Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Michaelo90

Känd medlem
Xtraallt växer och behöver utökas igen!

Tänkte få plats med två nya tomtrader åt norrut och västerut, så totalt 4 nya tomtrader. Har även tänkt börja sälja 100*100 tomter så behöver öka zonen lite mer österut också.

Jag vet att det finns andra byggnader åt alla hållen, men de byggdes efter staden.

En bild med utdragna gränser, koordinater för ny önskad storlek och användning:


Kartlänk: map/#/-2574/64/-2900/-3/0/0

Om jag får den här ökningen kommer platsen räcka ett bra tag, iaf för de vanliga tomterna. 100*100 tomterna får man väl se hur stor efterfrågan är på :)
 

Bilagor

  • Xtraallt planering krympt.jpg
    Xtraallt planering krympt.jpg
    226,9 KB · Visningar: 1.240
Var på plats å rekade inför en utökning och du har massvis med plats som inte är utnyttjad och vi tycker du bör använda det utrymmet du har innan du ansöker om mer.

Sedan om du ska sälja 100x100 tomter så får du inte ha dessa ståendes i väntan på att dom ska bli sålda utan du får sälja först och sedan göra en så stor tomt.
 
Var har jag outnyttjad plats utom där jag har tänkt ha 100*100 tomter, och söderut, där det är vatten (uppåt vänster på min bild)?

Ja jag har tänkt att göra 100*100 tomterna på beställning.
 
map/#/-2585/64/-2933/-3/0/0 Norrut vilket är uppåt höger har du massa space outnyttjat. Där du tänkt ha 2 tomtrader. Där får du väl ändå plats med fler tomter?

Eller har du ingen koll på vilket område som tillhör din stad? :)
 
Det har du iofs rätt i, skulle kunna göra en halvgata där, 6 tomter. Men det skulle inte räcka så länge, har sålt 5 tomter bara senaste månaden. Dessutom är ju kanten så nära att det kan finnas risk att monster springer in i de delarna där stadsnivån är nära den vanliga marknivån. Men men, får väl bygga där först.

Kan jag iaf få ökningen österut för 100*100 tomterna? Har tänkt att de ska säljas ogrävda och kunna placeras iaf lite där köparen önskar, för att få lite mer frihetskänsla än vanliga tomter. Då skulle det behövas lite mer mariginal än det är nu, tror inte ens att det är 5 block nu.
 
Då kan du ju göra de tomterna och vänta och se om du verkligen behöver utöka för en till tomtrad.
 
Vi expanderar inte åt något håll alls tills du utnyttjat det du kan, även om det tar dig 5minuter. Det är så det är och så det alltid varit :)
 
Men jag kan ju inte göra 100*100 tomterna innan det blir expanderat ditåt.

Jag frågade igår om det fanns intresse, en spelare sa direkt att han vill köpa, en annan verkade också intresserad, så det kommer nog inte bli några större problem att få sålt de tomterna.
 
Har börjat gräva i de lägre delarna av norra biten nu, och det springer in en del mobs där :( Jag vet att de inte kan skada spelare på stadsskyddet, men det är irriterande och creepers förstör ju droppade block, så det kan bli jobbigt om nån vill riva ett hus av dyra material.

Därför undrar jag om jag kan få en liten utökning norrut, typ 10-20 block, så att det inte kommer in lika mycket mobs.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp