Status
Ej öppen för ytterligare svar.

3piD

Aktiv medlem
Tjo, Jag (3piD), willew98 och erik9504 gör just nu en stad i utkanten.
Vi har bestämt oss för att den ska heta Xtracy och att prefixen ska vara Xcy
Vi har börjat bygga tomter och är klara med det så kallade "spawnhuset" och en park :)
sakinzoom.jpg

bilutzomm.jpg

Vi tror att folk kommer köpa tomter hos oss för att staden kommer senare att ha bra förmåner såsom trädfarm och mine.
Det är också en stor och prisvärd stad med snälla ägare ;)
 
Läs tråden innan ni fortsätter, så det inte blir problem för er senare. :cool:

granis sa:
Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 5000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter.
Står det för många outnyttjade tomter i en stad kan dessa komma att straffskattas.

Även om ni har fått ihop 5000c kan er ansökan komma att nekas pga ni är för ny på servern.
Spela gärna några veckor innan storslagna stadsplaner smids.
 
ZENdog sa:
Läs tråden innan ni fortsätter, så det inte blir problem för er senare. :cool:

granis sa:
Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 5000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter.
Står det för många outnyttjade tomter i en stad kan dessa komma att straffskattas.

Även om ni har fått ihop 5000c kan er ansökan komma att nekas pga ni är för ny på servern.
Spela gärna några veckor innan storslagna stadsplaner smids.

Fast nu hade de redan börjat på staden innan dessa regler blev till.
 
fallQy sa:
Fast nu hade de redan börjat på staden innan dessa regler blev till.

Reglerna har alltid funnits där, det har inte stått tydligt, men den regeln är ren sunt förnuft.
Börja riva stora områden för att bygga städer, innan man uppfyller kraven är aldrig bra.
Inte minst att 5000c tar ett tag att få ihop, folk kanske tröttnar, speciellt nya spelare.
Dom hoppar av kanske, intresset försvinner, å kvar står en stor, nedhugget, omformat, halvfärdig landskap i ruiner.


Detta är så klart överdrivet, men å andra sidan så ser man det allt för ofta.
Kanske bättre att förebygga än att fixa saker i efterhand. :cool:
 
ZENdog sa:
fallQy sa:
Fast nu hade de redan börjat på staden innan dessa regler blev till.

Reglerna har alltid funnits där, det har inte stått tydligt, men den regeln är ren sunt förnuft.
Börja riva stora områden för att bygga städer, innan man uppfyller kraven är aldrig bra.
Inte minst att 5000c tar ett tag att få ihop, folk kanske tröttnar, speciellt nya spelare.
Dom hoppar av kanske, intresset försvinner, å kvar står en stor, nedhugget, omformat, halvfärdig landskap i ruiner.

Detta är så klart överdrivet, men å andra sidan så ser man det allt för ofta.
Kanske bättre att förebygga än att fixa saker i efterhand. :cool:

Jo, jag håller med dig till fullo, på tiden att ett par officiella regler gällande stadsskydd nu finns.
 
Just nu är vi 3 personer som spelar dagligen och vi är mer än halvägs till 5000c
så det går nog bra, vi har till och med 1 person som redan vill köpa en tomt i xtracy ;)

Edit: Stadskydd är på och bara 2 lediga tomter
Det var nästan flatland där och fanns ingen skog, berg eller hav whatsoever.
 
Chfen bokar in sig på en tomt (gärna nära warp) om han har råd efter tävlingen. =D
 
Du är så välkommen Chfen :D
:) Men vi har fortfarande inte fått nåt riktigt svar från granis :lol:
 
Chfen sa:
3piD sa:
Chfen sa:
Chfen bokar in sig på en tomt (gärna nära warp) om han har råd efter tävlingen. =D

Låter bra vi har en som ligger jätte nära spawn.
ska jag reservera en eller vill du välja ut en själv?

Reservera om det går bra =) Tackar Tackar

ok men vi har 1 som ligger precis utanför spawn som det finns ett hus på men vi kan riva det, om du vill annars blir det lite längre bort från spawn :O det finns också special tomter som är 21x31x41.
eller så kan du beställa en custom tomt :)
 
ok men vi har 1 som ligger precis utanför spawn som det finns ett hus på men vi kan riva det, om du vill annars blir det lite längre bort från spawn :O det finns också special tomter som är 21x31x41.
eller så kan du beställa en custom tomt :)

Ni bestämmer =) Ja är inte så brydd av mig ^^. Kan dock inte garantera att bygget är fint, är inte sån bra byggare-bob.
 
Jag skulle också villja reservera en tomt, men det beror nog mest om hur mycket tomterna kommer att kosta?
 
Mclovin_94 sa:
Jag skulle också villja reservera en tomt, men det beror nog mest om hur mycket tomterna kommer att kosta?
Tomterna som är 20x20 med 20 höjd ligger på 300c
SpecialTomterna som är 21x31 med 41 höjd ligger på 600c Nu 500c
och CustomTomterna (som man bestämmer själv xXxXx) kan priset variera
kom gärna in på servern så kan vi hitta en plats ;)
 
Chfen sa:
ok men vi har 1 som ligger precis utanför spawn som det finns ett hus på men vi kan riva det, om du vill annars blir det lite längre bort från spawn :O det finns också special tomter som är 21x31x41.
eller så kan du beställa en custom tomt :)

Ni bestämmer =) Ja är inte så brydd av mig ^^. Kan dock inte garantera att bygget är fint, är inte sån bra byggare-bob.

haha :D vi river ändå huset närmast spawn för att det är fult så den är reserverad på Dah boss Chfen

//3D
 
Vi ska precis påbörja bygget av XCY trädfarm. :p Den kommer bli stor, men inga klartecken på att den blir större en Svartliens :DDDDD
 
Jag kan inte säga att vi tre ägare har pratat ihop oss om det här, men jag tar på mig att säga att det här är en stad för spelare som såklart söker boende ! Men framför allt en stad med många saker att göra, som "fun land", olika sevärdigheter och även hjälpa till med staden. Invånare i staden kommer även kunna bygga i staden. Bygga saker som statyer, atraktioner m.m. Vi kan säga att vi kommer ge alla i staden möjlighet så att dom kan göra vad dom vill, utan ge dom tillgång till en tomt eller yta i staden ( till att bygga något ÅT STADEN ). Som 3piD redan har sakt tycker jag ni ska välja staden, för att vi ägare är såååååååå snälla :p riktiga snel hestar!
 
willew98 sa:
Jag kan inte säga att vi tre ägare har pratat ihop oss om det här, men jag tar på mig att säga att det här är en stad för spelare som såklart söker boende ! Men framför allt en stad med många saker att göra, som "fun land", olika sevärdigheter och även hjälpa till med staden. Invånare i staden kommer även kunna bygga i staden. Bygga saker som statyer, atraktioner m.m. Vi kan säga att vi kommer ge alla i staden möjlighet så att dom kan göra vad dom vill, utan ge dom tillgång till en tomt eller yta i staden ( till att bygga något ÅT STADEN ). Som 3piD redan har sakt tycker jag ni ska välja staden, för att vi ägare är såååååååå snälla :p riktiga snel hestar!

snackar du om?
 
3piD sa:
willew98 sa:
Jag kan inte säga att vi tre ägare har pratat ihop oss om det här, men jag tar på mig att säga att det här är en stad för spelare som såklart söker boende ! Men framför allt en stad med många saker att göra, som "fun land", olika sevärdigheter och även hjälpa till med staden. Invånare i staden kommer även kunna bygga i staden. Bygga saker som statyer, atraktioner m.m. Vi kan säga att vi kommer ge alla i staden möjlighet så att dom kan göra vad dom vill, utan ge dom tillgång till en tomt eller yta i staden ( till att bygga något ÅT STADEN ). Som 3piD redan har sakt tycker jag ni ska välja staden, för att vi ägare är såååååååå snälla :p riktiga snel hestar!

snackar du om?
hemlis :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp