adamlinner

Medlem
Eftersom jag inte spelar så mycket längre due to BLACK SCREEN EVERY 2 MINUTES WTF så letar jag nu efter en ersättare/assistent.

Enkelt jobb; göra en ny gravsten så fort någon blir bannad (vilket är ganska ofta!).

Anyone?
 
adamlinner sa:
Eftersom jag inte spelar så mycket längre due to BLACK SCREEN EVERY 2 MINUTES WTF

Detta problem är mycket väl känt och förknippas med stor sannolikhet till vilken java version du använder.

Förutsatt att du använder Windows:
1. Börja med att kolla vilken version av windows du har, dvs är det 32 bit eller 64 bit.
2. Sen kan du dra igång kommandotolken/cmd via windowsknapp + R och skriva cmd.
Då får du upp Dos rutan och där skriver du detta: java -version
På andra raden står det antingen 32-Bit eller 64-Bit.
Då har du fastställt vilken java version du har installerat primärt.

Problemet förknippas ofta med att folk kör 64-bit windows men har installerat 32-bit java.
Då krashar spel som minecraft ungefär var 5-10 minut.

Man kan installera båda java versionerna ifall man vill, MEN, försäkra dig om att du installerar den rätta versionen FÖRST.

Så rekommenderat är att du kollar upp vilken OS du har och vilken java du har, stämmer det inte överrens, så avinstallera Java (om du har fler avinstallera alla), starta om datorn, och leta upp den rätta versionen.

Har man 64-bit windows, så går man till java.com med IE, bara då så får man rätt länk till att ladda ner 64-bit java. Alla andra browsers har som standard en länk till 32-bit java.
Det är det som många missar.

Har du Mac istället, så hör av dig här, det finns några som kör Mac på servern som kanske kan kan hjälpa.
 
Hade samma problem, det jag gjorde var att ta bort Minecraft från %appdata%, vilket tvingade han att ladda ner minecraft på nytt, tyvärr förlorade jag musiken men annars är det bara att flytta mappen, ladda ner ny klient och sätta tillbaka. Funkade för mig iallfall :)
 
Nu får alla greifers lugna ner sig annars måste vi bygga ut "körgårn" som östgötarna säger. Och med tanke på storleken på berget bakom så är det ett jäkla jobb
 
bigsteffe sa:
Nu får alla greifers lugna ner sig annars måste vi bygga ut "körgårn" som östgötarna säger. Och med tanke på storleken på berget bakom så är det ett jäkla jobb

Håller med, Jag spenderade ca 4-5 minst på att gräva ut den en gång! Så sjukt jobbigt :mad:@
 
Tillbaka
Topp