skitfull

Medlem
Hej!

Jag är skitfull! :eek: :shock: :? :lol:

Jag läste om minecraft någonstans på internet då mitt jobb går ut på att surfa runt på internet. Efter att ha läst en artikel där jag såg att skaparen av minecraft tjänat duktigt med pengar ganska fort bestämde jag mig för att köpa det och prova - fastnade direkt. Spelet går inte ut på något, spelet handlar inte om något och framförallt: jag gör vad jag vill, när jag vill, hur jag vill <-- raka motsatsen till att vara gift.

Hur som helst, här är jag. Jag har spelat "Single Player" och bygger slott till höger och vänster och en massa jävla grottor som jag minar skiten ur, helt utan anledning eftersom jag endå "fuskar" mig till det jag behöver/vill ha. Nu när jag börjat spela online känns det lite mer rockigt. Nu är det på allvar. Nu är det Minecraft! Här skall byggas städer, en framtid, ett uppehälle. Här skall byggas en vardag att spendera livet i, lika gott som vilken verkligenhet som helst...

Over and out
Yours Truly // Skitfull
 
välkommen skitfull!
hoppas du har det trevligt, som vi alla andra har det, på xtralarge!
låter som en kul typ så sköt dig så slipper vi gräva ut kyrkogården :D
 
Tack Kvisten!

Jag har läst lite hur det har gått till/varför folk blivit bannade. Jag gillar regler, rätt ska vara rätt, jag är konsekvent, en väldigt full - men rättskaffens man. Därför tror jag att som så många andra kommer trivas då regler efterföljs som är skapade för allmäns trivsel. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad." är mitt motto, därav är denna servers regler sunt bondförnuft.


På tal om absolut ingenting:

Jag har en väldigt bra bärbar dator (se spec nedan), och har installerat Linux --> Ubuntu på. Jag spelar bara Minecraft och surfar, kanske laddar ner ett smult illegalt delade filmer då & då för mitt privata välbefinnande vid läggdagstid. Är det värt pengarna för att spelar Minecraft? Ja! Gillar jag Windows? Schh...

Operativsystem - Äkta Windows® 7 Home Premium 64-bitars (inte nu längre *gilla*)

i7-processor i7-720QM
Processorhastigheten - 1,6 GHz (turbo boost 2,8GHz)

Minnesstorlek - 6 GB
Minneshastighet - 1066MHz

Hårddiskstorlek - 640 GB
Hårddisktyp - Serial ATA

Diagonal storlek - 15,6
Skärmupplösning - 1366 x 768

Grafikprocessor - GeForce GT 230M

Minneskortsläsare - JA
Typ av minneskort - 5 i 1
- Secure Digital,Multi Media Card, Memory Stick, Memory Stick Pro, xD-Picture
Inbyggd webkamera - HP Pavilion webbkamera med inbyggd digital mikrofon; VGA
USB-portar (totalt) - 4 st (4:e delas med e-sata)
VGA-utgångar - 1 st
HDMI-utgångar - 1 st
Inbyggda högtalare - Stereo
Hörlursutgång - 1 st
Mikrofoningång - 1 st
Optisk läsare - (SATA LightScribe SuperMulti DVD±RW med stöd för dubbla lager)

Nätverksanslutning (LAN port) - 10/100/1000 Mbit/s
Inbyggt trådlöst nätverk - JA
Typ av trådlöst LAN - IEEE 802.11b/g/n
Inbyggd Bluetooth-teknik (version) - 2,0

Mått (BxHxD) - 379 x 42 x 258 mm

Batterityp - Li-Ion
 
nice, sitter på en värsting bärbar dator från 2003, börjar bli lite sliten nu men 2ghz, 2gb ram och 256mb grafik kommer man långt på ;)
Kör dock win 7 ultimate *pirate edition* och jag tycker det funkar kanon, har aldrig ägt en vista dator så jag höll kvar i xp rätt länge.
Funderar dock på att pröva linux i ps3an, hade gärna kört 7an, för att jag är van med windows :twisted: , men ps3an är en konsol = lite ram, mycket grafik och processor. får väl se lite, men då kan jag ju alltid fråga dig om vilket linux jag ska köra sen :D
 
Nja, nu tycker jag nog inte du skall fråga mig vilken Linus-version/system man skall köra. Jag kan väldigt lite, om väldigt mycket. Vilket lämnar Linux användande samt kunskap kring det mycket att önska. Det jag VET är att Windows :| är det värsta viruset som någonsin skapats till en dator, vilket gör alla andra operativsystem så mycket bättre.

Det jag dock rekommenderar är att provköra ALLT. Prova allt du kommer över, testa dig fram. En datorn är personlig, en dator är ditt liv, en dator är Minecraft. =)
 
Nej, nu har du allt fel! mac är fan värre en windows! det är fan det värsta som finns! sen är jag trött på folk som säger att mac är bättre när man filmredigerar med mera, men du kan jag göra precis samma saker med en windows dator som en mac! :geek:
 
Kvisten sa:
Nej, nu har du allt fel! mac är fan värre en windows! det är fan det värsta som finns! sen är jag trött på folk som säger att mac är bättre när man filmredigerar med mera, men du kan jag göra precis samma saker med en windows dator som en mac! :geek:

Åh lord, inget mac-windows-linux krig please! Alla är vi olika duktiga på olika verktyg, let's leave it at that. :p
 
Tillbaka
Topp