Eiliya

Aktiv medlem
Skulle vilja ge ett stort troll-face till alla dröser av ny-bannade användase som gemensamt verkar vara inkapabla att låta bli sina flymods.
 
jag har aldrig riktigt fattat varför man har flymod numera... man kan ju lika gärna hoppa in i creative och flyga lite istället?

de skulle ju vara en sak om man faktiskt bygger en survivalkarta eller liknande.. men bara flyga i survival för sakens skull (speciellt på en server med flygförbud) är ju bara dumt i huvudet... eller? xD
 
Det är ju nästan bara gäster, så de tar väl en flygtur för att få lite överblick över vad som finns på servern.
 
Michaelo90 sa:
Det är ju nästan bara gäster, så de tar väl en flygtur för att få lite överblick över vad som finns på servern.

Synd att de inte läser skyltarna som finns inom 5 block, först. :)
(det ironiska är att jag sett flera st som läser skyltarna, sakta, och sen flyger iväg ut)
 
Kanske många som flyger direkt utan att ens gå förbi skyltarna, eftersom det inte finns något tak över just spawnplatsen, vad vet jag... :p
 
Infate sa:
Kanske många som flyger direkt utan att ens gå förbi skyltarna, eftersom det inte finns något tak över just spawnplatsen, vad vet jag... :p

granis sa:
Synd att de inte läser skyltarna som finns inom 5 block, först. :)
(det ironiska är att jag sett flera st som läser skyltarna, sakta, och sen flyger iväg ut)

man har ganska bra överblick från taket av spawn.....
 
Infate sa:
Kanske många som flyger direkt utan att ens gå förbi skyltarna, eftersom det inte finns något tak över just spawnplatsen, vad vet jag... :p

Utan plugins som modifierar beteendet hos spawning så hamnar man alltid på det som är "taket". Det är därför det är "inget tak". :)
 
granis sa:
Det är därför det är "inget tak". :)

Men kan man inte göra höga väggar? så pass att det blir jobbigare att flyga ut än att bara göra som man ska?
Fast det blir kanske lite fult. Och så ska det inte behövas.
Skriv en skylt precis framför näsan i spawn där det står: Du som flyga kan, får en ban :3
 
nautori sa:
granis sa:
Det är därför det är "inget tak". :)

Men kan man inte göra höga väggar? så pass att det blir jobbigare att flyga ut än att bara göra som man ska?
Fast det blir kanske lite fult. Och så ska det inte behövas.
Skriv en skylt precis framför näsan i spawn där det står: Du som flyga kan, får en ban :3


De flesta går in i spawn läser skyltarna, går fram till "hålet" och antingen hoppar ner eller flyger in i portalrummet, de som hoppar ner vill av ngn anledning in i portalrummet iaf ocg då flyger man upp genom hålet igen och där står vi och tittar.......... Eller så står man på flygplanet i xtraville och tittar på de som kommer i omloppsbana runt planet
 
Annvänf WG! Det finns en "flag" som heter exit och då kan man ju göra en region övet taket och lägga till den där flaggab så är de fast där! Med exit flaggan kommer de inte ut!
 
Joarc dock förstår jag inte riktigt vitsen med det. Vi vill ju att de oärliga ska avslöja sig själva så fort som möjligt. Klarar man inte av att komma ihåg reglerna trots att man just läste dom hur ska dom då komma ihåg dom senare? Bättre att de "åker" innan de hinner t.e.x greifa ngns snygga kåk eller plundra ngn på dennes sista diamant
 
ska inte vanliga Glas block fungera som "tak" annars.. som exempelvis så om man skriver /top (om man har de kommandot) så kommer man inte upp på glasblock, då de inte räknas som solida block för det kommandot att landa på, fast de kanske inte fungerar så med spawn eller? ett annat alternativ skulle ju vara att göra om spawnområdet så att man lättare kan se skyltarna direkt och som exempel inte behöver ramla ner osv.. dvs separera portalrummet och spwan? bara en idée...
 
Tillbaka
Topp