niklaaas1998

Känd medlem
Hejsan!

Jag la in i Minecraft michaelos modpack och även gav Minecraft mer minne, vilket funkar bra. Men, texturepacket ser konstigt ut. Alla saker som ska vara transparenta är inte det :O Optifine borde väl fixa det, eller?

Tack =)

EDIT: Märkte att FPS:en inte är så hög, jag har givit Minecraft 4GB ram, hur ger jag ifrån grafikkortet?
 
Jag är ingen expert men jag tror inte du kan dedikera minne från grafikkortet till MC.
Om jag inte minns helt fel så är det RAM du kan sätta till MC.

Men som sagt jag är absolut ingen expert och det finns säkert andra som kommer rätt mig angående detta.
 
Snorbuse sa:
Jag är ingen expert men jag tror inte du kan dedikera minne från grafikkortet till MC.
Om jag inte minns helt fel så är det RAM du kan sätta till MC.

Men som sagt jag är absolut ingen expert och det finns säkert andra som kommer rätt mig angående detta.
Hm okej :S Tänker bara att behöver MC mer än 4 gigg? :p Men, vi får väl vänta på nån expert då xD
 
jag har hört om en del personer som sagt att FPSen blir piss när man ger mc mer ram, jag har löst detta genom att inte ge mc mer ram alls, utan köra på standard och istället minska ner alla processer som drar ram undertiden som ja spelar mc... jag har aldrig haft problem med det då :) dvs, standard är bra om man tänker på vad som utnytjar ram minnet annars också ;)
 
Tillbaka
Topp