Devlas

Aktiv medlem
Hejsan ...

Då jag och mitt ex har gått isär skulle jag gärna vilja veta hur man kan rippa dvd filmer och hur man gör för att få ner dom på divx. så man kan få in mer filmer på usb minnet till min blueray..

Någon som har bra kunskaper inom detta ?

Då jag försökte själv fick jag bara svar att den va skyddad och att jag inte fick rippa dvd filmen och så..

Skulle uppskatta en väldigt enkel förklarad information... och hur man kan få ut bästa kvalleten i divx..
 
Devlas sa:
Hejsan ...

Då jag och mitt ex har gått isär skulle jag gärna vilja veta hur man kan rippa dvd filmer och hur man gör för att få ner dom på divx. så man kan få in mer filmer på usb minnet till min blueray..

Någon som har bra kunskaper inom detta ?

Då jag försökte själv fick jag bara svar att den va skyddad och att jag inte fick rippa dvd filmen och så..

Skulle uppskatta en väldigt enkel förklarad information... och hur man kan få ut bästa kvalleten i divx..


Använd programmet NERO (helst senaste)
busenkelt program och det går att göra närapå allting som innefattar rippning, bränning etc etc.
 
Kojjan sa:
Devlas sa:
Hejsan ...

Då jag och mitt ex har gått isär skulle jag gärna vilja veta hur man kan rippa dvd filmer och hur man gör för att få ner dom på divx. så man kan få in mer filmer på usb minnet till min blueray..

Någon som har bra kunskaper inom detta ?

Då jag försökte själv fick jag bara svar att den va skyddad och att jag inte fick rippa dvd filmen och så..

Skulle uppskatta en väldigt enkel förklarad information... och hur man kan få ut bästa kvalleten i divx..


Använd programmet NERO (helst senaste)
busenkelt program och det går att göra närapå allting som innefattar rippning, bränning etc etc.
Jättebra program, men det rippar väl bara, kodar inte om till ett komprimerat format utan gör bara en .iso. Eller har dom lagt till det? Inte kört nero på evigheter. :)
 
Måste faktiskt nämna något som inte tillhör problemet: Hoppas att det kommer gå bra för dig Devlas, efter förhållandet. Rooting for you!
 
Ang rippa dvd

Finns det nåt enkelt rip program som är gratis där man kan rippa från dvd till divx? vet inte om jag gjort en tråd innan om detta .. hittar den iaf inte ... men skriv om ni vet nåt enkelt och behöver man göra inställningar skriv gärna med dom med isf
 
Re: Ang rippa dvd

varför mp4 ? hänger inte med på sånt laddar ju bara ner lixom.. men funderar på att rippa nu och så och undrar va skillnaden är
 
Re: Ang rippa dvd

Inte helt hundra, men det är en bättre container för stuffet har jag för mig.
Läs lite jämförande tester. Sen finns det mesta rippat redan. ;)
 
Tillbaka
Topp