Två saker som jag inte tycker är bra med bf3.
1. EULA på Origins programmet.

2. Animationerna i Bf3 har jag hört ska vara otroligt lame då dom alltid visas oavsett om hindret man hoppar över är 5mm eller 50m. (till exempel)

Jag börjar nog inte spela förrens någon har crackat launchern till bf3, idioti av EA med sitt wannabe steam som dom dessutom tvingar på folk.
 
Gillar spelet som fasen. Börjat dessutom gillar origin mer och mer. Verkar som dom som hatar det är dom som fått massa problem med det men för mig har allt fungerat klockrent.

ravvie har du spelat caspian border? För när jag spelar på servrar som kör den banan då hittar man inte en camper någonstans utan det är mega röj överallt :D

Och Kojjan visst kan man kalla dom wannabe steam men varför ska dom lägga sig under steam och inte skapa en egen tjänst där dom styr över allt? Hade man inte behövt steam till massa spel hade jag inte kört det heller för det är inte speciellt bra det heller :)
 
ClowneN sa:
ravvie har du spelat caspian border? För när jag spelar på servrar som kör den banan då hittar man inte en camper någonstans utan det är mega röj överallt :D

Jag blir utslängd helt från spelet när jag försöker att spela på EA Test, pga att jag förlorar kontakten med servern, så jag har inte kunnat testa den.
Visst, det kanske är pga att man bara kan spela en tradig map som gör att man tycker det är skräp...
Eller så är det så att min FPS-tid är över. :)
 
ClowneN sa:
Och Kojjan visst kan man kalla dom wannabe steam men varför ska dom lägga sig under steam och inte skapa en egen tjänst där dom styr över allt? Hade man inte behövt steam till massa spel hade jag inte kört det heller för det är inte speciellt bra det heller :)

För att Origins har en EULA som beskriver sitt program som spyware och därför har laglig tillåtelse att använda sitt program som spyware vilket steam inte har.
Sen finns det dom som säger "men jag har inget att gömma på min dator, jag är laglydig etc etc."
Men jämnför det som att det skulle komma polispatruller o söka igenom lägenheten man bor i varje timme eller så, inte så speciellt kul med intrång oavsett hur det går till och ingen är 100% laglig enligt lagens syn.

Ravvie förresten, det blir vad man gör det till, du spelade väl cod mycket och där fanns inga campers eller?
 
SoreBeard sa:
Måste säga, gillar inte hur dom formulerat vissa saker i sin EULA...
Som att kunna kika runt på min dator (om det passar deras legala intressen) eller att dom slänger bort spel jag inte spelat på två år...
:/ Tror jag avstår med Origin ett tag...

Men för dig lär det väl inte spela någon roll?
Antar att du sitter dagligen på facebook och har andra produkter som gör samma sak oavsett om det står i EULA eller inte, storebror ser ju dig ändå.
Dessutom om du har installerat Origins så har du själva spyware grejen kvar på datorn även om du avinstallerar det.

EA säger att det finns en avstängingsfunktion för dom som inte vill skicka information men den måste slås av i själva programmet, men då har dom redan fått tillräckligt med info som dom behöver annars skulle den lika gärna funnits i själva installationsprocessen.

Precis denna anledning var tillräckligt för att steam inte ville gå med på att sälja BF3, dom ser starkt på personlighetsintegritet vilket jag tvivlar på egentligen men har läst ganska mycket om och det verkar vara så enligt "proffsen" också.

Åter igen, Steam är bra för att det funkar, varför skapa en ny produkt med sådan EULA och kräva att folk ska använda det. Steam har ju produkter som man kan köpa på andra sätt och inte behöver blanda in steam, t.ex. Battlefield Bad Company 2.
 
Tillbaka
Topp