esset i rockärmen "det var inte jag, det var nån annan".


Att nån annan har gått i god tro för honom efter att han ångrar sig hjälper egentligen inte, utan förvärrar nog saken ännu mer.
Speciellt när argumentet är att detta inte är en "traditionell" griefing. :cool:

Intressant...

Att servern har koll på folk som greifar är något som jag förstod redan första besöket på denna hemsida, så att i tro om att ingen skulle komma på mig är knappast någonting som har farit runt i mitt huvud. Dessutom att jag donerade till denna server, just för den anledning att det är såpass bra kontroll på vad som greifas. (och för andra anledningar)

Och denna person var ingen okänd, dock opålitlig till en grad som nu har bevisats.
och vad menar ni med "Speciellt när argumentet är att detta inte är en "traditionell" griefing."?

Som jag har nämnt tidigare så har jag sett till att inget sådant här skall någonsin ske från min sida igen, då det är faktiskt mitt egna fel att detta hände.

Nåja, hur det än går så var det iallafall trevligt att vara på denna server, synd att det inte vart så länge som jag hade tänkt. men gött att en fick donera lite till servern iallafall. =) (inget fjäsk...)
 
ZENdog sa:
1. Uthos är väldigt ung och godtrogen i denna tid av den digitala informationen.
Där dom flesta av oss hellre skulle hoppa ur ett flygplan med lilbrorsans ryggsäck än att ge ut sitt konto till nån opålitlig och okänd person.
Han vart blåst.

Been there, Done that!
 
SuperApplepie sa:
Men han gjorde ju det
Har du ens läst? Uthos gjorde inte förstörelsen/griefingen, han lånade ut accet till en som bevisa sig vara så pass opålitlig och dum att han förstörde/plundrade kistor.

Tror du han skulle få ersättning av sitt försäkringsbolag om han skulle sagt att bilen var utlånad till en kompis som sen krascha den? Svar; nej, han ska vara glad om han får en tredje del tillbaka av försäkringssumman. Dessvärre är det omöjligt för oss att ge honom en tredjedel av sitt konto tillbaka. :p

Som man bäddar får man ligga, finns ingen anledning till varför detta skulle vara ett undantagsfall.
 
Williew: läs de andra postsen av Uthos på föregående sida. :roll:

Arazand:
1: Svårt att förstå vad du menar här, hur har en försäkring/försäkrings bolag med att göra på en Grief eller ditt exempel om en krashad bil? Saken har ju blivit förklarad redan och Uthos väntar ju på svar ang. om det är en permanent ban som väntar eller tids-period, vilket han och jag givetvis hoppas på det senare.
2:
Som man bäddar får man ligga, finns ingen anledning till varför detta skulle vara ett undantagsfall.
Så svart och vitt tänkt, är som sagt upp till er, betyder detta att har man blivit dömd för något IRL av domstolen så är det beslutet det sista och avgjorda? Döden är döden, fängelse 25 år är 25år, finns ingen chans till uppskov, nåd, förbättring av person? Fick du ett finare exempel. :)

Behöver inte lägga till mer på egen hand då saker och ting redan sagts så bra av Uthos & Mig för att förklara och vänta på ett slutgiltigt beslut.
 
SuperApplepie sa:
Williew: läs de andra postsen av Uthos på föregående sida. :roll:

Arazand:
1: Svårt att förstå vad du menar här, hur har en försäkring/försäkrings bolag med att göra på en Grief eller ditt exempel om en krashad bil? Saken har ju blivit förklarad redan och Uthos väntar ju på svar ang. om det är en permanent ban som väntar eller tids-period, vilket han och jag givetvis hoppas på det senare.
2:
Som man bäddar får man ligga, finns ingen anledning till varför detta skulle vara ett undantagsfall.
Så svart och vitt tänkt, är som sagt upp till er, betyder detta att har man blivit dömd för något IRL av domstolen så är det beslutet det sista och avgjorda? Döden är döden, fängelse 25 år är 25år, finns ingen chans till uppskov, nåd, förbättring av person? Fick du ett finare exempel. :)

Behöver inte lägga till mer på egen hand då saker och ting redan sagts så bra av Uthos & Mig för att förklara och vänta på ett slutgiltigt beslut.

1. Bilen är en metafor för spelkontot som påstås ha blivit utlånat. Som försäkringsbolag metafor för servern så vill vi inte ge personen sina pengar som är metafor för kontots ban.
2. Jag tycker själv att vi inte ska visa nåd för mördare, våldtäkter, bedragare och andra kriminella. Dom förtjänar sitt straff, varje sekund av det.

Tycker detta är ett lönlöst fall. Ni ber om något som är fel ni ber om nåd att från en stöld men säger att ni sen har schizofreni. För oss var det struntsamma ett brott har begåtts i din kropp.
 
1: Var en konstig metafor, men jag förstår det du vill ha uttryckt.
2: Det är din åsikt, har ingenting med det här att göra. Jag referar till hur det INTE funkar i dagens samhälle, sen om min åsikt är att varenda en förtjänar döden är tyckande, min åsikt.

Tycker detta är ett lönlöst fall. Ni ber om något som är fel ni ber om nåd att från en stöld men säger att ni sen har schizofreni. För oss var det struntsamma ett brott har begåtts i din kropp.

Vad är lönlöst? Ett brott/fel har begåtts. Accountet blev utlånat och Uthos lider nu för detta, vilket bara är rätt givetvis, men åtgärder har tagits och Uthos ber er att det inte ska vara en perm- ban, då han och jag verkligen gillar denna server, mest p.g.a. admins snabba arbete på att ta fast just vad detta handlar om. (Griefers.)

Måste allting vara så svart och vitt? Alla är inte änglar eller demoner.

Det om schizofreni tänker jag inte ens kommentera, har du brist på argument kan du fiska i sjön. Var en totalt onödig sak att säga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp