Pirrelli

Aktiv medlem
Hej Hej!

Har ett förslag om att sätta portaler som går från NetherSpawn till de Nord, Syd, Öst och Väst yttre delarna av det utforskade nether som nu finns. Så att det blir lättare att hitta nya saker och speciellt när det det kommer att komma ett nytt block som heter Nether Quartz Ore till Minecraft i 1.5 :!: ;)

Detta är också för att göra det lite lättare för vanliga spelare att ta sig från punkt A till punkt B i nether! :)

T.ex. på netherwarp kommandon: /warp nordnether, /warp sydnether, /warp östnether och /warp västnether
Och även fixa att dessa kommandon bara funkar när du är i nether! :!: Eller bara ha fysiska portaler!

Låter det här som en bra idé :?:
 
Jag har inte köpt privatskydd, men jag har spenderat en hel tid på min blazefarm och annat i området där som jag skulle hata se försvinna.
 
Det är spelare som lagt ner många dagars och kanske veckors jobb på byggen i nether just bara för att vi för ca ett år sedan att nether inte skulle resettas igen! Att då resetta nether vore verkligen att svika dessa spelare som satsat på netherbyggen!

Det är inga problem att promenera några tusen block i nether så finns det massa glowstone. En hyfsad rustning och potions för eldskydd så kommer man långt även utan att vara donator!

Sen med de nya blocken som kommer i 1,5 så har jag inte själv läst om dessa, och hur vi löser detta kan jag inte svara på. Men personligen så tycker jag att Pirrellis ide är helt klart värd att fundera på!
 
Tillbaka
Topp