Eiliya

Aktiv medlem
Hejsan.

Ända sedans jag flyttat så har jag använt mig av Telias trådlösa nätverk för att vara uppkopplad. Problemet jag har är att så fort jag försöker koppla upp mig mot spel (minecraft, WoW och HoN) så disconnectar jag. På dom andra spelen får jag inget fel meddelande, men i Minecraft får jag Internal exception: java.net.SocketException: Connection reset.

Tänkte att jag skulle ta upp det här för att se om någon vet vad som är fel och hur jag fixar det, men tänkte även passa på att förklara att detta är anledningen till mina connect/disconnects dom senaste dagarna, och även anledningen till att jag inte har spelat så mycket.

Tack för tiden, och jag hoppas nån kan hjälpa mig lösa detta.
 
java.net.socketexception: Connection reset - this exception occurs when a client gets disconnected from the server due to any reasons and the client (or server ) is still trying to send data through the connection. Since you are on the client side you must check your pc as most likely it is getting disconnected from the minecraft server due to some reason You may:
1) check the firewall settings to see if it allows you to connect. it shouldnt block any incoming connections.
2) check your network settings and see if you can connect to the net

Detta är vad jag hittar som låter mest logiskt. Som det står kan det kanske vara något med brandväggen elr liknande som blockerar din klient från att ansluta till servern?
 
Har du fått nytt modem/router?
Jag hade problem med mina grejer direkt i början och det berodde på att "IP Flood Detection" var igång i brandväggen.
 
Mm, har ett nytt moden, dångeln som följde med den trådlösa uppkoplingen jag har nu. Hur går jag till väga för att kolla om felet är i brandväggen, då?
 
Eiliya sa:
Mm, har ett nytt moden, dångeln som följde med den trådlösa uppkoplingen jag har nu. Hur går jag till väga för att kolla om felet är i brandväggen, då?

om du orkar vänta så kan ja hjälpa dig på lördag...
 
Tillbaka
Topp