Snorbuse sa:
DaggmaskX sa:
One does not simply log into Diablo 3.... Nu måste de snart fixa det här, blir trött på det..

Error-37-Diablo-3-480x330.jpg
MUST! HAVE!
 
Internettvång är bara löjligt och jag kommer aldrig stödja det. Detta är just en av anledningarna till att jag totalvägrar D3. Dessvärre så är det väl ganska många som tackar och tar emot oavsett vad gigantutvecklarna kastar på dem och därför sitter en massa arga D3-spelare och svär över Error 37. Det är spelarnas eget fel, hade vi inte accepterat det så hade problemet inte funnits. Jag kan förstå internettvånget och inloggningen vid onlinespelande men för single player så är det bara fjantigt. Att dessutom ta bort LAN-stöd gör saken ännu värre. Jag finner ingen som helst rimlig förklaring till internettvång, förutom då att allt fusk elimineras och folk inte kan fuska till sig items och måste hitta eller köpa dem vilket leder till min nästa punkt... AH-systemet.

Grejen med AH-systemet har jag också svårt att ställa mig bakom. Så otroligt girigt att öppna en AH där folk kan handla för riktiga pengar och där Blizzard tar en portion av alla cash-auktioner ner i egen ficka, detta med försvaret att "någon ska ju sälja saker över internet ändå, lika bra att vi tjänar lite pengar på det på kuppen". Detta öppnar upp en hel värld när Blizzard ger tummen upp, givetvis, och det är bara en tidsfråga innan samma sak kommer att dyka upp i WoW och andra spel som dessutom inte är free to play och andra utvecklare kommer att haka på. En riktigt tråkig utveckling och jag är övertygad om att det i slutändan kommer att leda till mindre innehåll i spelen, innehåll som man sedan måste köpa. EA pratar ju redan om "modulbaserade spel", t.ex. Eller vad sägs om möjligheten att sänka drop rates på populära items i AH, pusha upp priset och tjäna en extra krona på spelarna? Låter ju alldeles underbart!

Jag tänker köpa Torchlight 2 istället, inte bara för att spelet i sig verkar otroligt kul och ettan var bra men även för att jag tror på vad de representerar och jag ställer mig gärna bakom det.

Med det sagt så har jag inte sagt att D3 är ett dåligt spel. Jag är övertygad om att D3 är ett utomordentligt bra spel för oavsett vad man kan säga om Blizzard så gör de förbannat bra spel. Är väl bara lite sorgligt att se Blizzard gå den här vägen efter att ha spelat deras spel sedan tonåren men jag är väl inte heller förvånad. Förväntade mig väl att det skulle gå utför efter att de gick ihop med Activision.
 
Urr... DLC och att använda riktiga pengar för att köpa stuff i spel är ju uråldrigt.
player - player transaktions ger kinesiska grinders mat på bordet. ;)
 
Ja, DLC är uråldrigt, hände att man köpte data discs till Amiga-spel back in the day för att få mer content till spel, men att släppa DLC parallellt med spelet eller att släppa fundamentala delar av spelets story som DLC är ett nytt fenomen som endast baseras på girighet. Det kan man dock inte applicera på D3, det spelet är ju släppt komplett. ;)

Man kan komma åt kinesiska grinders utan att ta en del av kakan av varje auktion också. Kinesiska grinders har även alltid representerat något som är fel och utvecklarna har bannat folk för köpta items och guld tidigare. Nu gör Blizzard det till en naturlig del av spelet, vilket jag är övertygad om får andra konsekvenser på sikt, t.ex i form av sämre tillgång av items genom drop i spel och kanske även modulbaserade spel där man köper innehåll för riktiga pengar. Och en auktionshall med låtsasgrejer för riktiga pengar där auktionshuset fritt kan styra tillgångarna av sagda grejer... Det är en känslig situation.

Kinesiska grinders kommer att finnas kvar precis som vanligt men de slipper i alla fall spamma URL'er i chatten. ;)
 
Tycker det verkar lite gott med RMAH :) Tjäna lite cash slår aldrg fel... Och om blizzard tar 15%, why should I care? Jag får fortfarande den större delen, och hellre att det gör detta än att de sätter en Monthly payment som på WoW :)
 
DaggmaskX sa:
Tycker det verkar lite gott med RMAH :) Tjäna lite cash slår aldrg fel... Och om blizzard tar 15%, why should I care? Jag får fortfarande den större delen, och hellre att det gör detta än att de sätter en Monthly payment som på WoW :)

För mig är det inte okej med cash-AH där Blizzard tar en del av kakan, framför allt inte när de själva kan styra tillgångarna av drops för att optimera cash-flödet. Jag tror också att detta är en väldigt dålig utveckling framåt. Detta öppnar helt nya dörrar för utvecklare om folk accepterar det och tyvärr så tror jag att en naturlig utveckling är just modulbaserade spel, eller spel som inte är kompletta vid köp där man t.ex måste lägga riktiga pengar på items i spelet. Ni kanske kan tycka att det låter konstigt men EA har redan pratat om den möjligheten. För några år sedan så tyckte man att konceptet med cash-AH lät konstigt också. Jag gillar inte utvecklingen. De som kommer att tjäna mest pengar på det är som vanligt asiatiska farmers i vilket fall som helst, som om de behövde mer vatten på sin kvarn.

Varför skulle ens D3 ha monthly payment? Det är inget MMO. Som det är idag så är det bara för att hålla DRM-servrar igång, egentligen, något som de i allmänhet har varit ganska dåliga på vilket har lett till att folk inte har kunnat spela ett spel som de har köpt. Hade de inte haft tvångsinloggning så hade de inte haft samma kostnader för att driva det heller och spelet hade gått att spela från dag ett. Det hela går ju hand i hand. D1 och D2 gick alldeles utmärkt att spela och driva utan monthly payment, man verifierades bara när man skulle spela det via Battle.net. Man kunde alltså spela det offline utan några som helst problem, eller på LAN. Folk kunde starta egna servrar och det gjorde att kostnaden för Blizzard inte var så hög som nu när alla spelare konstant är uppkopplade mot deras servrar. Det är aldrig en bra utveckling att ta bort funktionalitet ur spel. D3 kan exempelvis inte spelas på tågresan, på flyget eller i sommarstugan. Ett spel som man har köpt. Det är bisarrt.

Detta är dock mina åsikter och jag försöker inte tvinga på dem på någon annan. Jag har förståelse för att folk inte håller med mig och för att folk stödjer Blizzard och D3. Tänkte inte hamna i en lång argumentation här om det, egentligen, detta är ju trots allt en Minecraft-server. :mrgreen:
 
Att bara posta fusk-länkar till ett onlinespel där man troligast kan bli bannad "for life" för fusk utan att tala om vad det är är ju inte särskilt snällt. :/
 
Fusk? Det är inget fusk, det är en enkel kod som jag ändrade färgkoden i, de ligger ju alla i mapparna, och gör ingen större skada precis..
 
Var jag som skrev fusk.
Fick det från att texten såg ut som ett. :)
Menar bara att det är bra att skriva ut vad man tipsar om så att dom som testar vet vad dom gör.

En del speltillverkare gillar inte alls olika "hack" och kan kicka på det. Även om det är oskyldigt och bara krashar den lokala klienten.
 
SoreBeard sa:
Var jag som skrev fusk.
Fick det från att texten såg ut som ett. :)
Menar bara att det är bra att skriva ut vad man tipsar om så att dom som testar vet vad dom gör.

En del speltillverkare gillar inte alls olika "hack" och kan kicka på det. Även om det är oskyldigt och bara krashar den lokala klienten.

Vet, vi borde ha skrivit vad den gör. ^^
 
Tillbaka
Topp