dersand

Medlem
Jag tänkte göra en slags bytessak, altså det ska fungera med redstone.


det är 2 rum, med 2 dörrar. båda spelarare lägger sina saker i respektive rum,
trycker ''redo'' och när båda tryck redo
öppnas de andra dörrarna, så man kan ta det man vill.

Om ni är förrvirade ett exempel:
jag vill byta diamanter med spelare Y.
Jag tpar till detta och tar spelar-areanr1 och Y tar spelar-area2

Spelare y, och i detta fall vill han ha cobblestone, så Kastar jag in all cobblestone i rumet
och spelare Y kastar in diamanter i rummet.

Vi båda ser att det är cobblestone och diamanter i respektive rum, vi båda trycker på ''redo''
när båda har tryckt på redo, öppnas de andra dörrarna, altså dörren till där jag slängde min cobblestone är låst,
men diamantrummet är öppet. För Spelare Y öppnas Cobblerummet, och diamantrummet stängs.

Vad tror ni om detta?
om detta går bra för, kan detta få en egen warp? det är ju statligt, typ.
 
Känns ju meningslöst när folk är respektabla nog att slänga ut allt som ska bytas på marken. Har fungerat sedan 2010 och bör fungera än idag.

Fast det kanske inte är avancerat nog för er..
Är ju inte så att ni får något speciellt stöldskydd med det där, för skulle någon stjäla under ett vanligt byte så är det bara skrika lite så kommer rödtottarna och tar hand om det och ger dig tillbaka dina items. Vilket är så sjukt otroligt icke troligt att det skulle hända om man byter med en vanligt funtad människa.
 
hamzta sa:
Känns ju meningslöst när folk är respektabla nog att slänga ut allt som ska bytas på marken. Har fungerat sedan 2010 och bör fungera än idag.

Fast det kanske inte är avancerat nog för er..
Är ju inte så att ni får något speciellt stöldskydd med det där, för skulle någon stjäla under ett vanligt byte så är det bara skrika lite så kommer rödtottarna och tar hand om det och ger dig tillbaka dina items. Vilket är så sjukt otroligt icke troligt att det skulle hända om man byter med en vanligt funtad människa.


Off Topic: VArför klagar du på allt...
 
hamzta sa:
Känns ju meningslöst när folk är respektabla nog att slänga ut allt som ska bytas på marken. Har fungerat sedan 2010 och bör fungera än idag.

Fast det kanske inte är avancerat nog för er..
Är ju inte så att ni får något speciellt stöldskydd med det där, för skulle någon stjäla under ett vanligt byte så är det bara skrika lite så kommer rödtottarna och tar hand om det och ger dig tillbaka dina items. Vilket är så sjukt otroligt icke troligt att det skulle hända om man byter med en vanligt funtad människa.


det har du rätt i, men jag har för mycket fritid.
 
Visst, det är väll en kul idé, men vad jag vet så har det inte uppstått några problem än så länge, och om det väl skulle göra det är det bara att hojta till på oss "rödtottar".
 
MineCraftKlumpen sa:
Off Topic: VArför klagar du på allt...
Du var tvungen att skriva det där? Har du inget annat för dig?

Och ja, normen på internet idag är att om man inte håller med en annan eller större grupp människor så: Klagar man, är ett troll, eller är något annat insert valfritt nedtryckande ord.

Sa helt enkelt det jag sa då jag inte ser funktionen med det hela då allting redan fungerar bra.
 
+1 på dig hamzta, bara för att man ifrågasätter en funktion som i mina ögon faktiskt känns helt värdelöst är man inte bitter hela tiden. Han gillar bara att se hur personen i fråga tänker antagligen.
 
Tillbaka
Topp