Grattis!!!

jag skulle föreslå Multiverse 2 istället för Voxel portals 2.
den ända fördelen med voxportals använder vi inte ens, det här med tickets.
annars är Multiverse så mycket bättre och speciellt nu när de har delat upp pluginen i 4 dealar.
den är även väl uppdaterad med bukkit RB. som voxel port inte är.


sen skulle jag gärna se att spelare har någon mölighet att skaffa portaler till sina enormt fina byggen
som leder till ett portal rum i xtraville så det blir lite som ett museum kanske.
men det skulle kosta mycket för att sätta upp en portal eller kosta lite varje gång någon använder portalen.
 
virresss sa:
Grattis!!!

jag skulle föreslå Multiverse 2 istället för Voxel portals 2.
den ända fördelen med voxportals använder vi inte ens, det här med tickets.
annars är Multiverse så mycket bättre och speciellt nu när de har delat upp pluginen i 4 dealar.
den är även väl uppdaterad med bukkit RB. som voxel port inte är.


sen skulle jag gärna se att spelare har någon mölighet att skaffa portaler till sina enormt fina byggen
som leder till ett portal rum i xtraville så det blir lite som ett museum kanske.
men det skulle kosta mycket för att sätta upp en portal eller kosta lite varje gång någon använder portalen.
Just portaler till byggen skulle vara skoj. Många som byggt häftiga prylar som man skulle vilja kunna besöka.
 
granis sa:
... Godmode har ju blivit lite "overkill" och jag vet att många inte ens vill ha den auto-enablad. Där finns en idé om livförsäkring, t.ex. om du dör får du valet att betala X credits eller tappa dina items.

Kanske kan vara nåt för att få ekonomin att gå runt, samtidigt som man blidkar båda läger :cool:
...
Ingen höjdarplan för min del. ;)
Det är inte så mycket att jag dör och tappar alla mina prylar som att man sedan måste springa dit för att hitta sakerna/platsen man dog på.
Lava är jobbigt och riktigt skönt att slippa dö i. :p
Utan godmode skulle man även ha fallskada, vilket också skulle vara ganska jobbigt. Att kunna gömma sig för mobs under vatten är ganska bra ibland. Även när man bygger och har vattenrelaterat projekt.
Hoppas Godmode får vara kvar på "hybridkartan" och att det kan vara hardcore "adventure" på en ny adventurekarta. Bygga är kul, att dö är tråkigt. :p

I övrigt så... AWESOME server! :)
 
SoreBeard sa:
granis sa:
... Godmode har ju blivit lite "overkill" och jag vet att många inte ens vill ha den auto-enablad. Där finns en idé om livförsäkring, t.ex. om du dör får du valet att betala X credits eller tappa dina items.

Kanske kan vara nåt för att få ekonomin att gå runt, samtidigt som man blidkar båda läger :cool:
...
Ingen höjdarplan för min del. ;)
Det är inte så mycket att jag dör och tappar alla mina prylar som att man sedan måste springa dit för att hitta sakerna/platsen man dog på.
Lava är jobbigt och riktigt skönt att slippa dö i. :p
Utan godmode skulle man även ha fallskada, vilket också skulle vara ganska jobbigt. Att kunna gömma sig för mobs under vatten är ganska bra ibland. Även när man bygger och har vattenrelaterat projekt.
Hoppas Godmode får vara kvar på "hybridkartan" och att det kan vara hardcore "adventure" på en ny adventurekarta. Bygga är kul, att dö är tråkigt. :p

I övrigt så... AWESOME server! :)

+1

Jag dör stup i kvarten om jag inte får ha godmode aktiverat, är så vansinnigt klantig av mig :/
 
Angående Godmode så tycker jag att fall damage ska vara off vi ska ju trots allt bygga inte behöva hugga oss ner och ta det försiktigt ner för bergssidorna :)
 
ponta944 sa:
Angående Godmode så tycker jag att fall damage ska vara off vi ska ju trots allt bygga inte behöva hugga oss ner och ta det försiktigt ner för bergssidorna :)

jag tycker fortfarande det ska finnas en toggle för godmode och att den antingen ska alltid starta men den på när man loggar in eller att den kommer ihåg vad man hade sist.
(Godmode kanske ska bara vara på i städer privat skydd :S)
 
ravvie sa:
Grattis serverjäkel! <3<3<3

DSCF3145.jpg

Shit va snyggt :D jag skulle bara vilja hälsa alla hej, efter att jag sluta spela MC. Och börja spela WoW........ många nya har kommit till servern, men jag hoppas iallafall någon kom ihåg :D kraaam!
 
Tillbaka
Topp