skatansomdog

Ny medlem
Hej!

Jag har byggt ett hus mitt ute på det öppna havet på Minecraft bara för att kunna bevara saker och komma ifrån själva civilitationen :p Och ja det är jätte mysigt!

I alla fall mitt förslag är att man ska kunna köpa ett litet slags privatskydd fast bara för hus typ 20x20 block från bedrock hela vägen till högsta pubnkten på mc. Varför? Joo för att:
nr1 Privatskydd är dyrt för de flesta
nr2 ett privatskydd för bara ett hus är lite för mycket?

Det ska inte kosta för mycket och man får bara äga 2 stycken.

Så vad tycker alla? Ge gärna mer förslag om "Hus-skydd"

/Emil (Skatansomdog)
 
Enligt mig duger det bra med dom privskydd vi har, servern är så pass ren från griefers ändå, och skulle någon lyckas sno, så är admins snabba på att åtgärda detta.

2100 c är inte svårt att få ihop om man lägger manken till, och jag tror att "små-hus" skydd blir onödigt jobb för admins då man gärna bygger om, kanske vill flytta sitt hus ett par blocks för att göra trädgård etc..

Därför är privatskydden på 100x100 bra, du kan sätta huset/lagret var du vill med frihet att bygga om.

Well, de var min mening iaf :)
 
MrMa1k sa:
Enligt mig duger det bra med dom privskydd vi har, servern är så pass ren från griefers ändå, och skulle någon lyckas sno, så är admins snabba på att åtgärda detta.

2100 c är inte svårt att få ihop om man lägger manken till, och jag tror att "små-hus" skydd blir onödigt jobb för admins då man gärna bygger om, kanske vill flytta sitt hus ett par blocks för att göra trädgård etc..

Därför är privatskydden på 100x100 bra, du kan sätta huset/lagret var du vill med frihet att bygga om.

Well, de var min mening iaf :)

Håller med fullständigt.
 
Tillbaka
Topp