Kvisten

Känd medlem
Vart har Alexandberg tagit vägen? :?

Har han:
Skjutit sig?
Kastat bort tangentbordet för långt bort för att han ska kunna spela?
Börjat spela wow?
Going postal in stadshus?
Sitter han fast i hissen?

Ja, vart är han? någon som har en funderare på vart han har tagit vägen? :D
 
Hej igen!!

Nu är det ju så att jag har påbörjat min karriär som webbdesigner :)

Har jobbat en massa med photoshop och dreamweaver senaste tiden, så jag har inte tid att spela minecraft.

Men eftersom ni saknar mig så mycket så kan jag logga in ett tag och se hur det går för er :p
 
Alexandberg sa:
Hej igen!!

Nu är det ju så att jag har påbörjat min karriär som webbdesigner :)

Har jobbat en massa med photoshop och dreamweaver senaste tiden, så jag har inte tid att spela minecraft.

Men eftersom ni saknar mig så mycket så kan jag logga in ett tag och se hur det går för er :p

ofan, man får väl gratulera :p
 
Kvisten sa:
Alexandberg sa:
Hej igen!!

Nu är det ju så att jag har påbörjat min karriär som webbdesigner :)

Har jobbat en massa med photoshop och dreamweaver senaste tiden, så jag har inte tid att spela minecraft.

Men eftersom ni saknar mig så mycket så kan jag logga in ett tag och se hur det går för er :p

ofan, man får väl gratulera :p

Jag har inte fått någon uppgift eller nåt, men enligt mig själv så är det här början på mitt framtida jobb ^^
 
Alexandberg sa:
Kvisten sa:
Alexandberg sa:
Hej igen!!

Nu är det ju så att jag har påbörjat min karriär som webbdesigner :)

Har jobbat en massa med photoshop och dreamweaver senaste tiden, så jag har inte tid att spela minecraft.

Men eftersom ni saknar mig så mycket så kan jag logga in ett tag och se hur det går för er :p

ofan, man får väl gratulera :p

Jag har inte fått någon uppgift eller nåt, men enligt mig själv så är det här början på mitt framtida jobb ^^

jaja,
jag har redan dragit el-matrial för kanske 20-30k men jag har inget fast jobb än :p
 
Alexandberg sa:
Hej igen!!

Nu är det ju så att jag har påbörjat min karriär som webbdesigner :)

Har jobbat en massa med photoshop och dreamweaver senaste tiden, så jag har inte tid att spela minecraft.

Men eftersom ni saknar mig så mycket så kan jag logga in ett tag och se hur det går för er :p
Inte för att klaga men dreamweawer är inte bra börja med css direkt
 
dreamweaver är ett verktyg för just css, php, js, html, dhtml, xhtml, etc etc.

Den förenklar vissa processer när man kodar i just webbprogrammering.
Man kan alltid börja med notepad och göra det för hand, men varför göra det när du kan skapa ett dokument redo att designas i tex css, och se resultatet direkt.

Det är nåt notepad inte klarar av tyvärr. :lol:


Rekommenderat, Dw CS4/5
 
Som med de flesta hantverk är verktyget oftast irrelevant, det som spelar roll är vem som håller i det..
Negativiteten till DW och dylika editors är väl från Frontpagetiden när en WYSIWYG verkligen genererade skitkod som användaren inte ens själv kunde tyda.

Notepad vs Dreamweaver kommer *aldrig* vara en givande argumentation :shock:
Det är slutresultatet som räknas, och det är HELT upp till personen bakom verktyget, inte själva verktyget!
 
ZENdog sa:
dreamweaver är ett verktyg för just css, php, js, html, dhtml, xhtml, etc etc.

Den förenklar vissa processer när man kodar i just webbprogrammering.
Man kan alltid börja med notepad och göra det för hand, men varför göra det när du kan skapa ett dokument redo att designas i tex css, och se resultatet direkt.

Det är nåt notepad inte klarar av tyvärr. :lol:


Rekommenderat, Dw CS4/5
Själv är jag ju lite intresserad så när jag jobbar med det så använder jag notepad++ det funkar jättebra
 
Jo, absolut både @ granis och murzay.

Har jobbat med design, digital design, webdesig i ca 15 år nu.
Och man har lärt sig att hålla sig borta från frontpage (kräks) och dylikt.

Dw är en wysiwyg om du vill att den ska vara det, vilket imo är den lätta, lata vägen, men den kan också vara ett mycket kraftfullt paket om man vet hur man har kontroll över den.

Jag jobbar uteslutet med den om det inte är så att jag måste göra en "quickfix" på plats med en kund, då är det notepad eller dylikt som gäller.
Men vad jag menar att Dw förenklar processer så menade jag inte att "klicka här och generera en klar hemsida", utan mer som att DW kan ge förslag på kodstränger, som man har upprepat ett antal 100-1000 tals kodrader tex.
Eller att du kan bygga dina egna kodstränger som tex metataggar som måste på en sida oavset hur duktig du är i notepad, och ha det som en template osv.
Live updatering mot servern så man slipper onödiga "mellahänder" i skapande processen. (speciellt om man har en deadline att hålla), mycket användbart.

Vem det är som håller i spakarna är egentligen inte viktigt alls, utan det märks på slutresultatet hur pass bra "förare man är". Är man relativt ny, då ska man nog inte försöka sig på Dw i första taget, speciellt inte om man som jag, har ett företag som jobbar med bl.a just webpublicering.
Poängen var iaf att Dw är en mycket onödig program om man bara ska ha den till en wysiwyg, och resultatet även om man är en duktig användare, är oftast shit i wysiwyg format. (kräks igen)

Nä du, Dw är överlägset om man vet hur man ska använda den.
Dw kan vara ett Wysiwyg ifall du vill, ett Wysiwyg kan inte vara ett Dw. :cool:
 
Tillbaka
Topp