stormfrog

Medlem
Jag vill bara säga att den här servern är så sjukt jävla bra! =)

Granis gör ett otroligt jobb, jag är väldigt glad för all tid han lägger ned. Och till er andra som gör servern så grym; keep it up!

Nu ska jag donera ca$h till Granis! Gör det du med och kom ihåg att säga till granis att du gillar servern =) Gör du det så kan Xtralarge bli ännu bättre!
 
Världens bästa är svår att säga, men jag skulle nog lätt kunna tro att det är Sveriges bästa server ;)
 
Måste instämma.

Ny på servern, hann in precis innan registreringen stängde och har börjat utforska och bygga lite.
Trevlig stämning, seriösa admins. Ja allt som tidigare servrar jag kört på inte har.

Jättebra jobbat!
 
murzay sa:
Japp denna server är helt awesome! Fast jag undrar vad händer med den när den är utminead

Granis utökar border, har hänt några gånger redan.

men får se hur de blir när kartan blir för stor, kanske de blir att klippa å klistra?
 
iofs så arbetar ju servern endast på en "CPU core" så den är ju tungkörd jämfört med hur bra den skulle kunna köras
 
Kartan blir inte för stor!
"Chunks" som ingen är i närheten laddas ur och påverkar ej prestandan, så världen kan utökas med det dubbla utan att det krävs något mer än lite större RAMdisk.

Däremot är det precis som Nicklii säger och i princip allt, inklusive nygenerering av terräng körs i samma tråd, så den begränsande faktorn i vårt fall är just CPU:n.
 
murzay sa:
Ja tillsist så blir den nog för stor

utminad har jag svårt att tro att den blir, men allt eftersom att det kommer nya uppdates har man ju ändå vart tvungen att utöka, hoppas att denna servern får leva ett bra tag till, för den är ju långt ifrån död! :)
 
Tillbaka
Topp