Status
Ej öppen för ytterligare svar.

skatansomdog

Ny medlem
Hej alla! Jag heter Emil (skatansomdog in game)
Jag har ett förlag på att man ska bygga en Nöjespark i eller strax utanför Xtraville. En för att nybörjare ska kunna åka med dom som visar över hela Xtraville och massa för roliga banor ner under vatten och allt möjligt!

Hoppas ni gillar iden och fixar en bra plats i så fall!

//Mvh Emil!
 
skatansomdog sa:
Hej alla! Jag heter Emil (skatansomdog in game)
Jag har ett förlag på att man ska bygga en Nöjespark i eller strax utanför Xtraville. En för att nybörjare ska kunna åka med dom som visar över hela Xtraville och massa för roliga banor ner under vatten och allt möjligt!

Hoppas ni gillar iden och fixar en bra plats i så fall!

//Mvh Emil!

Originell idé.
Vore rätt schysst med en Monorail som gick över Xtraville.
Och så en nöjespark med attraktioner skapade av olika spelare, då inte i form av "tomter" bara.
Fast det skulle kräva ett ganska stort område, åtminstone för t.ex. vatten attraktioner och sådant, tänk:
MtnCreekWaterpark.jpg
 
om bara minecartmania kommer igång igen finns det 2 olika spår att åka berg o dal bana på med
 
Precis som kronans skrev så finns redan funland. :)
Och utanför xtraville låter som en dålig idé då xtraville expanderar med jämna mellanrum och då behövs området till tomter å inte till någon nöjespark :)
 
ClowneN sa:
Precis som kronans skrev så finns redan funland. :)
Och utanför xtraville låter som en dålig idé då xtraville expanderar med jämna mellanrum och då behövs området till tomter å inte till någon nöjespark :)
Nöjesparken behöver ju inte vara utanför Xtraville.
Den kan ju vara en bit ifrån. Eller varför inte placera den i gamla stan? Eller ska ni rensa bort gamla stan för att den är i vägen? (Som iofs var där långt innan xtraville)

Funland.. vart är den på kartan? Vad finns det där? Övergivet område (likt kina och många fler?).
 
Funland lever väl i allra högsta grad, synd bara att inte minecart tilläggen fungerar som de ska ännu, vi har precis testkört bergodal banan den fungerar som den ska. Vatten banan fungerade som det var tänkt sist jag testade. pvp arena finns det. vad mer önskas? eller är du grinig för att du inte är inblandad?
 
bigsteffe sa:
Funland lever väl i allra högsta grad, synd bara att inte minecart tilläggen fungerar som de ska ännu, vi har precis testkört bergodal banan den fungerar som den ska. Vatten banan fungerade som det var tänkt sist jag testade. pvp arena finns det. vad mer önskas? eller är du grinig för att du inte är inblandad?

Så det finns en vattenbana, PVP Arena (som vi förövrigt redan har?) och en bergochdalbana... mycket till Nöjespark det ;)

Vill inte ens vara inblandad.
Du glömde nämna vart den finns, eller gick du förbi den frågan?

Och hur fan kan denna rad tolkas som grinig? Idioti.
Funland.. vart är den på kartan? Vad finns det där? Övergivet område (likt kina och många fler?).

VANLIGA FRÅGOR. HURR DURR. MUST BE MAD ANGRY!
 
som det står i ett inlägg här ovanför testa /warp funland, det är inte det enda som finns i området utan en snabb sammanfattning så innan du sprider din negativa energi i även denna tråd så BESÖK stället.


Hur i helsefyr du kan ha missat funland begriper jag inte men det var väl kul och intressant och då var du inte intresserad kanske?

*edit pga humör.
 
bigsteffe sa:
som det står i ett inlägg här ovanför testa /warp funland, det är inte det enda som finns i området utan en snabb sammanfattning så innan du sprider din negativa energi i även denna tråd så BESÖK stället.

*edit pga humör.
Så för att du är sur idag så ska du skylla negativitet etc på mig. När jag inte skrivit någonting negativt? :D

Och vad skadar det ifall någon bygger en till nöjespark?
Får man bygga en miljon jävla städer (som förövrigt inte har någon nytta annat än att hålla sina saker säkra) så bör man väl få bygga en egen nöjespark om man nu vill? Eller? Det är ni som i princip trycker ner OP med att det redan finns en. Skadar det funland ifall någon bygger ett till?
Finns en bra PVP-Arena i Xtraville, då bör inte ni ha fått bygga den som är i Funland! =O Two is too many!
Han har ju en vettig ide. Men ni skjuter ner den, inte jag.

"En för att nybörjare ska kunna åka med dom som visar över hela Xtraville"

Är ju helt klart en bra ide. Men det betyder inte att nöjesparken behöver stå just i Xtraville, eller allt för nära. Tänk en linbana, eller monorail runtom Xtraville. Bättre än ett utsikts-torn.
 
Att du är negativ till allt vet vi redan hamzta. F
olk som är intresserade av att bygga olika grejer på funland kan ta kontakt med mig, Devlas eller ClowneN.
 
dgltexas sa:
Att du är negativ till allt vet vi redan hamzta. F
olk som är intresserade av att bygga olika grejer på funland kan ta kontakt med mig, Devlas eller ClowneN.

Vi = ?
Du ska nog ta och tala med clownen, "känner" mig nog bäst på servern. Innan du säger något annat.

Så man får inte bygga egna attraktioner eller något, utan MÅSTE bygga i erat funland?
Haha vart står den regeln?
 
Nu var det ju på tal om i eller utanför xtraville och inte gamla stan och själva den idén är inte bra. Sedan är det väl självklart att det är kul med fler nöjesparker, men om TS vill så kan han ju fråga så får han säkert bygga massa saker i nuvarande funland som dessutom har en egen warp vilket alltid är ett + :)

Eller så bygger han bara en egen.

Sedan är funland under utveckling så alla som har idéer är välkomna med dom till Devlas så tror jag säkert dom får tillåtelse att bygga där. Och tittar man på google kartan så ser man vart funland är. En röd fyrkant till höger, klickar man på den så står det en extreeeeemt tydlig text med devlas_funland.

För dom som inte vet vilken google karta jag pratar om så finns den här:
http://www.xtralarge.se/map/

Men som sagt, fler nöjesparker är bara kul så länge dom byggs på rätt ställe :)
 
hamzta sa:
dgltexas sa:
Att du är negativ till allt vet vi redan hamzta. F
olk som är intresserade av att bygga olika grejer på funland kan ta kontakt med mig, Devlas eller ClowneN.

Vi = ?
Du ska nog ta och tala med clownen, "känner" mig nog bäst på servern. Innan du säger något annat.

Så man får inte bygga egna attraktioner eller något, utan MÅSTE bygga i erat funland?
Haha vart står den regeln?

Off topic: Inte för att vara elak nu, men jag tycker också du ALLTID ser på alla nakdelar, varför inte för en gångs skull säga att det var en bra ide?
Tycker däremot inte att du var så negativ i denna tråd men du är ofta negative...
 
MineCraftKlumpen sa:
Off topic: varför inte för en gångs skull säga att det var en bra ide?
Var ju det jag gjorde i denna tråd. Men tydligen håller ingen annan med då det 'omg QQ redan finns ett funland'..

Clownen, gamla stan är ju övergivet, och finns plats där. Så är ju inget problem att bygga ett där.
Men det var bara ett exempel. Och då du nämnde att xtraville hela tiden expanderas, så måste väl snart gamla stan flyttas?

Ang funland, så ser det ut som att det finns 3 saker.
En waterslide. (Typ vattenrutchskana i bred form)
Nån liten räls aktig attraktion med staket runt rälsen.
Och en inglasad arena?

Och ang: Men som sagt, fler nöjesparker är bara kul så länge dom byggs på rätt ställe

Tolkas som tvärtom av det man läst hittills.
 
hamzta sa:
MineCraftKlumpen sa:
Off topic: varför inte för en gångs skull säga att det var en bra ide?
Var ju det jag gjorde i denna tråd. Men tydligen håller ingen annan med då det 'omg QQ redan finns ett funland'..

Clownen, gamla stan är ju övergivet, och finns plats där. Så är ju inget problem att bygga ett där.
Men det var bara ett exempel. Och då du nämnde att xtraville hela tiden expanderas, så måste väl snart gamla stan flyttas?

Ang funland, så ser det ut som att det finns 3 saker.
En waterslide. (Typ vattenrutchskana i bred form)
Nån liten räls aktig attraktion med staket runt rälsen.
Och en inglasad arena?

Och ang: Men som sagt, fler nöjesparker är bara kul så länge dom byggs på rätt ställe

Tolkas som tvärtom av det man läst hittills.

Gamla stan kommer ju vara kvar iom att det var där hela servern började. Men att bygga ett nytt bygge kommer ju inte accepteras utan det kommer rivas, finns ju redan nu ett flertal byggen som blivit raserade pga inte brytt sig om att dom byggt nära xtraville. Men som sagt, gamla stan är ett undantag :)

Mjo finns väl i funland atm: 1 pvp arena, 1 spleef arena, 2 räls banor, 1 vattenbana, 1 pilbana, 1 båttävlings bana.
 
hamzta sa:
dgltexas sa:
Att du är negativ till allt vet vi redan hamzta. F
olk som är intresserade av att bygga olika grejer på funland kan ta kontakt med mig, Devlas eller ClowneN.

Vi = ?
Du ska nog ta och tala med clownen, "känner" mig nog bäst på servern. Innan du säger något annat.

Så man får inte bygga egna attraktioner eller något, utan MÅSTE bygga i erat funland?
Haha vart står den regeln?
Asså shit, vad är det med dig? Har jag skrivit att de måste göras i funlandet? Jag sa att om någon ville bygga, va inte så jävla bitter hela tiden.
 
dgltexas sa:
hamzta sa:
dgltexas sa:
Att du är negativ till allt vet vi redan hamzta. F
olk som är intresserade av att bygga olika grejer på funland kan ta kontakt med mig, Devlas eller ClowneN.

Vi = ?
Du ska nog ta och tala med clownen, "känner" mig nog bäst på servern. Innan du säger något annat.

Så man får inte bygga egna attraktioner eller något, utan MÅSTE bygga i erat funland?
Haha vart står den regeln?
Asså shit, vad är det med dig? Har jag skrivit att de måste göras i funlandet? Jag sa att om någon ville bygga, va inte så jävla bitter hela tiden.

Googla: bitter
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp