Michaelo90

Känd medlem
Jag tänkte bygga ett lägenhetshus om det är folk som är intresserade av att köpa/hyra. De kommer såklart vara individuellt skyddade, och man kommer få ändra golv, tak och väggar som man vill, utom möjligen väggarna mot trapphus och fasad.

Tanken är att man betalar en summa för att "köpa" lägenheten, och sen betalar hyra varje vecka. Mot extra startavgift (dubbel kanske lagom?) kan man slippa hyran :)

Priserna kommer nog börja på 200 c startavgift och 100/200 c per vecka i hyra för de billigaste lägenheterna.

Skriv här om du vill ha en lägenhet, skriv gärna önskad storlek också :)
 
100-200c PER VECKA!?
Nej tack. Jag har tänkt göra lägenheter också men jag tänkte start avgift 100c och 10-25c per vecka för små lägenheter och 150c och 20-35c i veckan för de stora. Om jag ens ska ha en avgift alls utan sälja lägenheterna as-is till formen och golv/väggar får man välja själv. :S

Jag tror det är svårt att få lägenheterna sålda eller uthyrda om man har vecko-avgifter bara bättre att sälja en lägenhet. :)

Vill du ha bygg partner så hojta till dock. :)''

EDIT: är medveten om skatten, men detta känns som ett undantags fall, som köpare är man begräsad av formen på byggnaden lägenheten är i där av kostnaden. Alternativt säljs de för minimal summan 200c(dvs non profit) för små och 300 för stora.
 
Arazand sa:
100-200c PER VECKA!?
Nej tack. Jag har tänkt göra lägenheter också men jag tänkte start avgift 100c och 10-25c per vecka för små lägenheter och 150c och 20-35c i veckan för de stora. Om jag ens ska ha en avgift alls utan sälja lägenheterna as-is till formen och golv/väggar får man välja själv. :S

Jag tror det är svårt att få lägenheterna sålda eller uthyrda om man har vecko-avgifter bara bättre att sälja en lägenhet. :)

Vill du ha bygg partner så hojta till dock. :)''

EDIT: är medveten om skatten, men detta känns som ett undantags fall, som köpare är man begräsad av formen på byggnaden lägenheten är i där av kostnaden. Alternativt säljs de för minimal summan 200c(dvs non profit) för små och 300 för stora.

Gåller med, det är ett väldigt dyrt pris :D
 
Kanske lite dyrt, men granis säger att skatten är 200 per skydd, så det vill man ju iaf ha in direkt. Sen kanske man skulle kunna minska hyran lite, kanske 50 per vecka för de billigaste, men det är ju inte mycket jämfört med vad man kan tjäna på daily.
 
Problemet är att folk kanske inte är intresserade att springa runt och samla dailies, jag gör det kanske en gång i veckan max, och det är pengar jag vill spendera på annat i de fallen jag gör en daily. Jag vill inte behöva springa runt och samla stålar till hyra i ett spel, det gör jag redan i verkligheten.

Folk verkar vilja samla värdelösa pengar som inte är till någon nytta om ingen samlar saker du kan köpa heller. Lägenheter är ett kul förslag jag själv tänkt på men jag avskräcks att det ska vara en profit-grej. Jag vill hellre se lägenheterna som en rolig grej, där spelare lättare möt eftersom städerna snabbt blir väldigt stora och man ser knappt röken av varandra hälften av tiden.

Ska det vara hyra så ska start betalningen vara non-profit alltså 200c eller så säljer man ut ytan utan hyra för mer. Man ska inte behöva betala dig 100c och staten 200c och sen fortsätta betala dig 50-100c i veckan. :p Lite för profit tokig för en yta jag inte kan gräva ner i eller bygga upp utan en förbestämd form x by x by x som i vissa fall kanske är i ett hörn eller inklämd mellan två andra eller är högst upp eller längst ner. Förstår du då? En lägenhet ska inte ha samma pris som en annan då i hyra för lägenheterna är inte lika. :p Och det är kanske att göra det för avancerat, men det är så jag känner just nu.
 
Om vi säger så här då: Vad skulle ni vilja betala för att hyra/köpa en lägenhet? Startavgift kommer alltid att vara 200c (eller mer för bättre lägenheter) om inte granis ändrar reglerna för skyddet.

Tänkte att jag kunde bygga huset på warptomten i Xtraallt, så det blir väldigt nära till warp!
 
Michaelo90 sa:
Om vi säger så här då: Vad skulle ni vilja betala för att hyra/köpa en lägenhet? Startavgift kommer alltid att vara 200c (eller mer för bättre lägenheter) om inte granis ändrar reglerna för skyddet.

Tänkte att jag kunde bygga huset på warptomten i Xtraallt, så det blir väldigt nära till warp!

Tror nog de flesta hellre väljer att köpa en tomt för 200c som de även kan ha hur länge som hellst utan att betala hyra.
 
fallQy sa:
Michaelo90 sa:
Om vi säger så här då: Vad skulle ni vilja betala för att hyra/köpa en lägenhet? Startavgift kommer alltid att vara 200c (eller mer för bättre lägenheter) om inte granis ändrar reglerna för skyddet.

Tänkte att jag kunde bygga huset på warptomten i Xtraallt, så det blir väldigt nära till warp!

Tror nog de flesta hellre väljer att köpa en tomt för 200c som de även kan ha hur länge som hellst utan att betala hyra.

Som fallqy skrev, men då blir det non-profit och vadå handlar det för dig om att tjäna creds?
OM jag ska göra lägenheter så blir det vad lättast kallas för bostadsrätter, säljer dom billigt från 210 till 250, min profit blir enormt liten per lägenhet, men det spelar ingen roll med tanke på lägenhetens begränsningar. Men sen kan du se det så här. Du kan trycka ihop folk på mindre yta, säg att lägenheterna är 15x15x6-7 (bredxdjurxhöjd) du kan ha 10 st våningar med 20 lägenheter per våning, det är 200 lägenheter, det är mycket mycket mycket mer än du får plats om du säljer 15x15 tomter med unlimited luftrum eller begränsning, för luften över tomten blir oanvänd om du begränsar höjden ändå. :p Så säg 50 tomter á 300c(15000c totalt) eller 200 lägenheter á 210c(42000c totalt).

Frågan är hur stor efterfråga det är och hur snyggt lägenhets komplex du kan göra. Titta på antalet tomma tomter i städerna med kostnad exempelviss. Jag tror inte alla vill ha lägenheter men är priset attraktivt så kommer folk vilja flytta in, särskilt om det är nära warpen och finns bra samlingsplatser för player handel. Det kan bli en väldigt bra central punkt då. :)
 
tagit min ide hehe jag hade tängt mer som ett hotell där rummen skulle ligga mellan 1-3c om dagen ^^
 
Jag fick igår reda på när jag byggde mina att det är värdelöst. Tydligen får man betala 200c per zon inklusive om man gör små lägenhetszoner.
 
Tillbaka
Topp