granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
ink-torrent.jpg


Sådär 2 år efter starten av forumet var det dags att göra om göra rätt.
Innan har vi använt forumets "inaktiv/aktiv"-funktion för att avgöra huruvida en spelare är godkänd eller ej.
Detta skapar förvirring, minst sagt bland nya användare, som inte förstår varför deras konto är inaktivt.

För att råda bot på detta har jag nu gjort om ansökningsprocessen och hur vi betraktar godkända spelare.
En fördel med detta sätt är att det går att byta epostadress och verifiera/aktivera sitt eget konto utan admin-inblandning.


Så hanteras ansökningar och minecraft spelare nu
1. En spelare registrerar sig i forumet och aktiverar sitt eget konto via epost-bekräftelse.
2. Spelaren ansöker om att bli medlem på precis samma sätt som innan.
(om en befintlig spelare invitar/går i god behövs ingen ansökan)
3. Admin godkänner ansökan
4. Spelaren hamnar i gruppen "Godkända spelare" och får inom 5 minuter rättigheter ingame

Pga. den nya gruppen och att icke-godkända-spelare också räknas som "registrerade" medlemmar fick jag göra om alla rättigheter på forumet. Vänligen meddela om jag glömt något underforum eller ställt in något tokigt! :cool:
 
Granis, jag kan inte editera andra användares inlägg, flytta trådar hur jag vill mellan forumen, banna användare eller kassera trådar jag inte trivs med... Vad har du gjort för fel T_T
 
Eiliya sa:
Granis, jag kan inte editera andra användares inlägg, flytta trådar hur jag vill mellan forumen, banna användare eller kassera trådar jag inte trivs med... Vad har du gjort för fel T_T
Fixat! :cry:
 
Tillbaka
Topp