bigsteffe

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
Ngn mer än jag som tycker att det kommer in för många skitstövlar på denna server?

All greifing förstör liksom lite av glädjen i spelet. Jag blir deprimerad och tappar lite av lusten att spela.

Det måste finnas ett sätt att gallra bort dessa, inte så att måste fylla i ett psykologiskt formulär på 218 sidor. Förslag?
 
Det är omöjligt att gallra ut dom utan att ha invite only server och det är nog inte riktigt vad varken Granis eller vi andra vill ha :p

Så mycket SERIÖS griefing är det endån inte och vi har ett aktivt admin team som ser till att dom är bannade rätt så snabbt. Bara vi fortsätter att rapportera in misstänksamma saker så kommer det nog vara rätt bra endån :)
 
Jag håller med om att det är ett problem.. Vi har diskuterat lite om det är läge att införa manuell whitelisting. Tyvärr skulle det i princip bara betyda mer jobb för administratörer, och inte mindre procentuell griefing, även om grief per dag skulle sjunka..

Det bästa sambandet jag sett hittils är mellan icke-griefers och donationer. Det är ytterst få av de som donerat som brutit mot reglerna. Å andra sidan är det ett STORT steg att ta om vi skulle bli en pay-to-play server. :cry:

Och då inte för pengarna behövs, utan för att gallra ut respektlösa kids.
Jag är öppen för förslag!
 
granis sa:
Jag håller med om att det är ett problem.. Vi har diskuterat lite om det är läge att införa manuell whitelisting. Tyvärr skulle det i princip bara betyda mer jobb för administratörer, och inte mindre procentuell griefing, även om grief per dag skulle sjunka..

Det bästa sambandet jag sett hittils är mellan icke-griefers och donationer. Det är ytterst få av de som donerat som brutit mot reglerna. Å andra sidan är det ett STORT steg att ta om vi skulle bli en pay-to-play server. :cry:

Och då inte för pengarna behövs, utan för att gallra ut respektlösa kids.
Jag är öppen för förslag!

Pay-to-play är rätt väg att gå av flera anledningar:

- Kapital skulle komma in/finnas till utgifter/oväntade utgifter. Detta är något jag tycker är viktigt då vi som spelar på denna server bör ha ett intresse av att verkligen stödja det arbete Granis samt alla admins gör.

- Greifing skulle bli minimal eftersom det inte är värt att betala för att komma in på en server man med stor sannolikhet blir bannad ifrån per omgående.

- Betalande spelare tror jag skulle känna mer "delaktighet" i servern, och blir mer aktsamma/vaksamma över vad som sker / inte sker. Möjligtvis resultera i ännu bättre och roligare spelupplevelse?

- Angående vilken summa en månadskostnad rimligen bör ligga på låter jag vara osagt, men en låg kostnad under en "testfas" tror jag är bra. En omröstning av detta kanske?


Detta är endast vilda spekulationer, fyll gärna i/ta bort så diskuterar vi oss fram till en bra lösning kring detta.
 
Visst skulle en P2P server få bort griefers men sen finns det också folk som lever snålt som det är och faktiskt är seriösa och roliga spelare och det finns även lite yngre folk på servern som är helt okej att spela med och inte griefar som INTE har donerat pga att dom inte kan.

En annan sak som talar emot P2P är ju att folk vill inte betala för någonting dom inte vet är väldigt bra när det finns gratis alternativ.

Jag säger inte stort NEJ till P2P men jag tror vi kommer mista en hel del potentionella spelare.
 
Man skulle ju kunna försöka sig på en best of both worlds..
Ett p2p-alternativ med direkt insläpp, no questions asked
Ett ansöknings-alternativ där man antingen får bli rekommenderad av befintliga spelare eller kan visa upp sina kvaliteter på valfritt sätt.

Självklart hade det bästa varit att bara fortsätta som det är nu, men tyvärr sätter bans käppar i hjulet för alla. Såväl spelglädje som tid som kunde lagts på uppdatering/förbättring av server går förlorad.

Edit; tänker man att man förlorar många spelare som inte vill betala så kan man ju vända på det och istället kanske det blir att vi får fler kvalitetsspelare pga attraktionskraften i sig att spela med folk som vill spela - inte sabba.
 
Jag är för att man ska betala en slant för att spela, det kan vara lite segt i början men jag tror att alla kommer inse att det är värt det när man slipper oseriösa spelare som inte klarar av att vara på servern. Som du säger granis, servern får fler kvalitetsspelare pga attraktionskraften i sig att spela med folk som vill spela - inte sabba. Go for it!
 
P2p är bra att sortera bort sådant folk, men kostnaden är det som av gör om jag stannar, vill inte betala samma pengar som man gör för wow eller liknande. Under 100, gärna runt 50 max.
 
Kan ju inflika att månadskostnad är inte aktuellt. Det blir en engångssumma isåfall.. :ugeek:
Däremot kanske reserverad slot eller dylikt kan vara en månadskostnad för de som VILL.

Och man skulle ju faktiskt kunna ha servern öppen för guests, men utan möjlighet att interagera med världen. Så kan man få veta vad man betalar för innan man gör't, så att säga. Går ju till och med lägga till en gästzon där man kan testa leka osv.

(med en separat chat för gäster =P)
 
Donerade för ett bra tag sen den bortsprungna pizza har jag för länge sedan förglömt och ser inget emot att betala en summa ibland :eek:
 
Man borde ha ett "test" för om spelarna kvalificerar men p2p verkar också vara bra 50kr är ett rimligt pris :)
 
Tillbaka
Topp