dgltexas

Aktiv medlem
Heeej allaihopa, jag har ett intresse av att bygga egna grejer, typ bord, kameraslider, laptopställ osv. Tänkte om det var någon annan som byggt något coolt som de vill visa upp.
Jag kan börja med mitt laptopställ som jag byggde av plexi idag, plexin kostade 90 kr, varmluftpistolen hade jag sen innan, dock aldrig använt den. Jag är inte färdig med den utan ska iväg imorron och köpa slippapper och skruv då jag måste ha något stop för att datorn inte glider ner, uppdaterar när den är färdig, troligtvis imon.

4e62565ebacbb_laptopstall_1.jpg


4e62567ab106b_laptopstall_2.jpg
 
Riktigt nice, kul när man gör egna grejer och det blir ju riktigt snyggt också. Själv pluggar jag till möbelsnickare så jag har gjort lite allt möjligt inom möbler, blandannat det här skåpet som jag gjorde på skolan.

 
Jäklar dgl, riktigt läckert! Kunde aldrig gissa att du sysslade med sånt. Glöm inte lufthål ifall du känner att datorn blir en smula för varm.
Och dedär skåpet ser ut som ett köpt skåp :O!
 
Jag har inte exakt koll på hur lång tid det tog, men kanske tre veckor ungefär. Det var rätt längesen jag gjorde det (gjorde det i ettan och går i trean nu).
 
ponta_008 sa:
Jäklar dgl, riktigt läckert! Kunde aldrig gissa att du sysslade med sånt. Glöm inte lufthål ifall du känner att datorn blir en smula för varm.
Och dedär skåpet ser ut som ett köpt skåp :O!
Haha tack, det blir ju lätt så att man inte vet olika saker om varandra när man inte umgås eller pratar :) Ska på något vänster trycka in en 200mm fläkt med blå led under den och sedan löda en usb sladd så det bara är att plugga in i datorn. :)
 
Handtag%20001.jpg


Gjorde ett litet handtag när jag hade arbetsrehab för ett tag sen. Smide och metallarbete är sjukt skoj. Numera sitter det på en dörr hos mina svärföräldrar, mot bakgården. Kul att se att den hållit och klarar av regn och rusk och användning :)
 
Jag tillverkade den här byrån för ungefär en månad sen..

IMAG0529.jpg

IMAG0532.jpg

IMAG0531.jpg


den står numera i vår hall och bevarar alla fina mössor och vantar som vi har.. enkel och riktigt rolig att göra :)
 
Tada!

Trevliga skapelser här ju, reagerade dessutom på att Sloud kommer ju från mina gamla hemtrakter ju. :eek: ..
 
Tillbaka
Topp